Auto ondersteboven na ongeval op A27 bij Utrecht Auto ondersteboven na ongeval op A27 bij Utrecht

Auto ondersteboven na ongeval op A27 bij Utrecht

Auto ondersteboven na ongeval op A27 bij Utrecht
Vanwege een ongeval op de A27 bij Utrecht was een groot deel van de snelweg afgesloten. Eén voertuig dat betrokken was bij het ongeluk is ondersteboven op het wegdek terechtgekomen.

Vanwege een ongeval op de A27 bij Utrecht was een groot deel van de snelweg afgesloten. Eén voertuig dat betrokken was bij het ongeluk is ondersteboven op het wegdek terechtgekomen.

Het incident gebeurde rond 15.30 uur ter hoogte van Amelisweerd op de A27 richting Hilversum. Meerdere hulpdiensten, waaronder politie, brandweer en ambulance, rukten uit om assistentie te verlenen.

Het lijkt erop dat er twee auto’s betrokken waren bij het ongeluk. Eén daarvan is dus op het dak terechtgekomen en de ander lag op de zijkant. Beide voertuigen zijn inmiddels meegenomen door een bergingsbedrijf.

Rijkswaterstaat zegt tot ongeveer 17.30 uur bezig te zijn met het repareren van de twee meest linkerrijstroken. De snelweg blijft dan ook nog even deels afgesloten.


Wil jij DUIC steunen en een set ansichtkaarten ontvangen met de beste foto’s uit het boek DUIC in 2021? Voor 7,95 euro krijg je twaalf kaarten, van elke maand in 2021 één ansichtkaart. Met de aanschaf van de kaarten heb je niet alleen een herinnering aan 2021 – om op te hangen, te bewaren of te versturen – maar steun je ook de lokale journalistiek in Utrecht.

14 Reacties

Reageren
  1. N.

    Laat me raden … er liep nog een ganzenkuikentje op de snelweg!

  2. Bill

    Het beste wat je hier kan doen om dit in de toekomst te voorkomen is natuurlijk nog meer rijstroken neerleggen zodat er nóg meer verkeer nóg harder doorheen kan.

  3. Balthasar

    ik zie nu al 9 rijstroken.
    waarom verbreden???

  4. Erin

    @balthasar: het zijn er zelfs 10…
    Waarom verbreden? Voor sommige automobilisten is het nooit genoeg…

  5. Lombokker

    @Balthasar

    Waarom verbreden?
    Omdat Groen Links alle wegen in de stad afknijpt, en vind dat het verkeer van de ene naar de andere wijk maar via de snelwegen moet rijden.

  6. W.

    Veruit de meeste ongelukken en files daar ontstaan doordat zoveel mensen zenuwachtig bij de eerste blokmarkering van strook willen wisselen, terwijl je daar op dat knooppunt werkelijk alle tijd en ruimte voor hebt als je het aandurft om ten minste 500 meter door te rijden. Rijkswaterstaat zou vlak voor het knooppunt eens een bord neer moeten zetten met daarop de lengte van het “weefvak”.

  7. Rob H.

    @lombokker: als je van wijk naar wijk moet, dan ga je maar op de fiets.

  8. Hans

    Een beetje minder hard rijden zou beslist helpen.
    Maar ja, we leven in het land van ‘opzij opzij opzij, wij hebben zo’n verschrikkelijke haast!’ Dat liedje, weet u wel.

  9. Realist

    Gezien de hoeveelheid ongevallen in die smalle bak is verbreding noodzakelijk. Daarnaast zorgt verbreding voor een goede doorstroming en is het beter voor het milieu dan files. Die paar bomen opofferen voor veiligheid en milieu lijkt daarom niet teveel gevraagd.

  10. Mathieu

    Het scheiden van doorgaand verkeer richting hilversum zou al heel veel schelen in de onrust..

  11. PeterH

    Waarschijnlijk ondersteboven van de gemaskerde boombungelaars…
    Het is een eng weggedeelte, vluchtstroken ontbreken, ondanks het forse aantal rijstroken. Alleen al voor vrachtwagens is een snelheidsbeperking op 80 km/h op dit weggedeelte m.i. wenselijk , dan kunnen ze eenvoudiger in/uit voegen. Aan snelheids-synchronisatie of anticiperen doen veel personenautobestuurders namelijk niet. Mooiste observatie: een Porsche Panamera die een naar de rechterstrook scharrelende trailer-combinatie met 30 km/h verschil rechts in dacht te halen…toen de keus tussen betonwandje rechts en grote wielen links gemaakt moest worden was het rempedaal snel gevonden.
    @W: en dan presteren ze het nog om over het verdrijvingsvlak van het puntstuk nog ffe van de A28 naar de A27 vv te wisselen.
    Met vriendelijke groet,
    PeterH

  12. Scherpschutter

    De reacties en alle al eerder bekende feiten overziende, is intussen wel glashelder dat er geen enkel alternatief voor de verbreding is. De situatie op dit stukje snelweg is om vele redenen nu al relatief onveilig te noemen. Deze wegen nog smaller maken door te verbreden binnen de bestaande bak, zou weinig anders verraden dan een totale verontachtzaming van basaal respect voor mensenlevens.

    Ik roep politici hierbij dan ook op om eindelijk eens wat ambitie te tonen, vooruit te denken en vooral ook eens gas te gaan geven. Verbreed deze snelweg subiet tot een royale 20-baans weg, met vluchtstroken aan weerszijden. Zo kan het verkeer onder alle omstandigheden veilig blijven doorrijden.

  13. W.

    @Realist: Maar al plak je er honderd stroken aan vast, dan blijven de problemen bij het wisselen van rijstrook rond de blokmarkeringen toch bestaan? Het lijkt mij niet dat mensen dan ineens wel de volle lengte van het knooppunt gaan gebruiken.

    Ik denk dat het geen smalle bak is, maar dat die vooral onhandig/onveilig ingedeeld is. De discussie rond dit knooppunt zou m.i. dan ook veel meer over de inrichting van het knooppunt moeten gaan in plaats van alleen meer rijstroken of niet. Binnen de bestaande bak zou je al een heel eind moeten kunnen komen…

  14. Pee

    @Rob H.
    Wel eens gedacht aan mensen die niet meer kunnen fietsen maar wel graag de deur uitgaan .
    Kijken als je zelf in zo’n situatie terecht komt of je er dan nog zo makkelijk over denkt.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).