De JP Coenstraat in Utrecht is de komende weken afgesloten en dat levert drukte op voor de omliggende wegen. Op de omliggende wegen en bruggen is het daarom in de spits extra druk. Dat zorgt nogal eens voor onvrede.
Een omwonende heeft daarom een bordje opgehangen bij de Abel Tasmanbrug (een brug verderop) waarop staat: “Deze brug is uit 1906. Kijk nou hoe mooi! Maak geen ruzie om een seconde of 6.”
Alice Braam woont tegenover de brug en herkent zich in de boodschap. “In de spits is het hier echt druk. Er kan maar één auto per keer over de brug, dus vaak moeten auto’s achteruit rijden om een auto voor te laten. Dit levert gevaarlijke situaties op. Ik heb ook weleens mensen verhitte discussies met elkaar zien hebben.”
De afsluiting van de JP Coenstraat duurt nog tot 6 november.
@duicnl Mooi dat een betrokken buurtgenoot hier in #lombok #Utrecht actie onderneemt op overlast #muntbrug. Door afsluiten #jpcoenbrug extreem druk en iedere dag erg vervelende ruzies over ‘wie er eerst mag..’ Kan dat niet handiger @GemeenteUtrecht? pic.twitter.com/hVTXIecWU7
— bvgageldonk ★★✩✩✩ (@bvgageldonk) 10 oktober 2018
9 Reacties
ReagerenJammer dat door die tussenzin het rijm element compleet verdwijnt. Gemiste kans!
Verkeer vanaf de Munt heeft voorrang, dat staat ook duidelijk aangegeven. Helaas zien sommigen dat toch over het hoofd. Vervolgens weer achteruit rijden blijkt ook een vaardigheid die niet iedereen (meer) onder de knie heeft.
Dat levert dan weer een hoop verontwaardig getoeter op van gestresste medeweggebruikers die daar geen begrip voor op kunnen brengen.
Fijn dat ik een fiets heb, en geen auto!
Waar zijn ze mee bezig in Utreg,alles tegelijk,verschrikkelijk.
Er staan toch gewoon verkeersborden met witte, rode en zwarte pijlen? Dat is de regel. verkeer dat van een kant komt mag eerst.
@Gerben: Ook als de tussenzin wordt weggelaten rijmt het niet!
Ontopic: Laat ze het maar lekker uitvechten. Ik fiets er wel omheen.
Zoals lombokker zegt, er staan gewoon verkeersborden en hebben mensen vanaf de munt voorrang. Echter zijn er vaak van de andere kant mensen (meestal het type dat ook op de kanaalstraat racet), gewoon door blijven duwen en gaan schelden (of erger).
Waarom is deze sluiproute eigenlijk aangemerkt als omleiding? Nog meer verkeer van 2000 kilo over bruggetjes van 112 jaar oud. Via Vleutenseweg/GvR-weg voor doorgaand verkeer zou ik zeggen.
Eigenlijk kan er wel een paaltje voor die bruggetjes. Zo eentje die kan zinken, met een pas voor bewoners dat kan worden gekoppeld aan de parkeervergunning. Er rijdt nu vooral volk over dat de Kanaalstraat als McDrive gebruikt.
Autoverkeer dat deze brug gebruikt geeft ook veel hinder voor de fietsroute Leidsche Rijn – Utrecht Centrum gezien filevorming op het fietspad. Dat geldt eveneens voor de JP Coenbrug. Beide bruggen faciliteren onnodig autoverkeer komend van de Kanaalstraat. Wijkontsluiting via L. Nw. Guinea, Vleutenseweg verdient de voorkeur.
deze brug is duidelijk niet ontworpen voor zwaar autoverkeer. laten we haar teruggeven aan de wandelaars en fietsers!