Door een fout bij de gemeente zijn de acceptgiro’s en herinneringen voor de verlening van de parkeervergunningen niet allemaal verzonden. Door deze fout zijn er Utrechters die nu onbedoeld zonder parkeervergunning zitten. DUIC-lezerJaak de Ridder heeft al drie boetes ontvangen.
In Utrecht moet een parkeervergunning per kwartaal betaald en verlengd worden. Men kan aangeven of dit via automatische incasso moet verlopen of door middel van een acceptgiro thuis .Er blijkt iets mis te zijn gegaan met het versturen van de acceptgiro’s want niet iedereen heeft deze ontvangen. Het gevolg is dat de parkeervergunning bij deze mensen ingetrokken is.
Toen De Ridder parkeerboetes begon te krijgen trok hij aan de bel: “Op het Stadskantoor wist een medewerker mij te vertellen dat er meer mensen waren met hetzelfde probleem. Ook hier in mijn eigen straat is er nog iemand die geen acceptgiro heeft gehad. Die heeft na de eerste boete de auto maar ergens geparkeerd waar het gratis is.”
Gemeentewoordvoerder Erik Suik bevestigt dat er inderdaad iets is mis gegaan. “Maar het gaat om een beperkt aantal mensen.” De gemeente kwam erachter toen er signalen van verschillende burgers binnenkwamen, precieze aantallen weet hij niet. “Met het versturen van de post kan er wel eens iets misgaan.” Suik benadrukt dat de gemeente het gaat rechtzetten. De betreffende mensen zullen alsnog een acceptgiro krijgen, en als de boetes onterecht zijn dan worden deze geseponeerd.
4 Reacties
ReagerenWat vindt de gemeente er eigenlijk van dat er in het rayon Nieuwegracht al sinds 2012 (!) 105 mensen wachten op een parkeervergunning?
Wat vindt de gemeente ervan dat mensen een parkeervergunning geweigerd wordt omdat volgens parkeerbeheer hun huis niet op hun adres staat?
Nou dat wordt over 2 weken weer vergaderen door de ambtenaren van de gemeente Utrecht, die zich vooral storen aan de reacties van de mensen hier… #insideinfo
Een acceptgiro is zóóó 2004…