De Hogeschool Utrecht heeft een nieuwe master ontwikkeld waarmee een brug geslagen moet worden tussen technologie en creativiteit. De opleiding richt zich op het ontwikkelen van aantrekkelijke concepten, producten en diensten op basis van en door interactie met data. Volgens de onderwijsinstelling is er een hoge vraag naar zulke opgeleide mensen.
De afgelopen jaren kon men bijna niet om Big Data heen. Bedrijven, instellingen, media en overheden gebruiken grote hoeveelheden gegevens om ontwikkelingen te voorspellen. Ook het ontwerpen van digitale producten zoals apps en media krijgen veel aandacht.
Maar toch ontbrak er iets in het opleidingslandschap, vonden Hans Bouwknegt, lector Crossmedia Business, en Hans de Clercq, directeur van het Instituut voor Media van Hogeschool Utrecht. “Nieuwe, slimme technologie biedt de mogelijkheid om meer en beter de interactie met burgers en consumenten aan te gaan”, zegt Hans de Clercq. “Bedrijven zitten te springen om zulke professionals.”
Er is plaats voor zo’n 40 studenten en de toelating vindt plaats op basis van een uitgebreid assessment.
1 Reactie
Reageren… en de naam is?