‘Made in 030’ heeft na pop-up store nu ook nieuwe website met alleen maar Utrechtse producten | De Utrechtse Internet Courant ‘Made in 030’ heeft na pop-up store nu ook nieuwe website met alleen maar Utrechtse producten | De Utrechtse Internet Courant

‘Made in 030’ heeft na pop-up store nu ook nieuwe website met alleen maar Utrechtse producten

‘Made in 030’ heeft na pop-up store nu ook nieuwe website met alleen maar Utrechtse producten
Er is veel vraag naar lokaal- en streekproducten als we afgaan op het succes van ‘Made in 030’. Vandaag lanceert de onderneming een compleet vernieuwde site met alleen maar Utrechtse makelij. “Mensen komen speciaal naar de stad voor onze producten.”

Er is veel vraag naar lokaal- en streekproducten als we afgaan op het succes van ‘Made in 030’. Vandaag lanceert de onderneming een compleet vernieuwde site met alleen maar Utrechtse makelij. “Mensen komen speciaal naar de stad voor onze producten.”

Een jaar geleden na een vakantie in Italië vroeg Joram Dees zich af waarom hij zo weinig streekproducten uit Utrecht kende en waarom hij geen plek wist waar hij deze producten kon vinden. In Italië zag hij namelijk op elke straathoek wel iets wat in de stad of regio was geproduceerd. Hij ontdekte dat dit er in Utrecht niet was en dus besloot Dees het dan maar zelf te gaan opzetten.

“Ik ben met verschillende mensen waaronder Paul Vocking en Bastiaan Staffhorst in gesprek gegaan. Daarop heb ik besloten om in september te beginnen met een blog: madein030.com, wat inmiddels is doorgegroeid naar het platform dat vandaag vernieuwd online staat.” Aan de ondernemers met wie ik sprak vroeg ik vooral: ‘Waar hebben jullie behoefte aan?’”

Het bleek dat de verschillende Utrechtse producenten wel oren hadden naar een dergelijk platform. “Ze wisten niet goed hoe ze hun product moesten promoten. Ze maken het product voornamelijk in hun vrije tijd. Ze lieten weten vooral meer aan promotie en verkoop te willen gaan doen. Toen kwam bij mij het idee voor een pop-up store,” zegt Dees.

The Brand Store aan de Choorstraat wilde hierbij helpen. “Dat was voor ons ideaal. Zij hebben immers de locatie en het personeel. We zijn net voor Pasen begonnen en het liep meteen goed. We krijgen veel reacties en mensen komen speciaal naar de stad voor de producten die te koop zijn bij ons. En het is te gek dat chocolade producent ‘Mesjokke’ zelfs extra repen moest maken omdat ze de winkel uitvlogen. Door de korte termijn die we hadden om de winkel op te zetten, hebben we in deze pop-up store een beperkt aanbod, maar op de website staan straks een stuk of 60 producten uit de stad. Misschien dat er ooit nog een definitieve winkel komt, maar dat is op het moment nog niet aan de orde,” besluit Dees.

3 Reacties

Reageren
  1. www.gemaaktinutrecht.nl

    …Een platform bestaat er al 3 jaar…met ongeveer 100 Utrechtse ontwerpen…

  2. Geenstijl@Utrecht.

    Dus het wiel is opnieuw uitgevonden is uw reactie op dit artikel.

  3. Made in 030

    Gemaakt in Utrecht lijkt toch net een wat andere insteek te hebben en zich vooral te richten op design… Wel tof initiatief trouwens, kende het nog niet!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).