87 kilometer file aan oostkant Utrecht door ongeluk Waterlinieweg | De Utrechtse Internet Courant 87 kilometer file aan oostkant Utrecht door ongeluk Waterlinieweg | De Utrechtse Internet Courant

87 kilometer file aan oostkant Utrecht door ongeluk Waterlinieweg

87 kilometer file aan oostkant Utrecht door ongeluk Waterlinieweg
Een dele van de file dinsdagochtend. Foto: VID
Een ongeluk vannacht op de Waterlinieweg leidt tot grote problemen op de snelwegen aan de oostkant van Utrecht. De VerkeersInformatieDienst (VID) spreekt van 87 kilometer stilstaand verkeer rondom de stad.

Een ongeluk vannacht op de Waterlinieweg leidt tot grote problemen op de snelwegen aan de oostkant van Utrecht. De VerkeersInformatieDienst (VID) spreekt van 87 kilometer stilstaand verkeer rondom de stad.

Vannacht rond 04:00 uur ramde een vrachtwagen de verkeerslichten op de rotonde bij Laagraven, vlakbij de kruising met de A12. Door het ongeluk zijn meerdere rijstroken op de Waterlinieweg dicht. Vanuit de stad moet daarom al het verkeer over één rijstrook.

Voor verkeer dat vanaf de A12 (Arnhem) komt is het verkeersplein zelfs helemaal afgezet. Zij worden Lunetten ingestuurd. Daardoor loopt het verkeer op de afritten vanaf de A12 vast, waardoor ook de Ring Utrecht volgelopen is.

De VID telt totaal 87 kilometer file rondom Utrecht vanwege het Waterlinie-ongeluk. Zowel de A12 als de A2, A27 en A28 staan vast. Het herstellen van de schade zal nog geruime tijd gaan duren. Verkeer dat Utrecht in of uit wil kan de route over de Waterlinieweg beter mijden. De VID adviseert om de stad in te gaan via bijvoorbeeld de Zuilense Ring of een afrit vanaf de A2.

17 Reacties

Reageren
  1. Sjonnie

    Fijn idee dat Lotje de Waterlinieweg wil omtoveren tot een stadsboulevard. Krijgen we de eeuwigdurende stilstand in en rondom Utrecht. Echt heeeeel verstandig.

  2. Ted Danson

    Correctie Sjonnie: de verstokte automobilistenclub krijgt stilstand. De slimme treinreiziger is gewoon om 9 uur op z’n werk, en de moderne stad draait gewoon door.

    Succes ermee doooeeeii

  3. cas

    @ Ted, Niet door elk dorpje loopt een spoorbaan, succes ermee Doeeeeiiii

  4. Dirk

    @ted totdat jij blaadjes op de sporen krijgt!
    Doei

  5. TienteU

    Nou, Ted D., de slimme treinreiziger kan als hij mazzel heeft zitten en zijn geluk kan niet op als hij op tijd aankomt. Nu er weer blaadjes-op-de-rails-tijd is, neemt de kans op dat geluk behóórlijk af!

  6. anboda

    Ik ben blij dat ik niet meer in Utrecht (geboren) woon , wat is dat een klote stad geworden voor auto bezitters , alleen al door MADAM Groen Links .Ik zou wel eens willen weten of al die Groen Linksers geen auto’s gebruiken en alles te voet en met de fiets doen??

  7. TienteU

    Nou, Ted D., de slimme treinreiziger kan als hij mazzel heeft zitten en zijn geluk kan niet op als hij op tijd aankomt. Nu er weer blaadjes-op-de-rails-tijd is, neemt de kans op dat geluk behóórlijk af!

  8. Mia Amram

    Beste Ted, ik ben ook fietser en OV-er maar sommigen van ons kunnen niet anders dan met de auto… beetje verder kijken slimme treinreiziger!

