Edwin de Kruijff en Michel Baas verlaten FC Utrecht | De Utrechtse Internet Courant Edwin de Kruijff en Michel Baas verlaten FC Utrecht | De Utrechtse Internet Courant

Edwin de Kruijff en Michel Baas verlaten FC Utrecht

Edwin de Kruijff en Michel Baas verlaten FC Utrecht
Manager Spelerszaken & Hoofdscouting Edwin de Kruijff en Financieel Manager Michel Baas verlaten FC Utrecht. Dat bevestigen meerdere betrouwbare bronnen rondom de club aan DUIC.

Manager Spelerszaken & Hoofdscouting Edwin de Kruijff en Financieel Manager Michel Baas verlaten FC Utrecht. Dat bevestigen meerdere betrouwbare bronnen rondom de club aan DUIC.

De communicatieafdeling van FC Utrecht zegt van niks te weten en Algemeen Directeur Wilco van Schaik neemt de telefoon vooralsnog niet op. De reden voor het vertrek is niet duidelijk.

20074_20120306_kwart-borrel-1800
Michel Baas

Edwin de Kruijff is per 1 april 2008 in dienst bij FC Utrecht en is al die jaren verantwoordelijk geweest voor de scouting en mede-verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie.

Michel Baas is vanaf 31 januari 2012 in dienst bij FC Utrecht en moest de financiën op orde krijgen bij de club.

36 Reacties

Reageren
  1. Y

    Huh? Is er misschien een bron die er meer van kan vertellen?

  2. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    Voor zover en indien deze geruchten juist zijn, dan vind ik het vertrek van de Kruijff weinig verbazingwekkend. Die is door Belevingsproduct totaal buitenspel gezet bij het aantrekken van de onervaren boer ten Hag, die nu spijtig genoeg de complete technische handen in leiding heeft. De degradatie naar Manager Spelerszaken & Hoofd Scouting zou bezien kunnen worden als een voorbode van wat de Kruijff boven het hoofd hing.

    Sensationeler zou een vertrek van Baas zijn. Belevingsproduct heeft bij monde van Charlatan van Schaik geen gelegenheid onbenut gelaten om te liegen dat de club nagenoeg financieel gezond zou zijn. Een brisante leugen uiteraard (angstvallig verborgen door het Belevingsproduct dat niet langer jaarverslagen publiceert), die overigens mogelijk dit jaar nog wel enige geloofwaardigheid zal behouden door relatief hoge incidentele inkomsten…

    Benieuwd naar het waarheidsgehalte!

  3. Frits

    Baas heeft gewoon een nieuwe baan gevonden, dat heb je wel eens in het bedrijfsleven he Sanneman.

  4. Mac

    Oh jee, de werkgever van San Fartean kan zich weer opmaken voor een totaal onproductieve dag op de zaak…

  5. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    Frits 07 OKTOBER 2015 OM 10:00

    In deze fase is alles speculatie (papegaait u niet gewoon een zekere online fantasie-persvoorlichter na?), maar het zou natuurlijk uiteraard gewoon kunnen dat hij het niet naar zijn zin had bij Belevingsproduct en een andere baan heeft aangenomen.

    Hoe verklaart u het vertrek van de Kruijff?

    Salut,
    S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

  6. Herman

    Sanmartean schrijft het allemaal wel wat bijzonder op.

    Maar zijn boodschap “Utreg is een belevingsproduct geworden met een gebakken lucht marketingman aan de leiding” is toch zorgelijk.

    Hebben we nu met een voetbalclub te maken of een product dat “in de markt gezet moet worden”.

  7. Peter V

    Zoals gewoonlijk tendentieuze berichtgeving van DUIC over FC-Utrecht.

    De link True Support-columnist ten Boden-en opper regeerder sanmartean met DUIC is net zo doorzichtig als de lijntjes van Danny Blind naar die club uit 020.

  8. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    @Mac 07 OKTOBER 2015 OM 10:05

    Mijn werkgever? Een werkgever heb ik al gelukkig al meerdere decennia niet gehad.

  9. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    @Peter V 07 OKTOBER 2015 OM 10:54

    Quote: “Zoals gewoonlijk tendentieuze berichtgeving van DUIC over FC-Utrecht.”

