Auto ondersteboven na ongeval op snelweg A27 bij Utrecht Auto ondersteboven na ongeval op snelweg A27 bij Utrecht

Auto ondersteboven na ongeval op snelweg A27 bij Utrecht

Auto ondersteboven na ongeval op snelweg A27 bij Utrecht
Op de snelweg A27 bij Amelisweerd is op woensdagochtend een auto verongelukt. Het voertuig ligt momenteel ondersteboven op de weg.

Op de snelweg A27 bij Amelisweerd is op woensdagochtend een auto verongelukt. Het voertuig ligt momenteel ondersteboven op de weg.

Het incident gebeurde even na 10.00 uur. De hulpdiensten zijn momenteel aanwezig. Rijkswaterstaat meldt dat er drie rijbanen zijn afgesloten. De voorlopige vertraging duurt rond de zeven minuten, maar het oponthoud neemt nog toe.

Automobilisten die vanuit Den Haag richting Amersfoort moeten worden geadviseerd om te rijden via de A12, de A30 en vervolgens de A1. Raadpleeg de website van Rijkswaterstaat voor actuele informatie.

14 Reacties

Reageren
  1. Esrin W.

    Dit is een serieuze top-prestatie. Je vraagt je altijd af hoe ze het voor elkaar krijgen.

  2. Wim

    Niet zo moeilijk ,als er iemand roekeloos invoegd waardoor de ander verrast wordt en heftig uitwijkt slaan de kleine autootjes om

  3. Koel Hoofd

    @Esrin Je neemt gewoon een autootje wat de eland test niet doorstaat, kat in ‘t bakkie

  4. Wim Vreeswijk

    In hoeverre zijn er doden of gewonden gevallen, bij dit ongeval ?

  5. Ton

    Ooit reden we auto zonder autogordels, hoofdsteunen en airbags.

  6. Cor

    Het gaat daar heel vaak mis. Een gevaarlijk knooppunt waar voortdurend een levensgevaarlijk soort stoelendans ontstaat doordat iedereen tegelijk van rijbaan probeert te wisselen.

  7. Toine Goossens

    Met dank aan GroenLinks en de Kracht Van Utrecht. Het op deze manier laten samenkomen van 2 snelwegen is vragen om moeilijkheden.

    Alleen ruim gescheiden rijstroken zijn een oplossing. Dus verbreden die bak.

  8. Joas

    Hoe kan je GL en de Kracht van Utrecht verantwoordelijk houden voor infrastructuur die tot stand gekomen is bij een ministerie waar verdacht vaak VVD’ers en CDA’ers de scepter hebben gezwaaid? Nota bene in een tijd waarin zowel Groen Links als de Kracht nog niet bestonden. Extra rijstroken maken de verkeerssituatie niet per definitie veiliger, hoe je rijstroken aanlegt wel.

    De snelweg heeft, bij het zo goed als verdampen van de fileproblematiek, geen extra rijstroken nodig, wel een veiligere situatie.

  9. marie

    Minder auto’s is ook een optie, Toine Goossens.

  10. Wim

    Marie
    En wat dacht je van minder mensen dan, verander de wereld begin bij jezelf

  11. As

    De bak verbreden lijkt me niet zinvol. Het aanleggen van meer wegen leidt vaak tot meer verkeer. Een combinatie van zo veilig mogelijke infrastructuur en gedrag lijkt me het beste.
    Bij steden zijn vaak wat meer invoegstroken. Als de snelheid hier teruggebracht wordt naar 80 km/uur helpt dat vast ook. Zowel voor lastigere stukken als ook de kans op zwaar letsel bij ongelukken. Dat verkleint de kans op files (ongelukken vaak mede een oorzaak) en kunnen we juist ook vlotter onze bestemming bereiken.

  12. Daniel

    Heeft niks met de breedte van de weg te maken. is gewoon dat iedereen tegelijk wil wisselen van rijstrook,terwijl je er volgens mij een km de tijd hebt . En kijken voordat je richting aangeeft en gelijk je stuur omgooid

  13. Esrin W.

    Het gros van wat zich neerslachtig op Neerlands wegen voortbeweegt heeft maar net genoeg vaardigheden om hun auto op de weg te houden en van A naar B te komen. Dit zijn ook de eerste types die hun auto in de prak rijden op de Duitse Autobahn. Dit artikel is hier een geweldig voorbeeld van: https://www.ad.nl/binnenland/verdriet-is-groot-na-dood-tielenaren-bij-ongeluk-in-duitsland-dit-is-echt-een-groot-verlies~ae57fe0f/

  14. Toine Goossens

    Reageerders. U leest niet goed. Het gaat om het scheiden van rijbanen. Dat scheiden zorgt voor meer veiligheid.

    Of vindt u veiligheid ineens geen thema meer? Dan bent u niet van deze wereld. Het gaat in Nederland al meer dan 30 jaar lang over meer veiligheid en het uitbannen van alle risico’s.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).