Beginnend bestuurder rijdt met 131 km/h over Waterlinieweg en moet rijbewijs inleveren Beginnend bestuurder rijdt met 131 km/h over Waterlinieweg en moet rijbewijs inleveren

Beginnend bestuurder rijdt met 131 km/h over Waterlinieweg en moet rijbewijs inleveren

Beginnend bestuurder rijdt met 131 km/h over Waterlinieweg en moet rijbewijs inleveren
Archiefbeeld Waterlinieweg. Bron: Google Streetview
Een beginnend bestuurder reed in de nacht van dinsdag op woensdag met 131 kilometer per uur over de Waterlinieweg in Utrecht. Op deze weg geldt een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur.

Een beginnend bestuurder reed in de nacht van dinsdag op woensdag met 131 kilometer per uur over de Waterlinieweg in Utrecht. Op deze weg geldt een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur.

De bestuurder is door agenten aan de kant gezet. In werkelijkheid reed de automobilist nog iets harder omdat 131 kilometer per uur overbleef na de wettelijke correctie.

Het rijbewijs van de bestuurder is ingevorderd. De verkeersofficier buigt zich binnenkort over de zaak.

32 Reacties

Reageren
  1. Baliekluiver

    Overdag wordt daar ook veel te hard gereden, waarom wordt er dan nooit gehandhaafd?

  2. Hans

    Mijn rijinstructeur leerde mij destijds dat je je snelheid altijd een beetje aan dient te passen aan die van de rest van het verkeer. Dus het kan best eens zo wezen dat deze brave man de nog verse lessen van zijn leraar domweg trouw in praktijk heeft gebracht. De Waterliniebaan is in de ogen van velen immers een zijtak van het Circuit van Zandvoort?
    De verkeersofficier zal hier vrijwel zeker zijn hart doen spreken en coulance tonen. En doet hij dat niet – hoe onwaarschijnlijk ook – dan getuigt dat van het soort nieuwerwetse correctheid waar dit land tegenwoordig zo mee verpest wordt.

  3. Steve

    Of het nou dag of nacht is, 70 kilometer is slaapverwekkende snelheid op de Waterlinieweg.
    Krik m minstens op naar 80.

  4. Speak Up

    @steve

    Als je dit soort uitspraken doet, ben je een rijbewijs niet waard. Compleet niet bewust van de risico’s en wat 10 km/u aan verschil in veiligheid maakt.

  5. Lachgas

    Leuke opdracht voor stagiaire: pak auto en rij exact 70km/u een paar keer per dag over deze weg en kijk hoe hard je gepasseerd wordt.

  6. Joris

    @Baliekluiver er wordt daar wel degelijk regelmatig gecontroleerd.
    Als ze nou eens controleerden waar te hard rijden echt gevaarlijk is (Singels) en waarvan men weet dat daar relatief veel harder gereden wordt dan op bijvoorbeeld de Waterlinieweg…

  7. Joshua

    Buiten het feit dat 10 km harder rijden een ontzettende tijdwinst opleverd. Je hebt dan wel het genoegen dat je verderop vooraan mag wachten bij het stoplicht.

  8. Koel Hoofd

    Die kan de komende 5 jaar weer gaan fietsen en met het OV.
    Wat een sukkel.

  9. RABE

    Mag hij zijn auto houden??? Kan hij blijven oefenen om nog sneller te rijden. Alleen zijn rijbewijs is ingevorderd maar dat heeft hij niet nodig. Zijn autosleutel, daar gaat het hem om.

  10. 19Bentje48

    Volgens mij is de snelheid op de Waterlinieweg op 70 gesteld om de geluidsoverlast voor de naastliggende wijken binnen de perken te houden Prima lijkt me. Handhaving is echter al sinds jaar en dag onder de maat. Trajectcontrole?

  11. Kaat

    Waarom geen flitspalen?

  12. Secret Agent

    Het Utrechtse wegennet is er helaas niet voor jouw vermaak, Steve. Als je in slaap valt zet je maar een cd van Speedy J op tijdens het rijden. Of je neemt de bus, dan kun je lekker uitrusten.

  13. Zoef

    @ Joshua

    Nee joh, die 10 km extra is net het verschil tussen wel of niet het stoplicht halen.

  14. Niels Bokhove

    Op alle snelwegen rijdt naar mijn schatting minstens 30 % te hard: 70-80 wordt 90, 90 wordt 100, 100 wordt 120, 120-130 wordt 140-50. Ge- en verboden zijn altijd voor anderen, zo lijkt het, net als bv. het vuurwerkverbod. Ik krijg steeds meer de pest aan mijn landgenoten, het spijt me. Verwende egoïsten, ikke ikke, de ander kan stikken (in de extra uitlaatgassen).