    En wat is er precies “tententieus” aan deze berichtgeving, waarin niets anders wordt gesteld dan dat Baas en de Kruijff volgens bronnen FC Utrecht verlaten?

    Volgens mij begrijpt u niet zo goed wat “tendentieus” betekent…Geef toe!

    Salut,
    S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

  10. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    Herman 07 OKTOBER 2015 OM 10:53

    Dat zijn niet eens mijn woorden, maar woorden van Wilco van Schaik zélf. Van Schaik bestempelde FC Utrecht in 2012 tijdens een lezing voor studenten van De School voor de Journalistiek op die wijze. Helaas bleef het niet bij die bestempeling, maar wordt de organisatie -tot overmaat van ramp- anno 2015 ook geleid als een product waarbij niet de identiteit leidend is, maar een gefantaseerde beleving die is verzonnen door paarse broeken.

    FC Utrecht bestaat niet meer!

  11. Mac

    “Een werkgever heb ik al gelukkig al meerdere decennia niet gehad.”

    Aah, dat verklaart alles.

  12. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    @Mac 07 OKTOBER 2015 OM 11:17

    Zo is dat Mac. Intelligente mensen laten anderen voor zich werken, hoewel dat ook niet altijd makkelijk is. Soms moet je improductiviteit even slikken omdat werknemers gaag ook hun rondje internet doen. Het is een zowel een zegen als een last.

  13. Mac

    Noem het maar ‘een rondje’ met al die alter ego’s

  14. Peter V

    Mac

    En wij maar denken dat die paarse broeken slim zijn.

    Blijkt het nu een dikke steuntrekker m een trainingsbroek te zijn.

  15. Mike B

    @San

    Kom kom geeft toe dat je gewoon een zzp’er bent.

    Het blijft trouwens bijzonder dat je nog steeds een dagbesteding hebt aan iets wat volgens jou niet meer bestaat. Je bent in feite dus aan het luchtfietsen.

  16. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    Mike B 07 OKTOBER 2015 OM 12:42

    Nu doet u het wéér! U had nota bene beloofd(!) om hier weg te blijven, maar blijkbaar kan uw wilskracht opnieuw niet op tegen uw onderbuikkriebel en plempt uw weer een volstrekt irrelevante post, die bovendien ook nog eens onjuist is.

    Wat wilt u nu eigenlijk toch? Waarom vertelt u niet eens een keer iets positiefs inhoudelijks over FC Utrecht, als deze club in uw beleving nog altijd bestaat? Waarom toch altijd dat negatieve op de man? Heeft u inhoudelijk dan werkelijk écht helemaal niets in de melk te brokkelen?

    Salut,
    S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

  17. Frank

    @S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n:

    “Intelligente mensen laten anderen voor zich werken”

    Eh, nee. Je draait het om.

    Mensen die anderen voor zich laten werken, kiezen daar als het goed is namelijk mensen voor die intelligenter, beter zijn dan zijzelf.

    Het enige waar goeie ondernemers goed in zijn is in het vinden van een ploeg mensen die beter zijn dan zijzelf en zichzelf managen.

    Er is geen enkele correlatie tussen intelligentie en het verschijnsel ‘anderen voor je laten werken’ ook al denken die mensen die dat doen zelf vaak wel. Dat feit verraadt grote domheid.

  18. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    Frank 07 OKTOBER 2015 OM 13:03

    Duidelijk dat u nooit ondernemer bent geweest, al zou het ook kunnen dat u kopje onder bent gegaan met dergelijke non-opvattingen.

    Quote: “Mensen die anderen voor zich laten werken, kiezen daar als het goed is namelijk mensen voor die intelligenter, beter zijn dan zijzelf.”

    Nee, ondernemers huren specifieke kennis op een bepaald vakgebied in. Dat staat geheel los van intelligentie als zodanig.

    Quote: “Het enige waar goeie ondernemers goed in zijn is in het vinden van een ploeg mensen die beter zijn dan zijzelf en zichzelf managen.”

