Automobilist rijdt 153 km/h op Waterlinieweg in Utrecht Automobilist rijdt 153 km/h op Waterlinieweg in Utrecht

Automobilist rijdt 153 km/h op Waterlinieweg in Utrecht

Automobilist rijdt 153 km/h op Waterlinieweg in Utrecht
Archiefbeeld Waterlinieweg. Bron: Google Streetview
Een automobilist reed vrijdagavond ruim twee keer de toegestane snelheid op de Waterlinieweg in Utrecht. Nadat de bestuurder aan de kant werd gezet bleek dat hij ook nog een gevangenisstraf open had staan.

Een automobilist reed vrijdagavond ruim twee keer de toegestane snelheid op de Waterlinieweg in Utrecht. Nadat de bestuurder aan de kant werd gezet bleek dat hij ook nog een gevangenisstraf open had staan.

De politie hield gisteravond een snelheidscontrole langs de Waterlinieweg. Rond 23.00 uur werd een automobilist geklokt op 153 kilometer per uur. De maximumsnelheid op de Waterlinieweg is 70 kilometer per uur.

Toen de man aan de kant gezet werd gezet bleek dus dat hij nog een straf van enkele maanden hechtenis open had staan. De bestuurder is aangehouden.

31 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Kijk, dat kan dus gewoon. Tijd dat de maximumsnelheid op de waterlinie weg naar 130 gaat, want dat kun je er probleemloos rijden blijkt.

  2. Michael

    Wat een nieuws . . .
    Geef zo’n eikel geen podium; er is altijd wel iemand die daar misbruik van maakt @JdV.

  3. Hans

    @ JdV
    Deze oproep smeekt om consequente handhaving.

  4. Henk Lith

    Ik kan me voorstellen dat je zo hard rijdt, zeker als je snel je openstaande gevangenis tijd nog wil inhalen, voor het einde van het jaar.

    Goed dat er politie is, jammer dat ze niet overal tegelijker tijd kunnen zijn, maar zou wel een goudmijntje zijn voor de schatkist, en zegen voor de verkeersveiligheid, maar alleen als iedereen zich daar aan houd.

  5. Peter R.

    ‘s Avonds laat hoor ik ook vaak vanuit Lunetten een enorm motorengeronk uit die hoek, het lijkt wel of er snelheidswedstrijden worden georganiseerd. Hoop dat bij dergelijke controles ook die razende motormuizen gepakt kunnen worden

  6. HArry

    De ontwerpsnelheid van deze weg is 140 km/h. Maar dat is dan zonder de huidige stoepranden. Dus ja het kan. Anderzijds vallen er nu meer fietsdoden door appende en bellende roodlichtfietsers die met hulpmotor harder dan 30 kmh over de rode asfaltbanen sjeezen.

    Wellicht eerst het grootste probleem aanpakken.

  7. Esrin W.

    Echt om te janken dat het gros van de mensen gewoon niet gewend is om ook maar 1 kilometer harder te rijden dan de opgelegde 50/70/120. Het gros heeft hierdoor ook maar net genoeg vaardigheden om hun auto op de weg te houden en van A naar B te komen. Dit zijn ook de eerste types die hun auto in de prak rijden op de Duitse Autobahn. Het is maar 153 en nu al “oh’s” en “ah’s”.

  8. herman

    Toevallig is er nu een gepakt. Hoe vaak zou het voorkomen dat hardrijders daar lekker rondscheuren?

  9. Cico

    Omdat iets KAN, betekent het niet dat het MOET. Ik kan technisch gezien met 10 bier op autorijden, maar dat is tegelijkertijd het domste plan ooit. Net als op een klein stukje asfalt per sé 140 km/uur rijden omdat kindmannen dat stoer vinden.

  10. uu

    @Peter R. ik woon op de Albert van Dalsum en slaap aan de Waterliniekant.
    Soms lijkt het wel dat laat op de avond races gehouden worden….
    Motoren en auto’s.
    Dus graag vaker controleren/aanwezig zijn politie.

  11. Kadoendra

    Gewoon een blijvende trajectcontrole plek van maken, want op die plek wordt al sinds de uitvinding van de auto en de motor keihard gescheurd.

  12. Frits

    @JdV
    Helemaal mee eens. Door rood rijden gaat eigenlijk ook altijd goed, dus tijd dat we dat verbod afschaffen

  13. Katja

    Waarom nog geen snelheidsbegrenzer in personenauto’s ? Het is toch volslagen idioot dat iedereen maar zo hard kan rijden als die wil ?

  14. Koel Hoofd

    U gaat direct door naar de gevangenis en komt niet langs start dus u ontvangt geen geld…

    De weg is echter wel ooit ontworpen als snelweg en belangrijke verkeersader voor Utrecht, wat het ook nog steeds is..
    Kadoendra heeft dus echt een goed plan.
    Maak er inderdaad maar een blijvende trajectcontrole van, dan blijft de boel bereikbaar maar zijn die f_ing irritante straatraces onmogelijk.

    @Harry, ooit gehoord van naturlijke selectie? Laat ze vooral lekker hard fietsend lekker doorappen. Als ze platgereden worden kunnen ze die domheidsgenen niet meer doorgeven..