  15. RABE

    Steve, de openbare weg is geen speelplaats.
    Zoef, het is geen stoplicht, maar een verkeerslicht.
    Om het verkeer te regelen dus en als het rood is behoor je te stoppen.
    En 70 is daar een mooie snelheid maar de aanleg van de weg lokt wel tot harder rijden. En dat gebeurd inderdaad, dus traject controle is zo gek nog niet.

  16. Scherpschutter

    @Niels Bokhove

    Zolang u maar intrinsiek beseft dat uw algemene mensenhaat niet gevoed wordt door de feitelijke gedragingen van een ander, maar door het feit dat u hevig teleurgesteld bent in de weigering van anderen om zich te conformeren aan het gedrag dat u(!) graag zou willen zien…U bent boos omdat niemand doet wat u(!) wilt.

    Niet het veronderstelde egoïsme van anderen is dus het probleem. Het is uw eigen egoïsme! U vindt kennelijk dat mensen zich maar te schikken hebben naar uw superieur gewaande normen en gedragingen…Denkt u dat u Jezus bent wellicht? Wat een monsterlijk egoïstische opvatting en bovendien een pijnlijk waanbeeld als u werkelijk in de illusie leefde dat zoiets zou gaan gebeuren…

    Leer ervan! De mens is een rationeel-egoïstisch wezen. Dat geldt uiteraard ook voor u, al valt het rationele aspect wellicht in uw geval wel in twijfel te trekken. “Doe wat IK eis of anders word ik heel boos en heel verdietig…”. Ze zijn voor minder opgesloten bij Altrecht. LOL.

  17. Moniek

    “Een beginnend bestuurder” staat in het artikel, zonder leeftijdsvermelding. Maar ik durf er best iets om te verwedden dat het iemand betreft die dichter bij de 20 zal zijn dan bij de 70. Haast zal vast niet het motief zijn geweest om zo hard te rijden, want je komt toch snel weer stoplichten tegen die de snelheidswinst teniet doen.
    Als “beginnend bestuurder” heb je rijexamen gedaan en daarvoor praktijklessen hebben gedaan en theorie hebben bestudeerd. Dat is niet goedkoop en dat zet je nu op het spel.
    Als je zo dom bent om met je nieuwe rijbewijs meteen te gaan racen op een weg die daarvoor allerminst is bedoeld, vraag je er om dat je rijbewijs wordt afgenomen, dat je een flinke boete krijgt en dat je te maken krijgt met een heleboel “gedoe” voordat je het rijbewijs misschien weer terugkrijgt. De auto mag wat mij betreft verbeurd worden verklaard, maar ik weet als niet-jurist niet of dat kan.

  18. Scherpschutter

    @Moniek

    Doe niet zo dramatisch. Niemand is gewond geraakt, er is geen enkele schade, lijf noch goed is geschonden. Ofwel, er was sprake van een gedraging zonder enige consequenties. Niets meer of minder….Er is helemaal niets gebeurd, anders dan dat die jongen zich met wat hogere snelheid heeft voortbewogen. Poe poe!

    En dan vindt jij het wel te ‘rechtvaardigen’ dat deze jongen hhet privilege op het besturen van gemotoriseerde voertuigen kwijt is, zijn geld mag inlveren bij de staatscorporatie (met welk nut?) en dan vindt u ook nog dat de jongen zijn auto moet inleveren? LOL

    Blij dat ik niet met u getrouwd ben! Een avondje ongeoorloofd naar de kroeg zou me duur komen te staan geloof ik…. LOL

  19. Wim Vreeswijk

    Die had zeker raketvloeistof in zijn benzinetank laten gooien.

  20. Pensionado

    @Bokhove
    Gewoon verkassen naar DE. Bij onze oosterburen is 60 bij een Baustelle acuut 60 , ook al is dat 200 m. over de grens met België waar je legal met 130 km/h aan komt rijden. Kostte een vriend van mij 530€ en een maand rijbewijs kwijt, op te sturen naar Landes Polizei Amt……

  21. Bruin

    @Secret Agent, Speedy J met ‘pull over’. Hoe toepasselijk.

  22. Esrin W.

    Echt om te janken dat het gros van de mensen gewoon niet gewend is om ook maar 1 kilometer harder te rijden dan de opgelegde 50/70/120. Het gros heeft hierdoor ook maar net genoeg vaardigheden om hun auto op de weg te houden en van A naar B te komen. Dit zijn ook de eerste types die hun auto in de prak rijden op de Duitse Autobahn. Het is maar 153 en nu al “oh’s” en “ah’s.