    Weer gaat u de mis in. Waar ondernemers goed in zijn is het identificeren van een vraag in de markt om daar vervolgens conform een vastomlijnde visie adequaat op in te spelen. Werknemers zijn niets anders dan ondergeschikten die de visie van de ondernemer gehoorzaam uit dienen te voeren.

    Quote: “Er is geen enkele correlatie tussen intelligentie en het verschijnsel ‘anderen voor je laten werken’ ook al denken die mensen die dat doen zelf vaak wel.”

    Duidelijk dat u de aard en natuur van het bieden van werknemerschap in het geheel niet begrepen heeft, zoals u ook de aard en natuur van werknemerschap in het geheel niet begrepen heeft.

  19. Frank

    @S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n:

    Je vergist je. Ik ben ondernemer. Niet in de laatste plaats omdat ik werkgevers gehad heb met dezelfde archaïsche opvattingen als jij.

    “Waar ondernemers goed in zijn is het identificeren van een vraag in de markt om daar vervolgens conform een vastomlijnde visie adequaat op in te spelen.”

    Klopt deels. Maar daar heb je zoals ik aangaf dus geen intelligentie voor nodig. De makke is bovendien dat zodra die ondernemers denken dat ze het succes aan zichzelf te danken hebben (wat niet zelden het geval is) ze in zichzelf gaan geloven en het bedrijf langzaam maar zeker de afgrond in sturen.

  20. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    @Frank 07 OKTOBER 2015 OM 14:11

    Quote: “Je vergist je. Ik ben ondernemer.”

    Voor zover en indien dat waar is (en laat ik benadrukken dat ik het waarheidsgehalte ten zeerste betwijfel) wat moet het een ware martelgang voor u zijn! Uw niet aflatende rants tegen kapitalisme, marktwerking, winstoogmerken en ondernemers. Uw voorkeur voor altruisme. Uw stelling dat uw werknemers intelligenter dan u zijn. Ondernemen staat letterlijk voor alles waar u pretendeert van te gruwen! U moet in een vreselijke nachtmerrie leven…

    Quote: “Maar daar heb je zoals ik aangaf dus geen intelligentie voor nodig.”

    Je hebt geen intelligentie nodig om vraag in de markt te identificeren, een concurrerend concept te formuleren, een goed of dienst te produceren, de gunst van de klant te winnen, de juiste mensen op de juiste plaats te zetten en financieel alles op koers houden? Bon….Ik hoop dat u begrijpt dat u hiermee vooral in inkijkje geeft in hoe negatief uw zelfbeeld bovenal is.

    Quote: “De makke is bovendien dat zodra die ondernemers denken dat ze het succes aan zichzelf te danken hebben (wat niet zelden het geval is) ze in zichzelf gaan geloven en het bedrijf langzaam maar zeker de afgrond in sturen.”

    Het is exact die overtuiging die er voor gezorgd heeft dat ik meer dan 25 jaar onafgebroken een succesvolle en florerende onderneming leidt. Zou ik het oordeel van mijn werknemers boven mijn eigen oordeel prevaleren dan was ik binnen een jaar kapot. Werknemers zijn niets anders dan getraineerde aapjes die allen een zeker trucje beheersen, waarbij het enige relevante voor een ondernemer is om de aapjes er uit te halen die het best zijn in het trucje dat ze doen. Hard maar waar.

  21. Luuk Upuuk

    Heren, heren,kunnen jullie niet gaan whatsappen en ons van deze onzin vrijwaren.

  22. TS

    Het beste zou zijn dat DUIC, die mislukte stukjesschrijver Sanmartean een ban geeft. Zijn gewauwel is bijzonder vermoeiend en heeft niets met de topics te maken, het dient alleen maar om zijn eigen onderbuik te legen. Allemaal onzin dus.

  23. Frank

    “Je hebt geen intelligentie nodig om vraag in de markt te identificeren, een concurrerend concept te formuleren, een goed of dienst te produceren, de gunst van de klant te winnen, de juiste mensen op de juiste plaats te zetten en financieel alles op koers houden? ”

    Nee. Of je moet me nu gaan vertellen dat Hennie van der Most hoogintelligent is…

  24. Frank

    “Het is exact die overtuiging die er voor gezorgd heeft dat ik meer dan 25 jaar onafgebroken een succesvolle en florerende onderneming leidt. Zou ik het oordeel van mijn werknemers boven mijn eigen oordeel prevaleren dan was ik binnen een jaar kapot. Werknemers zijn niets anders dan getraineerde aapjes die allen een zeker trucje beheersen, waarbij het enige relevante voor een ondernemer is om de aapjes er uit te halen die het best zijn in het trucje dat ze doen. Hard maar waar.”

