Zorg van de Zaak nieuwe hoofdsponsor FC Utrecht | De Utrechtse Internet Courant Zorg van de Zaak nieuwe hoofdsponsor FC Utrecht | De Utrechtse Internet Courant

Zorg van de Zaak nieuwe hoofdsponsor FC Utrecht

Zorg van de Zaak nieuwe hoofdsponsor FC Utrecht
FC Utrecht heeft voor de komende drie seizoenen een nieuwe hoofdsponsor: Zorg van de Zaak. Volgens de club gaat de samenwerking veel verder “dan alleen de naamgeving op het shirt”.

FC Utrecht heeft voor de komende drie seizoenen een nieuwe hoofdsponsor: Zorg van de Zaak. Volgens de club gaat de samenwerking veel verder “dan alleen de naamgeving op het shirt”.

Zorg van de Zaak is één van Nederlands grootste dienstverleners op het gebied van bedrijfsgezondheid. “We gaan een langdurige samenwerking aan met als één van de doelstellingen om van Utrecht de vitaalste stad van Nederland te maken”, aldus algemeen directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht. “Wij als club zijn enorm blij met dit goede en langdurige partnership.”

“Het is de eerste samenwerking met een hoofdsponsor die veel verder gaat dan een naam op een shirt, de wedstrijd, het stadion en het organiseren van maatschappelijke activiteiten”, zegt Van Schaik. “De komende jaren gaan we gezamenlijk maatschappelijke en preventieprogramma’s ontwikkelen. Landelijke issues als schulden, pesten, overgewicht en roken gaan wij, als hoofdsponsor en betaaldvoetbalorganisatie met Zorg van de Zaak aanpakken.”

8 Reacties

Reageren
  1. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    Kijk eens aan. “Marketinggoeroe” van Schaik schudt hier het nieuwe belevingsproduct voor de komende jaren even uit de mouw. Nadat “Het Leukste Dagje Uit” en “Heart of Life” al hopeloos mislukten, vestigt van Schaik zijn hoop op herstel van de onder zijn leiding geruïneerde club nu dus kennelijk op belevingsproduct “Het Wapperende Vingertje”.

    FC Utrecht als fatsoenspolitie dat op “gutmenschiaanse” wijze neurotisch zal blijven attenderen op de gevaren van roken en ongezond eten. Precies waar je als voetbalsupporter – met een biertje tussen je benen geklemd in je zak zoekende naar je Marlboro als toetje na de frikandel xl met mayo- op zit te wachten natuurlijk.

    Goed voetbal? Een sterke selectie? Aansprekende namen? Welnee! Supporters vertellen dat het nuttigen van lucht-gedroogde macro-biotische- en geheel co2-neutraal geteelde broccoli-chips van biologische boeren uit Kyoto compliant groeikassen beter voor de gezondheid zijn dan een gehaktbal; dat is natuurlijk wat supporters naar stadions trekt! FC Betuttelingsinstituut. Dat moet het dus gaan doen de komende jaren. Bon. Het houdt niet op. Niet vanzelf.

    In de werkelijke realiteit van mensen en voetbal is een ander beeld te zien. Een beeld van een afbrokkelende voetbalclub. De seizoenkaart verkoop vertelt het werkelijke verhaal en laat met een tussenstand van 7500 glashelder zien dat de bestuurders van onze club kennelijk per ongeluk met hun hoofd in een zwart gat terecht zijn gekomen en hierdoor een alternatieve realiteit waarnemen.

    Onderwijl zijn er ook nog twee spotgoedkope dreumesen gecontracteerd. De oorlogskas voor transfers werd in ene keer leeg gekieperd in Auxerre voor een spits waarvan toch overduidelijk is dat deze even “bijzonder” is als 20.000 liter melk in een Goudse kaasfabriek. Uit pure armoe wordt een Franse dreumes van 1.77 die nog geen wedstrijd in het betaalde voetbal speelde (niet te hard zingen, misschien schrikt hij) gehaald, tezamen met een Duits hummeltje van 1.72 die waarschijnlijk de eerste aanwinst van het nieuw te vormen altruïstische socialiseringsproject “Help Kansloze Voetballers aan een Baan” (™) van FC Utrecht- en Zorg voor de Zaak vormt. Je bent “maatschappelijk betrokken” of je bent het niet! De van onschatbare waarde zijnde Duplan heeft intussen het zinkende schip ook verlaten en vertrekt naar Den Haag.