  9. j. de vries

    @Ted. Ach, de slimme automobilist die hoort dat er file staat pakt de trein….
    Die daar qua capaciteit helemaal niet op berekend is. Gevolg: reizigers blijven achter op perrons omdat de trein vol is.
    Om 9 uur op je werk? Ik dacht het niet. Lekker kleumen op een koud station en maar hopen dat de NS bussen inzet, met een uurtje extra reistijd. Droom maar lekker verder.

  10. Scherpschutter

    Persoonlijk heb ik treinreizen altijd bezien als een vorm van zelfhaat. Wie gaat er nou op zijn 19e eeuws vrijwillig op een deprimerend perron in de mensenmassa staan, de kou en regen trotserend voor een onhygiënisch stuk veevervoer, in de hoop dat hij uberhaupt komt opdagen zodat je kunt zitten naast iemand die geen zin had om te douchen en zijn tanden te poetsen in de ochtend, waar de moderne tijd iedereen een schone, warme, eigen cocon met leder, muziek en comfort op 5 meter voor de deur bezorgde…Het kan toch niet anders dan dat je dan een hekel aan jezelf hebt?

    Doe mij die (nu nog incidentele) 87 kilometer file maar, die overigens wel een mooi inkijkje geeft in wat er zal gebeuren als Lotje de Onzalige haar plannen door zal zetten.

    Leve de auto!

  11. wimutrecht

    NS scoort 93-97% op tijd. Ik zie dat voor de automobilist niet gebeuren en is ook niet gebeurd.

  12. Patrick

    @Ted.
    En ‘s avonds voor een lege winkel staan omdat de vrachtwagens niet konden bevooraden. Succes ermee met een lege maag.

    Je kan het wel over utrechters hebben. Maar Utrecht is met snelwegen één groot knooppunt van alle grote snelwegen. De enige grote die niet in de buurt van Utrecht komt is de A15.

  13. Danny

    @ Ted
    Totdat er 2 sneeuwvlokjes vallen…
    Ok doei.

  14. Ted Danson

    Mensen kúnnen niet anders dan met de auto reizen, 19e eeuws, blaadjes op de rails, dorpjes zonder station, winkels zonder voorraad, och jeetje wat is er veel af te dingen op het niet-automobilist zijn. De gezellige autoclub van VVD en Telegraaf schrikt collectief raaskallend wakker als er iemand wijst op een betere en efficiëntere reismethode dan de blikken dieselmachine 🙂

    Oja als reminder, het bovenstaande artikel ging over 87km file rond de stad dankzij één ongeluk, en volgens Sjonnie en Scherpschutter wordt het alleen nog maar erger, allemaal dankzij mevrouw Van Hooijdonk. Veel rijplezier in de cocon des overvloeds!

  15. JdV

    Brekend nieuws elders op DUIC. De komende 9 dagen aanzienlijk minder treinen van en naar Utrecht Centraal.
    Laten we met zijn allen van uit de auto even zwaaien naar Ted bij de bushalte 🙂

  16. Sjaak

    Het treinnetwerk is intussen ook zo druk dat ze het helemaal niet aan zou kunnen als iedereen die nu met de auto gaat met de trein zou gaan. De stad inclusief nieuwbouwwijken is ook steeds drukker bevolkt voor wie het nog niet door had. Beide vervoersmiddelen zijn nodig. Het één kan (nog?) niet zonder het ander.

    Overigens moet ik zat vaak op plekken zijn waar de reistijd via het ov veel langer is (bijv een uur ipv half uur enkele reis), uiteraard neem ik dan de auto. Is dat niet zo dan neem ik wel de trein.

  17. anoniem

    Ikzelf reis sinds een tijdje dagelijks met de trein op en neer naar Amsterdam Bijlmer. Van deur tot deur ben ik vaak 30min tot 1 uur korter onderweg dan mijn collega’s. Wat mij betreft is vrijwillig, iedere dag met de auto in de file staan en dan zeuren over het treinverkeer naast een vorm van zelfhaat ook nog een vorm van ontkenning. De trein is in de spits vaak nou eenmaal sneller dan de auto. Zelfs bij het uitvallen van een trein heb je ‘slechts’ een kwartier vertraging, wat nog steeds sneller is dan file rijden met de auto.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).