4000 fietsenrekken verdwijnen uit het Utrechtse stationsgebied | De Utrechtse Internet Courant 4000 fietsenrekken verdwijnen uit het Utrechtse stationsgebied | De Utrechtse Internet Courant

4000 fietsenrekken verdwijnen uit het Utrechtse stationsgebied

4000 fietsenrekken verdwijnen uit het Utrechtse stationsgebied
Archieffoto Smakkelaarsveld
De gemeente gaat zo’n 4000 fietsparkeerplaatsen verwijderen uit het Utrechtse stationsgebied. De rekken worden weggehaald omdat de grootste fietsenstalling ter wereld af is.

De gemeente gaat zo’n 4000 fietsparkeerplaatsen verwijderen uit het Utrechtse stationsgebied. De rekken worden weggehaald omdat de grootste fietsenstalling ter wereld af is.

Alle fietsenrekken bij het Smakkelaarsveld en het Moreelsepark worden weggehaald. Ook Stalling de Buurt bij de Sijpesteijntunnel verdwijnt. In totaal gaat het om 4000 plekken.

Als eerste sluit stalling de Buurt, op 2 september. Alle rekken en fietsen bij het Smakkelaarsveld en het Moreelsepark worden op 16 september weggehaald. De gemeente wijst de grootste fietsenstalling ter wereld, die sinds deze maand helemaal gereed is, als vervanging aan.

13 Reacties

Reageren
  1. Pien

    Ben benieuwd of de eigenaren van de tienduizenden fietsen de grootste fietsenstalling ter wereld gaan gebruiken.

  2. Pm

    Het zou een weldaad zijn als er hoe dan ook een eind komt aan de fietsstalchaos overal in de stad; het is een zooitje (ongeregeld), momenteel!

  3. Fixie

    Die nieuwe stalling zit nu al bijna vol.

  4. Gerrit

    De fietsenstalling gaan gebruiken? Dat is prima te stimuleren: gewoon dagelijks de wildparkeerders weghalen. Dat went snel, echt!

  5. Marcel

    Ik voorspel, dat het vanaf 17 september bijna onmogelijk zal zijn om als toerist/bezoeker/voetganger vanaf het station richting Mariaplaats te lopen. Het is nu al jarenlang een hele opgave om slalommend tussen de puinhopen met (foutgeparkeerde) fietsen richting centrum te komen. En zo is de eerste indruk van een nietsvermoedende stadsbezoeker meteen een hele slechte. De mentaliteit van de gemiddelde fietser kennende, zal het nu alleen nog maar erger worden.
    Tenzij er driemaal daags een peloton handhavers de boel komt bekeuren, weghalen en schoonvegen. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

  6. joost

    die nieuwe fietsenparkeerplek is niet publiek h3b ik begrepen. dan kan de gemeente toch geen publieke plaatse weghalen?

  7. Piet

    Gistermiddag waren er nog een paar honderd vrije plekken in de grote fietsenstallingen voor en achter het station. Dat wordt proppen dus!

  8. W

    Ben zeer benieuwd naar:
    – de handhaving van de gemeente!!!
    -maar vooral ook naar de mentaliteit van de mensen zelf!!!
    Vaak zijn het dezelfde personen die zich niet aan ‘fatsoensregels’ houden (regels zijn er niet voor mij!), maar zich wel vooral druk maken over: milieu, duurzaamheid, etc.
    Direct hoge boetes uitschrijven, lijkt mij ook te helpen. Er is voldoende gewaarschuwd. Wie dan toch gokt, weet dat hij/zij kan verliezen! En je verlies nemen is héél sportief. De ervaring leert, dat zodra men het in hun portemonnai voelt, men gaat nadenken.

  9. G.T.CH. Fietsen

    De NS wil heeel graag weten wie hun fiets komt stallen. Niet in het bezit van een ov-chipkaart of een fiets uit de stalling ophalen voor een ander? Vergeet het maar in de grootste fietsenstalling ter wereld. Ga maar naar het Smakkelaarsveld, zegt de medewerker. Oja, die sluit op 16 september.

  10. Dirk

    Maar dan ook handhaven met die hap. Zag nu alweer hele rijen fietsen staan op t Jaarbeursplein. En bij de Westuitgang van de Noordertunnel. Ziet er niet uit.

  11. wollie

    weet iemand of er inmiddels een lift is vanuit stalling stationsplein naar, eh, stationsplein?

  12. Inez

    Ik ga voortaan lopend of met de bus naar het station. Heb ik ook geen probleem waar ik mijn fiets moet laten..

  13. Bernhard

    Dit wordt een fiasco. De ondergrondse stalling is niet berekend op al die fietsen en de infrastructuur rondom de stalling al helemaal niet. Die afslag voor de tunnel (Smokkelaarsveld) zal een enorme bottleneck worden.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).