  23. Speak Up

    @ Esrin W

    Hou je zelf eens een spiegel voor. Kijk er in. Reflecteer en denk na. Jij bent 1 van de problemen in de samenleving. Zeker als je in andere topics voor harde handhaving pleit. Bij het minste geringste aan geluidsoverlast van je studentenburen loop je hier al te zeiken en zaniken, maar als je zelf geen zin hebt in regels is dit ineens het argument. Hahaha. Wat een giller. Reaguurdertjes in optima forma.

    Er is een regel. Er is een afspraak. Dat is de voorwaarde voor je rijbewijs. Hou je eraan. Er is een goede reden waarom deze weg 70 is. Iedereen die 76 rijdt op de bon derhalve. Easy peasy.

    10km/ u verschil, zeker bij hogere snelheden is vergelijkbaar in ergens tegenaanknallen door met een auto van een verdieping loodrecht omlaag te vallen. Meestal rij je ook nog tegen anderen aan in het verkeer. Daarnaast is de 70 regel hier ook ingevoerd mbt het geluid voor omwonenden en minder uitstoot, aangezien de waterlinieweg langs huizen en tuinen voert.

    Mensen als jij die dan ooit schade aan een ander berokkenen moeten ze confronteren met hun eigen idiote gedachtegangen en uitspraken en dat meenemen in de strafmaat. En ik zeg het maar vast; er is psychisch gezien iets niet helemaal in de haak met je. Net als met een flink aantal mensen tegenwoordig.

  24. Trude

    @Scherpschutter: “Doe niet zo dramatisch.” LOL, geloofwaardig hoor, van de grootste oproerkraaier en paniekzaaier om niets.

    “Blij dat ik niet met u getrouwd ben!” Namens iedereen: geheel wederzijds. Brrr.

  25. Moniek

    Een “wat hogere snelheid”, Scherpschutter? Vrijwel het dubbele van wat er toegestaan is, is wel iets anders dan “wat hogere snelheid”, dunkt me. Iemand die zich zo voor de lol gedraagt, doet dat incidenteel, denkt u? Nee, deze zich totaal onverantwoordelijk gedragende figuur kan maar beter niet meer worden toegelaten achter het stuur. Kent u overigens de procedure? Je hebt niet zomaar je rijbewijs weer terug.

  26. Scherpschutter

    @Moniek

    U stelt zich echt enorm aan. Hij reed geen 300 kilometer per uur! Het jochie reed echt maar 130, hetgeen op rustige tijdstippen natuurlijk makkelijk en veilig kan op de Waterlinieweg. Niemand is gewond, er is geen schade, niemand is in gevaar geweest, waar hebben we het nu eigenlijk over? U doet net alsof dat jochie een moord heeft gepleegd, waar hij werkelijk niets of niemand schade heeft berokkend…

  27. Utrechtse Jantje

    Het lijkt mij inderdaad verstandig ! Dat deze potentiële doodrijden , weer opnieuw lessen neemt en verplicht weer moet afrijden , als bonus op zijn vette bekeuring ….

  28. Pee

    @Speak Up 5/1/2022 – 11:10
    De snelheid was daar altijd 100km .
    Als je daar nu precies 70km gaat rijden dan rij je niet met het verkeer mee maar hinder je het verkeer.

  29. Moniek

    2×70 is 140, Scherpschutter, en niet 300. 131 km/h kan op dat stuk weg niet veilig. Nee, gelukkig is er geen schade berokkend. Dat moest er ook nog bijkomen. Als meneer daar als beginnend automobilist zo fors de regels overtreedt, gewoon om even kortstondig stoer te doen, is hij zoals Utrechtse Jantje schrijft, een potentiële doodrijder en hoort hij niet in het verkeer thuis.

  30. Speak Up

    @ Pee

    De weg is veranderd en aangepast en nu is het 70, met een reden. Was doet er nu niet toe.

    Gehandhaafd moet er worden, strenger, op verkeersmalloten.

  31. Angelique

    70 is inderdaad te langzaam. Er zijn daar geen fietsers of voetgangers. Het moet ook weer niet te saai worden, want slaperige chauffeurs rijden helemaal niet veilig.

  32. Speak Up

    @ Angelique
    Haha, reaguurders…het is ook nooit goed. Wat een apart slag volk.

    De weg is op 70 ingericht met een reden. 70 it is. Wat jij er van vindt is volstrekt niet relevant.

    je houdt je maar gewoon aan de wettelijk vastgestelde regel. Zo niet dan hoor je aangepakt te worden.

    Als autorijden te slaapverwekkend voor je is, heb je überhaupt al niks in een auto, een potentieel moordwapen (vaak dodelijker dan een ander wapen) te zoeken. Dat geldt voor zeer veel mensen overigens.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).