Medewerkers van de Kromhoutkazerne in Utrecht moeten voor vertrek hun wielbouten controleren. Volgens De Telegraaf worden de bouten van privéauto’s en motoren al jarenlang door onbekenden losgedraaid.
Volgens de Koninklijke Marechaussee begonnen deze sabotageacties bij militaire vliegvelden zoals Gilze Rijen en Woensdrecht. Onlangs bleek ook dat er bij andere complexen van defensie wielbouten waren losgedraaid.
Net zoals bij de Kromhout Kazerne staan in verreweg de meeste gevallen de auto’s en motoren binnen de hekken van het terrein geparkeerd. Deze gebieden zijn dus niet toegankelijk voor publiek.
Onderzoek
Defensiepersoneel wordt aangeraden om voor vertrek de wielbouten te controleren. Wanneer er één of meerdere loszitten moeten zij marechaussee bellen zodat er onderzoek gedaan kan worden.
Er zijn nog geen ernstige ongevallen gebeurd. De meeste personeelsleden die slachtoffer waren hoorde bij vertrek een tikkend geluid en zagen dat er één of meerde bouten loszaten. In een aantal gevallen verloor het voertuig een wiel, maar dit heeft alleen tot blikschade geleid.
7 Reacties
ReagerenFfff nog eens goed lezen, een militaire kazerne zonder goede beveiliging, mijn god hoe staat het met de rest van ons leger.
Mogelijkheid: intern is er iemand die de boutjes losdraait…
@GeenStijl@Utrecht
Bij defensie zijn ze zich rot geschrokken en ze zijn meteen begonnen met het controleren van de bouten van alle F16 gevechtsvliegtuigen, tanks, houwitzers, kanonnen, jeeps, marineschepen, etc.
@Erwin
Als dat zo is kan ‘ie maar beter heel snel de bout hachelen!
Extreme low budget operatie.
Ik zou eens onderzoek doen naar mensen die boos zijn op collega’s
inmiddels bekend als kromboutkazerne