    Ondertussen weten de in de Eredivisie debuterende coaches Ten Hag en de Jong het na een maand trainen ook niet meer. Geconfronteerd met de defensieve armoede in de selectie, besloot het rookie-duo te experimenteren met het ultra defensieve 5-3-2 systeem. Een glasheldere voorbode van things to come. Een glasheldere indicator tenslotte dat we ook hier opnieuw met twee bange trainers te maken hebben die niet uitgaan van eigen kracht, maar van de eigen zwakte.

    Uw scribent heeft nu al “zin” in de eerste vijf wedstrijden! Gelijk ballen tegen Feyenoord, Ado, Heerenveen, Groningen en Vitesse met een nog verder uitgeholde en jongere selectie dan vorig jaar en van Schaik kennende wordt er in de laatste week ook nog wel wat verpatst. De schaarse seizoenkaarten waren toch al binnen. Het gaat bijna weer beginnen! Niets mooiers dan wanneer de ijzingwekkende realiteit het jaarlijkse euforische verwachtingspatroon weer in haalt.

    Het wordt weer smullen geblazen! Al zal dat waarschijnlijk niet opgaan voor de binnenkort (door een snikkende betrokken van Schaik) in de Galgenwaard gelanceerde veganistische gestoomde bioballen van Ecuadoriaanse fair-trade kikkererwtenmeel, tarwegras en quinoa, geserveerd op een duurzaam karton van Somalisch gerecycled toiletpapier a 7,95. Noch zal zulks opgaan voor het voetbal.

    Forza belevingsproduct!

    Salut,
    S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

  2. Luuk Upuuk

    @ S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n, eat a snickers!!

  3. herman

    Samertean, leuk geschreven stukje beetje humor kunnen we wel gebruiken.

    Ondertussen heeft utreg een derderangs sponsor gevonden, zelfde niveau als pnscafgegleden cluppie. Gelukkig hebben we wel een echte gebakken lucht verkoper als directeur

  4. Rcp030

    Mensen die dit een derde rangschikken sponsor vinden zouden zich eens moeten verdiepen in dit bedrijf . Snel groeiende organisatie met inmiddels 300 mlj omzet per jaar. Omdat ze een redelijk nieuw bedrijf zijn is de naam nog onbekend. En laten ze nu onze mooie club meer als een miljoen per jaar gaan betalen omdat te veranderen. … Prima sponsor, goed gedaan Wilco

  5. Fan

    Sanmartean, ik ben wel blij met deze sponsor, jouw cynisme kan me gestolen worden. En de kritiek op van Schaik is belachelijk. Zeg het hem recht in zijn gezicht ipv anoniem op internet.

  6. Hendrik

    Tja. Het is gewoon een arbodienst. Nogal een saaie sponsor.

    Arbodiensten varen wel op het verzuim van zieke Nederlanders. Bedrijven betalen al snel €100 of meer per medewerker per maand voor een arbodienst en nog extra als het gaat om gezondheidsprogramma’s. Zorg van de Zaak is helemaal niet gebaat bij gezonde mensen, want dan kunnen ze hun diensten niet meer verkopen.

    Het is overigens geen nieuw bedrijf maar een samensmelting van meerdere arbodiensten en zorgverleners geleid door de familie Touwen.

  7. S-â-n-m-ă-r-t-e-a-n

    @Fan 10 JULI 2015 OM 12:15

    Kritiek op van Schaik belachelijk? Laat die megalomane beroepsleugenaar nou gewoon eerst eens gaan “zorgen voor zijn eigen zaak” voordat hij van “Utrecht de gezondste stad van Nederland gaat maken”. Gewoon de club goed neerzetten en gezond maken! Dat is al teveel gevraagd voor deze incapabele maakbaarheidszeloot. Werkelijk alles dat van Schaik aanraakt begint terstond te verdorren om uiteindelijk af te sterven. Ik ben de Amsterdamse grootspraak van die door door zijn schoonvader (Henk van Laatum) in het zadel geholpen Ajax fan meer dan zat….

    Toen van Schaik begon hadden we 14.500 seizoenkaarthouders. Nu zijn er nog geen 7300 seizoenkaarten verkocht. Om over de business nog maar te zwijgen. De tekorten zijn nog altijd enorm en de schulden nemen weer gigantisch toe. En zelf maar lekker rondcrossen in zijn Maserati, deze zelfpijpende “sorry excuse” for a manager, terwijl de club compleet naar de haaien gaat.

    De man is nog niet geschikt om een snackbar te leiden! Laat staan een BVO.

  8. Trots op mijn cluppie

    Inmiddels is de scc verkoop boven de 9000 gekomen met nog 2 weken te gaan.

    Zal cabaretier sanmartean of zoiets daar bij zitten?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).