Utrecht staat steeds meer in het teken van de Tour: jonge renners fietsen naar Parijs en graffiti op Jaarbeursplein | De Utrechtse Internet Courant Utrecht staat steeds meer in het teken van de Tour: jonge renners fietsen naar Parijs en graffiti op Jaarbeursplein | De Utrechtse Internet Courant

Zondagochtend zijn negen jonge sporters begonnen aan een bijzondere etappe: in zeven dagen naar Parijs fietsen. Zaterdag 26 juli komt het peloton aan op de Champs-Élysées in Parijs. De renners, in de leeftijd van 11 tot 14 jaar, hebben er dan 570 km op zitten. Naast de sportieve prestatie willen de kinderen aandacht vragen en geld inzamelen voor het Jeugdsportfonds.

Het Jeugdsportfonds betaalt de contributie en/of benodigde sportattributen voor kinderen tot 18 jaar die opgroeien in gezinnen waar de financiële middelen ontbreken om lid te worden van een sportvereniging. Het doel is om €50.000 op te halen voor het goede doel. Op de twitter- en facebookpagina van het Jeugdsportfonds is de tocht van dichtbij te volgen en wordt iedere dag verslag gedaan.

Renner Joost deed verslag van de tweede etappe: Bergen op Zoom – Gent

Vandaag was alweer de tweede etappe voor ons. We werden om 7 uur wakker gemaakt, 8 uur ontbijt. Iedereen had er weer erg zin in, het was perfect fietsweer! Als eerste zijn we naar de haven van Antwerpen gefietst, dwars door het industrieterrein! Na ongeveer anderhalf uur fietsen kwamen we uit bij fort Lillo. Daar hebben we een rondleiding gehad, lekker geluncht en daarna met de veerpont geweest. Onderweg mochten we in de stuurhut kijken bij de kapitein. Eenmaal aangekomen bij de overkant, fietsten we door een spookstad! Vervolgens verder over een voormalig treinspoor en door de binnenstad ven Gent. Uiteindelijk kwamen we na 100 kilometer uit op de camping waar we zometeen gaan overnachten in blokhutten! Morgen gaan we naar Lille. Zin in!

Ook het Jaarbeursplein is al een beetje omgetoverd tot Tour-plein door de graffiti die sinds afgelopen week op de tegels prijkt.

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).