Kankerpatiënte wordt vernederd bij KostenKoper [Update] | De Utrechtse Internet Courant Kankerpatiënte wordt vernederd bij KostenKoper [Update] | De Utrechtse Internet Courant

Kankerpatiënte wordt vernederd bij KostenKoper [Update]

Kankerpatiënte wordt vernederd bij KostenKoper [Update]

Een 30-jarige vrouw is afgelopen week op een bijzonder onbeschofte manier behandeld door een uitsmijter bij KostenKoper. De vrouw, kankerpatient, werd zonder reden belachelijk gemaakt vanwege haar kale hoofd.

Dat schrijft ‘Lottiej’ afgelopen vrijdag op haar blog. “Nog nooit ben ik zo onbeschoft behandeld als daar. “Hoezo kanker? Heb je een kale plek dan? Trek gewoon die muts van je kop af!”. Het beleid kan ik begrijpen, maar de manier van communiceren ab-so-luut niet.”

De vrouw probeerde het ‘probleem‘ nog eigenhandig op te lossen door de portier nog een keer te spreken, maar ook dat werd niet gewaardeerd. “Zelfs toen ik na de aanvaring terug ging naar de uitsmijter om onze aanvaring recht te zetten, zodat we allemaal een leuke avond konden hebben werd ik tot op het bot vernederd door irrelevante, kwetsende uitspraken als “Je moet niet denken dat je de enige bent met kanker”. Tot op het bot gefrustreerd zijn we naar huis afgedropen.

Eigenaar wil gesprek

Eigenaar van de KostenKoper, Emile, laat onderaan haar blog weten graag met haar in gesprek te gaan over de gelopen zaken en excuses te maken.

“Als ik het zo lees krijg ik de indruk dat er überhaupt geen normaal gesprek is geweest tussen jou en de dienstdoende portier. Voor Kostenkoper is het wekelijkse kost om uitzonderingen te maken op de huisregels. Ik betreur het dan ook ten zeerste dat bij het maken van de (zeer logische en gebruikelijke) uitzondering in jouw geval de communicatie in dien mate is geweest dat de negatieve smaak niet weg te poetsen is.”

“Dat sterkt mij in de hoop dat wij, naar aanleiding van een gesprek en bestudering van de cameraregistraties, tot de conclusie zullen komen dat emoties wellicht tot dit vervelende misverstand hebben geleid. Ik hoop dat je onze uitnodiging daartoe aanneemt en dat wederzijds begrip de negatieve smaak enigszins wegneemt,” besluit Emile.

Update 15:55 uur

Lottiej: “Zojuist een prettig gesprek gehad met de eigenaar van KostenKoper. Het één en ander is opgehelderd en KostenKoper gaat passende maatregelen treffen om een dergelijke situatie in de toekomst te voorkomen.”

“Ook een negatieve ervaring is een leermoment voor alle betrokken partijen! Zo maken we samen van een vervelende situatie een positieve ervaring, zodat uitgaan in Utrecht veilig EN leuk is.”

4 Reacties

Reageren
  1. Henk Van Leeuwen

    De Kosten Koper is de grootste k#T tent van Utrecht en de portiers zijn een verschrikking. Wat een onbeschofte kwallen, echt vreselijk dit, ik roep iedereen op, boycotten die handel!

  2. Egbert L.

    Boycotten gaat wat ver, maar ik begrijp ook niet zo goed wat je daar moet doen.

  3. J.J.Jordaan.

    Wat Henk van Leeuwen schrijft, lijkt mij passend. Egbert L weet het niet, ik denk dat hij hevig geschrokken is. Ik zelf heb er geen woorden voor dat deze portier dit durft te doen. Beseft hij wel dat hij zelf ook had kunnen zijn? Direct ontslaan deze man, waar zijn de Normen en Waarden van deze man gebleven, of weet hij niet wat dat is? Geen beste reclame voor de eigenaar. Kanker is een vreselijke ziekte, daar spot je niet mee. Je mag geen eigen rechter spelen, maar op deze manier halen zulke personen je wel het bloed onder de nagels vandaan. Wat een onbeschofte goser, en dat noemt zich portier.

  4. Fred Wessels

    Hier gaat je bloed van koken,,schijnt zelf niets mee gemaakt te hebben, anders reageert men wel anders

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).