A27 richting Utrecht dit weekend dicht door ‘grootschalige werkzaamheden’ A27 richting Utrecht dit weekend dicht door ‘grootschalige werkzaamheden’

A27 richting Utrecht dit weekend dicht door ‘grootschalige werkzaamheden’

A27 richting Utrecht dit weekend dicht door ‘grootschalige werkzaamheden’
Knooppunt Lunetten. Bron: Google Maps
De A27 richting Utrecht, tussen de knooppunten Everdingen en Lunetten, is dit weekend dicht. Rijkswaterstaat voert de komende dagen “grootschalige werkzaamheden” uit op de weg. De weg wordt onder meer opnieuw geasfalteerd.

De A27 richting Utrecht, tussen de knooppunten Everdingen en Lunetten, is dit weekend dicht. Rijkswaterstaat voert de komende dagen “grootschalige werkzaamheden” uit op de weg. De weg wordt onder meer opnieuw geasfalteerd.

De weg is vanaf vrijdagavond 21.00 uur tot maandagochtend 05.00 uur dicht tussen knooppunt Everdingen, bij Vianen, en knooppunt Lunetten. “We voeren onder andere onderhoudswerkzaamheden uit aan het asfalt en brengen voegovergangen aan”, schrijft Rijkswaterstaat.

Het verkeer dat richting Utrecht wil, wordt vanaf knooppunt Everdingen omgeleid over de A12 en de A2. De verwachte extra reistijd ligt volgens Rijkwaterstaat tussen de 10 en 30 minuten.

30 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Mooi, ik zeg beginnen met de aanleg van de extra rijstroken. Het is nu tenslotte een nieuwe tijd met nieuwe politieke verhoudingen. Kappen met die lullige boompjes en asfalteren met die hap.

  2. Uuu

    Weten de fans van de compleet onnodige snelwegverbreding op dit stukje weg, want de chaos gaat worden als de weg 10 jaar lang (!!!!) minstens (aldus de prognose) plat ligt. Als het dit weekend al helemaal vast loop. Dat wordt dus de dagelijkse realiteit de komende 10 (!!!) jaar!

  3. Klaasjan

    @JdV
    U zit al helemaal in de nieuwe gure politieke realiteit, zie ik.

  4. Scherpschutter

    @Uuu

    No time to waste dus! Plat met die waaiboompjes en asfalteren die hap.

  5. Jeroen

    Zo. Gaan we eindelijik het karrespoor wat de 2e noord-zuid verbinding voorstelt eens naar het jaar 2023 brengen? Zal wel schelen met de reistijd naar Antwerpen. 4 baans hoop ik, en gewoon 130km/h. Hopelijk niet zo’n kneuterige plusstrook die de helft van de tijd dicht is….

  6. Martijn Schroevers

    Meer asfalt = meer auto’s = meer asfalt = meer auto’s enz. enz. enz.

  7. Jan Ed

    Jdv en scherpschutter waarom moet die weg breder?
    Jullie haten zinloze overheidsuitgaven. En is het dan niet raar dat we met zijn allen opdraaien voor die sufferds die elke dag kiezen in de spits te staan?
    Want Small government, you get narrow roads. Je kunt niet én én.

  8. Boogschutter

    @ JdV en Scherpschutter

    Wat een aandoenlijk wensdenken spreiden jullie ten toon.
    De Vroemvroemparty heeft verloren hoor 😻

  9. Peter

    Helaas betreft het hier alleen onderhoud maar als ze bij de westkant snel 2 banen binnen de bak erbij hadden gelegd zoals ze ooit aan de oostkant met van 4 naar 6 hebben gedaan, zou het probleem Amelisweerd zijn opgelost.

    Door gebrek aan daadkracht van de regio (provincie en wethouder) die in het vorige coalitie akkoord nog de mogelijkheid kreeg om zelf met een oplossing te komen (maar niet naar de NRU keken) ziet het er nu slecht uit voor Amelisweerd.

  10. Klaasjan

    @Scherpschutter
    En dan vast ook maar weer 130 km/uur?

  11. Wim

    Yes go with it

  12. Berend

    niks 140, naar 160 en het eigen risico op 0!

  13. JdV

    @klaasjan: nee hoor. Ik ben erg consistent. Dit propageer ik al jaren.

  14. Nene

    @JdV gelukkig is zijn de politieke verhoudingen in dit deel van Nederland anders dus dat gaat niet gebeuren. U kunt altijd nog verhuizen naar gebieden als Rotterdam of Limburg als u het vervelend vindt.

  15. André Rohlfs

    Wil je heel NL asfalteren voor snelwegen en parkeerplaatsen? Verbreding met rijstroken betekent verplaatsing file. Is dus zinloos, betekent slechts verwoesting leefomgeving.
    Minder met auto, meer met (beter) OV en meer thuiswerken, dat is meer de richting waarin we een oplossing moeten zoeken.

  16. Wim

    Ehh, Jan Ed, wat staat daar, die laatste zin. Klinkt interessant hoor, dat Engelse koeterwaals.

  17. Scherpschutter

    @KlaasJan

    Waarom beperken tot 130? Ik stel voor om alle snelheidslimieten op snelwegen volledig af te schaffen. Nederland één grote Autobahn. Veiliger, sneller en efficiënter.

  18. JdV

    @nene: zucht. Snelweg. Van de nationale overheid. Wellicht moet u maar verhuizen. Ameland? Daar zijn geen snelwegen.
    @Martjjn Schroevers: meer inwoners = meer auto’s. Geen extra wegen? Ook geen extra wonjngen, scholen, ziekenhuizen, electriciteitscentrales dan maar? Toch wel? Is dan wel handig als je daar kan komen. Door middel van extra wegen dan maar? Proest.
    @klaasjan: 130? Absoluut.
    @boogschutter: gelukkig is de pvv ook erg van de snelwegen hoor, maak je geen zorgen.

