Plannen Van Sijpesteijnkade worden concreet | De Utrechtse Internet Courant Plannen Van Sijpesteijnkade worden concreet | De Utrechtse Internet Courant

Plannen Van Sijpesteijnkade worden concreet

Plannen Van Sijpesteijnkade worden concreet

Dinsdag 9 april was er een informatieavond over het gebied rondom de Van Sijpesteijnkade. De stedenbouwkundige van de NS gaf een toelichting op het stedenbouwkundige plan voor de omgeving van de Van Sijpesteijnkade en de gemeente presenteerde de plannen voor de herinrichting van de Van Sijpesteijnkade en het Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV)-viaduct over de Leidsche Rijn.

Ook werd er een doorkijk gegeven naar de bestemmingsplanprocedure die naar verwachting net voor de zomervakantie start. Op de foto’s hieronder ziet u beelden van de ontwerpen die zijn getoond.

De beelden geven het zogenoemde ‘eindplaatje’ weer. Het duurt nog enkele jaren voordat dit allemaal gebouwd is. De sloop van de panden aan de Van Sijpesteijnkade (met uitzondering van het monument op nummer 25) staat gepland voor 2014 en vervolgens vindt de nieuwbouw in fasen plaats. Hierna wordt de kade heringericht.

Het HOV-viaduct over de Leidsche Rijn, waarvoor café The Guardian plaats maakt, moet eind 2015 gereed zijn. Bussen rijden hier namelijk vanaf begin 2016 overheen. Om de bouw mogelijk te kunnen maken, starten de voorbereidende werkzaamheden, zoals het verleggen van kabels en leidingen, begin 2014.

Kijk voor een uitgebreide analyse op: http://www.bouwpututrecht.nl/bu/2013/04/10/reconstructie-sijp/#more-12733

Sijpesteijn 3 Sijpesteijn 1

Sijpesteijn 2

4 Reacties

Reageren
  1. Herbert

    Dit is het verhaal van de gemeente. Voor een verslag met analyse en bijlagen, check bouwpututrecht.nl.

  2. Ronald van Voorthuizen

    Goed idee om het fietspad naar het water te verleggen, daar wordt het veel ruimer door.
    Wat er van de bebouwing terecht komt wachten we rustig af.

  3. Van Pimpelen

    … dit is nu één van de dingen die Utrecht politiek interessant maakt; er klopt geen hout van. Naar mijn weten zijn de NS een vervoerder, geen projectontwikkelaar. Vraag me daarom af of dergelijks strookt met Öropese Wet- en Regelgeving, waaromtrent ik mijn hartje vasthoud. Met name de op handen zijnde ontslaggolf bij de Spoorwegen zou een andere benadering rechtvaardigen…

  4. Van Pimpelen

    … ik vergis mij telkens in het sub-kopje. Omtrent de Van Sijpesteijnkade wordt alles politiek bekonkelefoest, heeft weinig/niets met “wonen” van doen, al zou ik dat graag anders zien.
    Ja, de Daalsebuurt heb ik plat zien gaan; ik ben al oud. Tijdsgewricht? Overdekte winkelcentra zijn een reliek uit de meeste recente 6tigger jaren…

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).