Winter Utrecht in een nieuwe jas | De Utrechtse Internet Courant Winter Utrecht in een nieuwe jas | De Utrechtse Internet Courant

Winter Utrecht in een nieuwe jas

Winter Utrecht in een nieuwe jas
De nieuwe jas heeft geen bontkraag of reflecterende logo’s op de rug. De jas is groter dan tevoren, pakt alle winterse activiteiten samen en presenteert deze met warmte aan potentiële bezoekers en aan de inwoners.

De nieuwe jas heeft geen bontkraag of reflecterende logo’s op de rug. De jas is groter dan tevoren, pakt alle winterse activiteiten samen en presenteert deze met warmte aan potentiële bezoekers en aan de inwoners.

 Je zou het niet verwachten, maar tijdens de wintermaanden heeft Utrecht minstens zoveel te bieden als in de zomer. Voor de zesde keer op rij brengt de campagne alle winterse activiteiten en arrangementen  samen die zich in de stad afspelen. En dit jaar voor het eerst ook in de regio. Winter Utrecht presenteert alle uiteenlopende winterse evenementen op één plek, zodat bezoekers geïnspireerd raken voor een dagje uit.

De Utrechtse regio is al enorm gezellig, maar pas op, dat is des te sterker zo in de wintertijd. Utrecht kiest voor kleinschaligheid en verspreidt de aandacht over verschillende activiteiten in de hele regio. Dat is de kwaliteit en charme van deze campagne. Centraal gelegen in het land, is Utrecht goed bereikbaar en voor veel mensen een populaire bestemming.

Na hoeveel dagen vorst kan je schaatsen?

De campagne Winter Utrecht is het bewijs, de eerste campagne die zich op gladgestreken ijs begeeft is geslaagd. De campagne is nu bijna ten einde; desalniettemin wordt er vandaag gestart met voorbereidingen voor de komende winter waar hopelijk iedereen in de regio Utrecht samenkomt. Utrecht Marketing coördineert de campagne Winter Utrecht en bundelt budgetten en stemt communicatiekanalen op elkaar af zodat activiteiten elkaar versterken.

Een bekende trekpleister is Knus, wat eerst Knüss Winterfest heette. Dit weekend is geproduceerd door Utrecht Marketing zelf, in opdracht van Centrum Management Utrecht. Het karakter is een beetje veranderd vandaar ook de naamswijziging. Lokale zelfstandige ondernemers verkopen producten op streekmarkten, er zijn live voorstellingen van singer-songwriters, pop-up straattheatervoorstellingen en er is een zelfgemaakte knutsel- en kunstmarkt.

Het was uitermate succesvol, de echte sfeer van kerst was terug

Met alle winterse activiteiten georganiseerd in de stad en in de regio kunnen we met trots zeggen, dat het totale aanbod van activiteiten is toegenomen in kwantiteit en diversiteit. Enkele voorbeelden van winterse evenementen zijn de familievoorstelling en het sprookje Beauty en het Beest in de Stadsschouwburg; verschillende muziekpodia bij het Wintergarten festival in TivoliVredenburg; zeldzame dieren spotten in Ouwehands winterland op de Utrechtse Heuvelrug. Daarnaast kan jong en oud schaatsen tussen de antieke treinen in het Spoorwegmuseum tijdens Winterstation. Een bezoek brengen aan het in kerst thema gehulde nijntje wintermuseum in het Nijntjemuseum.

Kinderen kunnen dansen, spelen, en leren tijdens het Kerstival in het museum Catharijne Convent. Waar Woerden teruggaat in de historie van de lokale ambacht van kaas en kunst staat de

stad Amersfoort in het licht van Mondriaan tijdens het grootschalige evenement Mirakels. Als klap op de vuurpijl staat op 14 januari de Nieuwjaarsduik , de eerste Culturele Zondag van 2018, op de planning.

Winter Utrecht gaat voor samen, door middel van intensieve samenwerking met regionale promotie organisaties, culturele instellingen en ondernemers. Ook bewoners en bezoekers maken de campagne, met betrokkenheid streven we naar verbinding en komen we verder. Tot volgend jaar!

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).