ZOOK.NL: Female Power | De Utrechtse Internet Courant ZOOK.NL: Female Power | De Utrechtse Internet Courant

ZOOK.NL: Female Power

ZOOK.NL: Female Power

Anderhalf jaar geleden zijn we gestart met onze missie ‘een platform creëren van, door en voor vrouwen’! Na een jaar van voorbereidingen lanceerden we eind 2012 onze site ZOOK.nl. En nu zijn we alweer een half jaar live, zijn we 65.000 bezoekers verder en ingewijd in de wondere wereld van Facebook, Twitter en Google Adwords. We hebben Stella, onze eerste stagiaire, een half jaar in dienst gehad en hebben na 6 maanden (met tranen) ook weer afscheid van haar genomen.

Na dat eerste halfjaar zeiden we gekscherend tegen elkaar: ‘Nu begint ZOOK 2.0’ – ja ja, in de internetwereld gaat alles natuurlijk razend snel ;-). Vol moed en energie openden wij maandag tegenover elkaar onze laptops in ons kantoor. De dag kabbelde voort met de gebruikelijke werkzaamheden; de afdeling PR, de afdeling klantenservice, de afdeling marketing, de afdeling financiën en niet geheel onbelangrijk het uitwisselen van onze weekendverhalen.

De volgende ochtend openden wij opnieuw onze laptops, met als opwarmertje het bekijken van Google Analytics (vaak al om 00:00u – herkenbaar???). En wat bleek ZOOK 2.0 was ECHT van start gegaan, onze traffic ging ineens met sprongen omhoog. Uiteraard zetten we net als veel startende ondernemers in op groei, maar dit ging ineens een stuk sneller dan begroot!

Wat hebben we dan allemaal gedaan? Het gekke is het niet echt tot 2 of 3 acties was te herleiden. We hebben het eerste half jaar veel geprobeerd en geroepen – begint dit nu echt z’n vruchten af te werpen? Of was dit het geheim wat het boek THE SECRET beoogt: daadwerkelijk je wens/visie het universum insturen??

Eén ding willen wij wel graag met jullie delen. Waarvan wij denken dat we dat anders hebben aangepakt dan anderen tot nu toe. Ons MARCOM-beleid bestaat voor een groot deel uit het bieden van een podium voor vrouwen. Vanuit onze eigen kracht zijn wij concullega’ s gaan benaderen. Wij geloven in de term concurrent maar wij geloven vooral in elkaar versterken vanuit een gezamenlijke ambitie. En wat wij vanuit ons eigen gedachtengoed hebben gedaan is concurrenten benaderen met een verzoek tot samenwerking. En dit heeft niet alleen geresulteerd in meer traffic (harde doelstellingen) maar juist ook tot veel leuke, energieke, zakelijke contacten. Zie binnenkort een resultaat van onze eerste samenwerking met leukedingendoen.nl.

En, wellicht voor sommigen ondenkbaar, wij gaan samen met één directe concurrent activiteiten ontplooien waarbij wij geloven dat we er juist samen sterker uitkomen. Nee, geen fusie. Maar gewoon vanuit onze eigen ondernemingen, zoals deze nu zijn. Waarom niet gezamenlijk investeren in activiteiten waarvan je toch al van plan was om deze te organiseren alleen dan met 50% meer kans om leuke (potentiële) klanten en ondernemers te ontmoeten. Bovendien besparen we zo aan consulting fee omdat we elkaar als ondernemers super scherp houden! Binnenkort meer nieuws….

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).