Aanpassing inrichting Albatrosstraat na zwaar ongeluk | De Utrechtse Internet Courant Aanpassing inrichting Albatrosstraat na zwaar ongeluk | De Utrechtse Internet Courant

Aanpassing inrichting Albatrosstraat na zwaar ongeluk

Aanpassing inrichting Albatrosstraat na zwaar ongeluk
Op de Albatrosstraat zijn vaker ongelukken geweest.
De inrichting van de Albatrosstraat gaat aangepast worden na het zware ongeluk dat in april bij de kruising van de Gansstraat plaatsvond. Dit is een van de uitkomsten in de voortgangsrapportage Verkeersveiligheid Utrecht.

De inrichting van de Albatrosstraat gaat aangepast worden na het zware ongeluk dat in april bij de kruising van de Gansstraat plaatsvond. Dit is een van de uitkomsten in de voortgangsrapportage Verkeersveiligheid Utrecht.

Dit jaar zijn er tot en met het eerste kwartaal 584 verkeersongevallen in de gemeente Utrecht geregistreerd, met 138 gewonden en 2 doden tot gevolg. In heel 2016 vielen er 678 gewonden, en 6 doden. In 2015 waren er 695 gewonden en 8 doden.

Bij 14 zwaardere ongevallen, waarvan twee met dodelijke afloop, die in de eerste helft van 2017 hebben plaatsgevonden, heeft in overleg met de politie een nadere analyse plaatsgevonden.

In bijna alle gevallen was de oorzaak het gedrag van verkeersdeelnemers. In de meeste gevallen was de oorzaak het gevolg van te hoge snelheden, alcohol, door rood rijden en/of afleiding. In één geval betrof het een dronken bestuurder, zonder rijbewijs met te hoge snelheid. In één situatie was sprake van een combinatie van gedrag en de fysieke inrichting van de weg. Dit was het ongeluk op de Albatrosstraat. De gemeente laat nu weten dat er kleine aanpassingen aan de weg zullen plaatsvinden.

8 Reacties

Reageren
  1. Ronald

    Er zullen nog wel meer aanpassingen volgen, nu de herinrichtingsmanie in de stad bepaald voor meer onveilighid heeft gezorgd.

  2. JdV

    Enige controle daar zou ook geen kwaad kunnen. Veel auto’s slaan nog steeds, komende vanuit de koningsweg, gewoon rechtsaf. Terwijl er alleen naar links en rechtdoor gereden mag worden. Ik heb al verschillende malen bijna-ongelukken met fietsers en andere weggebruikers.

  3. cas

    Komt er een bord dat fietsers verplicht om de koptelefoon af te zetten, telefoon in de broekzak te doen en eens omkijkt voor het oversteken?
    Telefoon gaat trouwens net zo hard op voor gemotoriseerd verkeer. Het is echt verschrikkelijk als je kijkt hoeveel mensen niet met het verkeer bezig zijn in het verkeer.

  4. Katja

    Gewoon aan de regels houden zoals je geleerd hebt.

  5. Aanmerking

    De meeste ongelukken ontstaan door het, al dan niet bewust of onbewust negeren van de regels.

    Auto’s die maar wat doen, afslaan waar ze niet mogen, te hard rijden, met andere dingen bezig zijn (Telefoon, radio, andere vormen van afleiding) en niet in de laatste plaats door hufterigheid aangejaagd door onnodige haast.

    Fietsers met koptelefoons op, die maar afslaan zonder richting aan te geven, met telefoon bezig zijn, hufterig zijn door haast, hufterig zijn doordat ze gestrest zijn, doordat anderen te dicht op hun huid zitten en denken dat ze alle vrijheid mogen hebben, omdat ze nu stads zijn.

    Voetgangers die denken dat ze Utrecht rulen.

    Neemt niet weg dat de Albatrosstraat compleet niet geschikt is als hoofdverkeersader en eigenlijk alleen maar een-richtingsverkeer aan kan met deze verkeersstromen (daar moet maar een slim plan voor komen icm andere routes).

    Ook de Koningsweg is niet geschikt voor de aantallen verkeersdeelnemers (met name auto’s) die daar nu in de spits rijden. Dit zijn wel hoofdzakelijk verkeersdeelnemers die denken af te snijden of die denken slimmer te zijn dan de rest, want dit is toch ook echt geen doorgaande hoofdweg en zo is hij ook niet aangemerkt door de gemeente. Sta je daar dus in de file, dan is dit vooral je eigen domme schuld.

  6. Utrechter

    De chicane halverwege de Albatrosstraat is inderdaad wel berucht, je kan daar als automobilist niet fatsoenlijk door de bocht zonder een stuk fietspad mee te nemen, hinderlijk en gevaarlijk. Goed dat het wordt aangepast!

  7. Marco Knol

    Sowieso zou er op meer plekken in Utrecht flitscamera’s moeten komen. Afslaan waar dat niet mag; flits. Kruispunt blokkeren; flits. De kosten van de camera’s heb je er zo uit en het verkeer rijdt een stuk beter door.

  8. Joost

    De foto is niet van de Gansstraat maar van een kruising verder?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).