Taxibedrijf Klomp haalde in twee dagen 48 kinderen niet of te laat op voor speciaal onderwijs | De Utrechtse Internet Courant Taxibedrijf Klomp haalde in twee dagen 48 kinderen niet of te laat op voor speciaal onderwijs | De Utrechtse Internet Courant

Taxibedrijf Klomp haalde in twee dagen 48 kinderen niet of te laat op voor speciaal onderwijs

Taxibedrijf Klomp haalde in twee dagen 48 kinderen niet of te laat op voor speciaal onderwijs
Op de eerste twee schooldagen van dit jaar haalde taxibedrijf Klomp 48 kinderen niet of te laat op om ze naar het speciaal onderwijs te brengen. Op de derde dag werden er ook nog negen kinderen niet of te laat opgehaald. Dat antwoordt het college op vragen van de SP.

Op de eerste twee schooldagen van dit jaar haalde taxibedrijf Klomp 48 kinderen niet of te laat op om ze naar het speciaal onderwijs te brengen. Op de derde dag werden er ook nog negen kinderen niet of te laat opgehaald. Dat antwoordt het college op vragen van de SP.

Leerlingen die gebruik maken van het leerlingenvervoer zijn vaak vanwege een lichamelijke, verstandelijke of zintuiglijke functiebeperking niet in staat om zelfstandig of met begeleiding met het openbaar vervoer te reizen.

Tijdens de start van het schooljaar kwamen er signalen binnen van chaotische taferelen bij het leerlingenvervoer; kinderen die niet opgehaald werden, onbekend welke chauffeur de kinderen zou komen ophalen, de vervoerder zou slecht of niet bereikbaar zijn en chauffeurs zouden te hard rijden. Een chauffeur is zelfs een keer een meisje vergeten in een bus waardoor zij uren in de wagen vast zat. Uiteindelijk moest een raam van de auto ingeslagen worden om het meisje te bevrijden.

De SP in Utrecht stelde schriftelijke vragen aan het college over de misstanden. De gemeente laat weten maatregelen genomen te hebben. De bereikbaarheid van Klomp is vergroot, er is contact geweest met de betreffende scholen, er zijn technische aanpassingen gedaan en er worden extra controles uitgevoerd.

Vorig jaar gingen er ook al zaken fouten. In het schooljaar 2013-2014 zijn er 220 klachten geregistreerd waarvan er 147 gegrond zijn bevonden. Er vonden in totaal 56.819 ritbewegingen plaats.

5 Reacties

Reageren
  1. Geenstijl@Utrecht.

    Nu breekt mijn klomp, zou ik zeggen, en gelijk het contract ontbinden.

  2. WimUtrecht

    Typisch SP geneuzel in de marge. Op jaarbasis is dit een foutenpercentage van 0,39 %. Waar hebben we het over. Het spreekt natuurlijk enorm aan om de zieligheid in het leerlingenvervoer enorm op te blazen met behulp van de SP voor wie het nooit te veel is van iedere mug een olifant te maken. Het zou iedereen sieren die denkt er verstand van te hebben zich per ommegaande aan te melden om als vrijwilliger begeleiding in de busjes te gaan verzorgen. Een taak die door de bezuinigingen ook al is weggevallen. Oh ja, wel een BHV opleiding hebben hoe te handelen bij acute noodsituaties. Wel in staat zijn om te gaan met agressie, fysiek en psychische onmacht etc. En dan je realiseren dat het in minder dan een half procent op jaarbasis fout gaat. Maar op zo,n moment zie je de SP niet. Wel schreeuwen maar niet handelen

  3. Geenstijl@Utrecht.

    @WimUtrecht, u is een Klomp fapper in hart en nieren merk ik aan uw reactie.
    Ik zou opbellen naar de SP Utrecht en dreigen met acties, kom je ook op de DUIC.

  4. WimUtrecht

    Geenstijl@Utrecht. Ik wil graag zakelijk blijven en niet vervallen in geneuzel op SP en jouw niveau. De cijfers spreken voor zich en staak je handen uit de mouwen zou ik zeggen. Ik heb geen enkele binding met welk vervoersonderneming dan ook.

  5. WimUtrecht

    staak = steek

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).