Afsluiting Elektronweg en Keulsekade voor werkzaamheden Spoorverdubbeling | De Utrechtse Internet Courant Afsluiting Elektronweg en Keulsekade voor werkzaamheden Spoorverdubbeling | De Utrechtse Internet Courant

Afsluiting Elektronweg en Keulsekade voor werkzaamheden Spoorverdubbeling

Afsluiting Elektronweg en Keulsekade voor werkzaamheden Spoorverdubbeling
Infra, spoorverdubbeling, Utark, Utrecht, mei 2017 Voortgang Utark / Foto: BAM/UtARK
BAM Infra realiseert in opdracht van ProRail de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Leidsche Rijn. In het weekend van 18 en 19 november wordt de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal ingereden en ingevaren.

BAM Infra realiseert in opdracht van ProRail de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Leidsche Rijn. In het weekend van 18 en 19 november wordt de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal ingereden en ingevaren.

Ter voorbereiding hierop wordt vanaf augustus gestart met de bouw van tijdelijke hulpbruggen aan weerszijden van het Amsterdam-Rijnkanaal. Voor de bouw van deze hulpbruggen worden de Keulsekade en Elektronweg (ter hoogte van de Hogeweidebrug) afgesloten voor het verkeer. De Elektronweg blijft wel bereikbaar voor het fietsverkeer van/naar het industrieterrein Lage Weide.

Verkeersomleidingen

Locatie: Elektronweg – naar CineMec en Rood Noot
Periode: 4 juli tot en met 31 december 2017

Omleidingsroute CineMec en Rood Noot / Afbeelding: BAM/UtARK

Locatie: Keulsekade – ter hoogte van de Hogeweidebrug
7 augustus tot en met 31 december 2017

Omleidingsroute auto- en fietsverkeer / Afbeelding: BAM/UtARK

Nieuwe spoorbrug

De bouw van de nieuwe spoorbrug maakt deel uit van de spoorverdubbeling tussen de stations Utrecht Centraal en Leidsche Rijn. Hiermee krijgt ook het laatste stuk spoor tussen Utrecht en Woerden vier sporen en kunnen vanaf eind 2018 meer treinen halteren op station Utrecht Leidsche Rijn.

Voor meer informatie: www.prorail.nl/utrechtcentraal-leidscherijn.

Fotoverslag

Omleidingsroutes i.v.m voorbereidingswerkzaamheden spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Leidsche Rijn (BAM/UtARK)

1 Reactie

Reageren
  1. Marco Knol

    Dat zal toch nog aardig wat extra fietsdrukte op de Majellaknoop geven. Gaat daar dan eens gehandhaafd worden op automobilisten en bussen die het fietspad blokkeren in de spits?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).