    Laat me raden. Jij hebt een loodgietersbedrijf.

    Die ‘leidt’ is overigens zonder t. Het is: “ik leid, jij lijdt”

  25. Frank

    Correctie: “ik leid, jij leidt”
    damned autocorrectie

  26. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    Frank 07 OKTOBER 2015 OM 15:14

    Hennie van der Most is inderdaad een zeer intelligent man.

    Nee, ik heb geen loodgietersbedrijf, maar werk nagenoeg louter met HBO+ opgeleid personeel.

    Enfin. We drijven te ver af van het onderwerp in kwestie. Ik staak deze discussie.

  27. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    UPDATE:

    Wat een giller! Uitgerekend jonkie Jordy Zuidam vervangt naar verluidt de ervaren Edwin de Kruijff en wordt de nieuwe rechterhand van beginnend technisch manager ten Hag bij FC Belevingsproduct.

    We hebben nu dus twee zeer modale ex-profs zonder enige bestuurlijke ervaring op het hoogste niveau die de kar op technisch vlak moeten gaan trekken bij een grote BVO.

    Het is alsof je een voormalig gemiddeld verkoop medewerkertje en ex-monteurtje van fietsenboer Het Driewielertje uit Utrecht de totale leiding geeft over Batavus…

    Het wordt steeds gekker bij Belevingsproduct!

  28. De rest van de wereld

    Hoera!!! Slingers, ballonnen!

  29. De rest van de wereld

    Shit, te vroeg met de ballonnen…de discussie is blijkbaar niet gestaakt. Gáán we weer.

  30. Frank

    “Nee, ik heb geen loodgietersbedrijf, maar werk nagenoeg louter met HBO+ opgeleid personeel.”

    En je gebruikt ze als afgerichte apen.
    Prima. Ga zo door. Software dus?

  31. Peter V

    TS

    07 oktober 2015 om 15:14

    Het beste zou zijn dat DUIC, die mislukte stukjesschrijver Sanmartean een ban geeft. Zijn gewauwel is bijzonder vermoeiend en heeft niets met de topics te maken, het dient alleen maar om zijn eigen onderbuik te legen. Allemaal onzin dus.

    @
    Misschien een idee voor DUIC om een normale supporter columns te laten schrijven in plaats van een onruststoker waarop weer gereageerd gaat worden.

    Update E. de Kruijff: was vandaag gewoon op Zoudenbalch aan het werk.

  32. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    Peter V 07 OKTOBER 2015 OM 23:09

    Genant. Dit stukje is niet eens geschreven door die “onruststoker” waar u het over heeft…!! Als u nu gewoon eerst eens even kijkt, vervolgens denkt en dan pas doet, dan zou u zichzelf een hoop afgang besparen.

    Ook zou het helpen als u uw hoofd eens uit het achterwerk van de loopjongens van een zekere beweging zou halen, om een voormalig Nederlands elftal speler te parafraseren.

    Salut,
    S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

  33. Peter V

    Opvallend hoe jij steeds maar weer voor bepaalde personen als ten boden en chauviere op komt.Dan kan je hier de hele Dikke van Dale wel neer kalken, maar het zijn precies de mensen die altijd negatief zijn of een bedoeling hebben, en dat past natuurlijk in je straatje.

    En je was zo slim zonder je paarse broek en in je trainingsbroek?

    Ik hoor trouwens gewoon bij FC-Utrecht, mijn club, zou jij ook eens moeten doen. Ik heb al zoveel slechte Bestuurders mee gemaakt, dan is dit nog een verademing.

  34. MikeB

    @San

    Ik maak zelf wel uit of ik hier nog wat neerplemp. Je kunt zelf wel het idee dat je hier de boel runt maar in feite bene niet meer dan een charlatan.

