93 huishoudens van Mitros zitten al 24 uur zonder verwarming

93 huishoudens van Mitros zitten al 24 uur zonder verwarming
93 huishoudens van het wooncomplex De Gravin aan de Goylaan zitten al meer dan 24 uur in de kou. Dat laat voorzitter van de bewonerscommissie Guido Castagna weten. Het Warmte Koude Opslagsysteem (WKO) is kapot waardoor de verwarmingen niet goed functioneren.

93 huishoudens van het wooncomplex De Gravin aan de Goylaan zitten al meer dan 24 uur in de kou. Dat laat voorzitter van de bewonerscommissie Guido Castagna weten. Het Warmte Koude Opslagsysteem (WKO) is kapot waardoor de verwarmingen niet goed functioneren.

De woningen zijn van Mitros, het WKO is echter van dochter onderneming Duurzame Warmte B.V. Zij zijn al sinds gisteravond bezig met het probleem op te lossen. Het centrale systeem is uitgevallen waardoor de bewoners in de kou zitten. “Gelukkig zijn de woningen goed geïsoleerd”, laat Castagna weten.

Het grootste probleem is volgens Castagna echter de onervarenheid van de dochter onderneming Duurzame Warmte. Woningcorporaties richten regelmatig een eigen energie-bv op om duurzame energie aan huurders te leveren: “Maar het ontbreek deze bv’s vaak aan ervaring”, vertelt Castagna. Ook uit een feitenrelaas dat gepubliceerd is door bewoners op de website van het complex komt naar voren dat het niet duidelijk is wie nu verantwoordelijk is voor de storing en wie het moet gaan oplossen.

Kim Roetert van Mitros: “Het klopt inderdaad dat er een storing is in het systeem. Wij weten op dit moment niet goed wat het probleem veroorzaakt maar we gaan er wel van uit dat het vandaag is opgelost.” Roetert erkent dat er weinig ervaring is met het WKO: “Het is een vrij nieuw systeem. We zijn echt nog bezig met het fine-tunen.” Vorig jaar tijdens kerst zaten de bewoners ook in de kou vanwege een storing.

Mitros geeft ook toe dat zij en dochter onderneming Duurzame Warmte geen technische kennis hebben van het systeem. Daarom zijn zij ook weer afhankelijk van externe hulp. Bewoners melden dat het hierdoor verwarrend is wie zij moeten benaderen met een storingsmelding.

Mitros liet donderdagmiddag weten dat de problemen zijn opgelost.

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).