  19. Klaasjan

    @Scherpschutter
    Wel eens van klimaat, van CO2, van stikstof, van fijnstof, over energie gehoord? Over de al jarenlange reductie van verkeersdoden maar niet gesproken.

  20. Rose

    Waaiboompjes schrijft iemand hier. Het valt me op dat in bepaalde politieke richtingen altijd van die sterk gekleurde en overdreven maar gesimplificeerde clichébeelden worden gebruikt. Dan lees je over massa-emigratie etc.

  21. Boogschutter

    @ JdV

    @boogschutter: gelukkig is de pvv ook erg van de snelwegen hoor, maak je geen zorgen.

    Ik maak mij over de PVV totaal geen zorgen. Ik reken volledig op Dion, de man die zo enorm veel van dieren houdt. Zijn oprechte hart zal niet aflatend kloppen voor ons bos wat immers rijk gevuld is met de door hem zo beminde dieren!

  22. Lisa

    @ Nene

    Als geboren Limburger zijnde vind ik u over-simplificatie dat Limburgers maar domme PVV-stemmers zijn meer dan vervelend en hinderlijk (en dat dit in hun natuur zou zitten ofzo?.

    Om ook aan te tonen dat dit niet zo is> bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in (zogenaamd Geert zijn hometown) Venlo (hij heeft er langer niet gewoond dan wel en zijn politieke carrière en zijn Islamhaat is juist in Utrecht gevormd, als bewoner van Kanaleneiland en gemeenteraadslid) is de PVV als 8e partij geëindigd in Venlo.

    Het PVV stemmen zit de kiezer daar dus helemaal niet in het bloed en men is ook geen overtuigd PVV stemmer. Zo far de kort-door-de-bocht analyse.

    Ik ben geen populist of PVV-stemmer, maar sociaal democraat; bemerk dat juist opmerkingen zoals de uwe mensen richting de PVV drijven, hoe vreemd ook. Misschien kunt u u zelf afvragen waarom in 2/3 van de regio’s in dit land, overigens ook slechts op een paar km van Utrecht/ Bunnik verwijderd, mensen massaal op een populistische partij stemmen.

    In plaats van u zelf verheven voelen en net doen alsof het een natuurverschijnsel is dat u in een “goede” stad woont. Hoeveel doet u eigenlijk voor uw stad of voor mensen buiten uw bubbel?

    Neemt overigens niet weg dat de verbreding van de A27 absoluut geen probleem is dat prioriteit behoeft. Er zijn meerdere snelwegprojecten die wel prioriteit hebben in dit land. Daarnaast moet Amelisweerd, voor zover dat kan, altijd een groen recreatiegebied voor de stad Utrecht blijven. Dat heeft een stad ook nodig. Een soort oversized park met natuur.

  23. JdV

    @bpogschutter: ik ben persoonlijk ook een grote fan van bos dieren. Liefst mrt cranberrysaus en een mooie rode wijn. Haas, konijn, ree. Jummie!

  24. Links

    @ Lisa/Blaag/uuu

    U bent sociaaldemocraat? Ik lees toch vnl rabiaat linkse teksten van u op deze site? Hoe gaat dat dan samen?

  25. Scherpschutter

    @KlaasJan

    “Wel eens van klimaat, van CO2, van stikstof, van fijnstof, over energie gehoord?”

    Nee. Zegt me niets.

    “Over de al jarenlange reductie van verkeersdoden maar niet gesproken.”

    Daarom; van heel Nederland een Autobahn maken. Veel veiliger!

  26. Boogschutter

    @ Scherpschutter heeft naar eigen zeggen nooit gehoord van: ‘CO2, van stikstof, van fijnstof, energie’

    Met deze mededeling in gedachten hoeven wij vanaf heden alle nog ongetwijfeld uitermate intelligente en overvloedig tot ons komende bijdragen van deze man nooit meer serieus te nemen.

    NB ofwel: merk op: ‘snelweg’ vertaalt hij het liefst in het Duits met de term ‘Autobahn’. Warum?

  27. Klaasjan

    @Scherpschutter
    Wat jammer voor u dat u het hier niet voor het zeggen hebt.

  28. Scherpschutter

    @Klaasjan

    Inderdaad! Als ik het voor het zeggen had, zou benzine immers 40 cent per liter kosten, gas 10 cent per kuub en zouden we allemaal heerlijk over private 10 baans-wegen zonder snelheidslimiet naar onze bestemmingen kunnen zoeven over excellente private wegen, zonder enige vrees om financieel geplunderd te worden door een bende gewapende parasieten zonder nut. Wegenbelasting bestaat niet. Nieuwe auto’s zouden tienduizenden Euro’s goedkoper zijn (weg BPM) en alleen al met de besparingen in autokosten, zou iedere Nederlander door dit bedrag te investeren eenvoudig in 20-30 jaar een miljoen Euro aan vermogen kunnen opbouwen…

    Ik zou iedere Nederlander schatrijk maken. De Javier Milei der Lage Landen. Avuela!

  29. Joes

    @ mistoetert

    Als iedereen boven de 18 auto zou rijden zou je past echt vast staan in het verkeer. Daar wel eens over nagedacht? Ben dus maar blij dat een hoop mensen dat, vanwege een veelvoud van redenen niet doen. Die helpen u dus al dagelijks.

    1 drukke intercitytrein trein bespaart al zo’n 500 en soms wel 1000 auto’s op de weg, per keer; en er rijden er tientallen per uur in Nederland.

  30. Klaasjan

    @Boogschutter
    U kunt niet sterker gelijk hebben dan met uw middelste alinea!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).