Alleen Oslo maakt nog meer gebruik van elektrische voertuigen dan Utrecht | De Utrechtse Internet Courant Alleen Oslo maakt nog meer gebruik van elektrische voertuigen dan Utrecht | De Utrechtse Internet Courant

Alleen Oslo maakt nog meer gebruik van elektrische voertuigen dan Utrecht

Alleen Oslo maakt nog meer gebruik van elektrische voertuigen dan Utrecht
Het gebruik van een elektrische fiets wordt gestimuleerd door de gemeente Utrecht: Foto: Gemeente Utrecht
Utrecht staat op plek twee als het gaat om ‘Elektrische voertuigen hoofdstad van de wereld’. Alleen in Oslo wordt er relatief meer gebruik gemaakt van elektrische voertuigen dan in Utrecht. 

Utrecht staat op plek twee als het gaat om ‘Elektrische voertuigen hoofdstad van de wereld’. Alleen in Oslo wordt er relatief meer gebruik gemaakt van elektrische voertuigen dan in Utrecht. 

Dat blijkt uit een onderzoek van International Council on Clean Transportation. Vooral op het gebied van elektrische auto’s delen doet Utrecht het goed. Dit gebeurt hier veel meer dan in steden als Amsterdam, Shanghai, Beijing, Parijs en Londen.

De hoge positie komt met name doordat de aanschaf van elektrische auto’s hier vijftig procent boven het landelijk gemiddelde ligt, de duurzame doelstellingen die de stad zich heeft gesteld en de verschillende mogelijkheden die de gemeente biedt aan de bewoners om elektrisch te gaan rijden.

De pluspunten voor elektrisch rijden in Utrecht volgens het onderzoek

Gekoppelde berichten

2 Reacties

Reageren
  1. Seth

    Free parking while charging? Was dat maar waar 😉 En alle taxi’s gebruiken de busbaan… maar goed. Mooi om eens ergens in de top staan. Overigens zijn er ook zeker 2,5 miljoen slow charging stations in Utrecht. Er wordt nog wel eens vergeten dat je ook gewoon op 220V kan laden.

  2. Henkie Flits

    Op zich prachtig en ga zo door, maar laat Utrecht en Nederland zich niet onterecht op de borst kloppen:

    – “Bus lane access for green taxis”? Paar puntjes gestolen daar, want alle taxis hebben bus lane access in Utrecht.
    – Volgens mij bestaat de 500 euro subsidie voor private laadpalen al een hele tijd niet meer. Van de 1500 euro voor semi-publieke weet ik het niet, daar is op de site van de gemeente in elk geval niets van te vinden.
    – De subsidie voor elektrische taxi’s en busjes geldt al meer dan een jaar niet meer, zoals ook al aangegeven staat (waarom dan nog punten daarvoor?)
    – 46 snellaadpunten in de stad Utrecht? Dat is ook echt overdreven.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).