  15. Piet

    Auto blijvend afpakken, want dat is geen speelgoed. Rijbewijs afpakken, want meneer heeft laten zien dat hij daar geestelijk niet geschikt voor is. Flinke boete. Én openstaande straf helemaal (!) laten uitzitten.

  16. wollie

    wat kadoendra zegt. waterlinieweg omdopen in de utrechtse kassa.

  17. Rinke Doornekamp

    Het is misschien wel het Max Verstappen effect. Het zou me niks verbazen want mensen zijn van nature geneigd iemand na te apen.

  18. Erwin

    In principe kan die hele waterlinieweg afgebroken worden…. nergens meer voor nodig.

  19. Mo

    heel gewoon hier op de croeselaan ook:maar ja: daar controleren zo uberhaupt NOOIT

  20. JdV

    @Frits: Inderdaad. Duizenden fietsers die dagelijks door rood rijden bewijzen dat het nut van dit verkeerslicht zeer beperkt is inderdaad. Dank voor uw aanvulling

  21. Pee

    Een weg die zich leent om harder te kunnen rijden maar waar je max 70 mag is gewoon onzin.

  22. Natte Otter

    @erwin ik wil graag ook uit Utrecht kunnen soms… 😛 dit is in 100% van de gevallen voor mij de meest logische route om de stad te verlaten… 🙂

    Vermoed dat dat voor veel mensen in Lunetten, Hoograven en Oost geldt…

  23. Cor Nelis

    Auto in beslag nemen en vernietigen, wellicht dat dat helpt!

  24. Frans Borgers

    wat een flauwekul. Hij zal een afspraaak hebben . . . .

  25. Esrin W.

    Iedereen oh en ah verbaasd, zelf tik ik hier al vrij snel de 140 aan een paar keer per week en daar zit je zo op. Ik woon in zo’n Wannabe Nep High Societystraat waar men heel zwart wit denkt “diefstal mag niet” dus er worden ook geen fietsen gestolen. En dan de verontwaardiging als het dan toch gebeurt. De praktijk en het echte leven zijn anders dan de theorie. Iedereen kan weer verder nu?

  26. S. Kijt

    @esrin w

    Het enige dat je hier nu zegt is dat je een enorme aso bent met lak/ schijt aan de samenleving die nogal veeoordelend, bevooroordeeld doet ten opzichte van zijn straatgenoten op basis van aannames. Je zal er nog wel trots op zijn ook. Tja, misschien ga je het ooit snappen, waarschijnlijk niet
    En dan denk je ook nog dat wanneer anderen jou niet moeten, het aan de ander ligt. Tja.

  27. Gerard Brugmans

    Hoi Esrin W., stoer hoor dat jij zo maar durft te zeggen dat je regelmatig 140 km per uur rijdt op de Waterlinieweg. Daar verdien je vast veel punten mee bij je vrienden in de kroeg. Ben jij ook zo ruimdenkend als anderen zich niet aan de regels houden en jou schade berokkenen, bijvoorbeeld door die snelle auto van je te stelen? Want ja, dat is verboden, maar ook wel “de praktijk en het echte leven”…

  28. Herman

    @S. Kijt, politiek uiterst correcte uitspraken, maar Esrin W is wel eerlijk. We rijden allemaal regelmatig te hard en doen allemaal heel verontwaardigd als anderen iets doen wat niet mag

  29. Esrin W.

    Over mijn straat en “de schone schijn ophouders” geen aannames hoor. Blijven brallen over beleggen, mij vragen waarom ik het niet doe met een “initiële inleg” van € 20.000,- (… maar je hebt toch wel minimaal € 20.000,- ergens op je bankrekening staan waar je niks mee doet???….) een tweede auto voor de deur, hij rijdt de Audi, zij de Fiat Panda maar mocht wél de kleur uitzoeken en meer van dit soort optische fratsen maar ondertussen wél een komen en gaan van deurwaarders die altijd vrij haastig en nerveus naar binnen gevraagd worden omdat de straat wat gehorig is. Achteraf als ik ernaar vraag was dat dan een “financieel adviseur” die even langskwam. Iedereen uni geschoold maar van het dagelijks leven in de praktijk de ballen verstand. Als je National Geographic kijkt bij dieren in het wild redden deze types het niet. Het is elk jaar ook weer schrikken als diegenen die nooit harder dan 120 rijden en nog maar net de vaardigheden hebben om hun voertuig op de weg te houden de Duitse Autobahn op moeten waar het allemaal een paar tandjes sneller gaat. Maar daar zijn de verzekeringsmaatschappijen weer voor natuurlijk.

  30. de auto van esrin

    allemaal praatjes, zelfs bergaf windmee haal ik bij lange na de 140 niet.

  31. Esrin W.

    Hier een geweldig voorbeeld van types die het niet gewend zijn harder dan 120 te rijden, dit zijn de eersten die wat overkomt als ze de grens overgaan de Autobahn op: https://www.ad.nl/binnenland/verdriet-is-groot-na-dood-tielenaren-bij-ongeluk-in-duitsland-dit-is-echt-een-groot-verlies~ae57fe0f/

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).