    Je hebt toch wel gezien dat het stuk hierboven over FC Utrecht gaat? Wat doe jij dan nog hier als die club allang niet meer bestaat?

    En wat het op de man spelen betreft. Dat is jouw dagbesteding. Jij valt immers alles en iedereen aan van die club die niet meer bestaat.

    En altijd maar het laatste woord willen hebben is ook al zo’n hoogst irritante gewoonte van je. En als het dan nog bij een woord bleef. Misselijkmakend gewoon die lappenteksten van je. Wordt je soms betaalt voor het aantal posts hier? Zou het bijna hopen voor je want dan hou je er behalve die jarenlange frustratie er financieel nog iets aan over.

  35. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    @Peter V 08 OKTOBER 2015 OM 19:34

    Quote: “Opvallend hoe jij steeds maar weer voor bepaalde personen als ten boden en chauviere op komt.”

    Nee, opvallend hoe jij geen gelegenheid onbenut laat om de heren in kwestie neer te sabelen. Je hebt hier nog nooit ook maar één inhoudelijk commentaar geleverd. Nul! We weten allebei waarom dat zo is….

    Quote: “Dan kan je hier de hele Dikke van Dale wel neer kalken, maar het zijn precies de mensen die altijd negatief zijn of een bedoeling hebben”

    Aldus negatieve pijpzeiker die alleen op de man speelt…Hoe blind kan een mens zijn?

    Quote: “Ik hoor trouwens gewoon bij FC-Utrecht, mijn club, zou jij ook eens moeten doen.”

    FC Utrecht is jouw club niet. De supportersvereniging en Belevingsproduct zijn jouw clubs. Moet je allemaal zelf weten, maar staak die bijzonder doorzichte rants op de man. Je zet jezelf, de suppportersvereniging en Belevingsproduct alleen maar in een nog slechter daglicht.

    Quote: “Ik heb al zoveel slechte Bestuurders mee gemaakt, dan is dit nog een verademing.”

    Ja, het gaat fantastisch! Sportief failliet, financieel failliet, stadion leeg, betonvoetbal, geen sfeer, zielloze broodvoetballers, prijsverhoging na prijsverhoging, medewerkers die roven, Maserati’s en loonsverhogingen voor directie, totale vlieggewichten door het hele management en een c-categorie sponsor; echt een verademing!

    Salut met een spreekwoordelijke middelvinger,
    S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

  36. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    @MikeB 08 OKTOBER 2015 OM 21:53

    Quote: “Ik maak zelf wel uit of ik hier nog wat neerplemp.”

    Natuurlijk. U kunt mensen dan alleen niet kwalijk nemen dat ze op een gegeven moment beginnen te denken met een zwakzinnige borderliner te maken te hebben. Iemand die 40 weken achter elkaar roept hier nooit meer te komen en iedere keer een week later toch weer (zonder uitzondering off-topic!!) reageert, moet wel niet helemaal fris in zijn boleet zijn.

    Quote: “Je hebt toch wel gezien dat het stuk hierboven over FC Utrecht gaat? Wat doe jij dan nog hier als die club allang niet meer bestaat?”

    Er op attenderen dat FC Utrecht niet meer bestaat. Hoe ingewikkeld is het, Mike?

    Quote: “En wat het op de man spelen betreft. Dat is jouw dagbesteding. Jij valt immers alles en iedereen aan van die club die niet meer bestaat.”

    Het verschil tussen de concepten “inhoudelijke kritiek leveren op fuctionarissen” en “op de man spelen” blijkt ook al te ingewikkeld voor u. Het is hopeloos…

    Quote: “En altijd maar het laatste woord willen hebben is ook al zo’n hoogst irritante gewoonte van je.”

    Volgens mij ben jij degene die het laatste woord wil hebben. Ondanks dat je al 40 keer hebt aangekondigd hier niet meer terug te komen, ben je al 40 keer de week erna toch weer teruggekomen om je gram te halen. Alleen maar om te zeiken, frustraties te botvieren en op de man te spelen…

    Waar bent u nu eigenlijk op uit, Mike? Wat wilt u met dit irrationele gedrag bereiken? Verklaar u nader en spreek voor eens en altijd uit wat u wenst.

    Salut,
    S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).