Binnenkort fietsen Gorillas-bezorgers ook voor Jumbo door Utrechtse straten Binnenkort fietsen Gorillas-bezorgers ook voor Jumbo door Utrechtse straten

Binnenkort fietsen Gorillas-bezorgers ook voor Jumbo door Utrechtse straten

Binnenkort fietsen Gorillas-bezorgers ook voor Jumbo door Utrechtse straten
Jumbo Supermarkten en on-demandbezorger Gorillas hebben besloten om samen te gaan werken. Wat dat betekent voor Utrechtse consumenten, is dat een groot deel van het Jumbo-assortiment binnenkort ook via de Gorillas-app te bestellen is.

Jumbo Supermarkten en on-demandbezorger Gorillas hebben besloten om samen te gaan werken. Wat dat betekent voor Utrechtse consumenten, is dat een groot deel van het Jumbo-assortiment binnenkort ook via de Gorillas-app te bestellen is.

Gorillas bezorgt momenteel ‘on-demand’ boodschappen te fiets in elf Nederlandse steden, waaronder Utrecht. Via een app kies je de producten die je wil kopen en binnen minuten worden ze voor je deur afgeleverd.

Dit kwartaal nog moeten ook producten van de Jumbo tussen het aanbod staan. Het gaat dan om verschillende A-merk-, Jumbo Huismerk-, biologische en exclusieve La Place producten.

Meebewegen

“Bij Jumbo kijken we met grote belangstelling naar de laatste ontwikkelingen in de markt voor online boodschappen”, zegt Jumbo-CEO Frits van Eerd. “Nieuwe toetreders zoals Gorillas brengen veel innovatiekracht mee en dat houdt ons scherp.”

Van Eerd: “We merken dat onlineklanten in de grote steden op bepaalde momenten behoefte hebben aan het razendsnel thuisbezorgd krijgen van hun boodschappen. De wensen van de klant staan bij Jumbo altijd centraal en daarom bewegen we graag mee met veranderingen in de markt.”

Tesco

Gorillas neemt dezelfde stap ook in andere landen waar het bezorgbedrijf actief is. Zo heeft het in Groot Brittannië een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Tesco en in Frankrijk met de Casino Group.

Het Duitse bedrijf Gorillas begon in mei 2020 met bezorgen in Berlijn. Utrechters kunnen sinds maart 2021 via de app van Gorillas een bestelling plaatsen. Er is geen minimum bestelbedrag, maar per bestelling moet 1,80 euro verzendkosten worden betaald.

Gekoppelde berichten

30 Reacties

Reageren
  1. Bill

    O fijn dat dit gedeeld wordt, dan kan ik extra alert zijn op fietsers die door rood rijden of op het fietspad tegen het verkeer in rijden.

    Het zou tenslotte jammer zijn als iemands mayonaise een kwartier later zou arriveren.

  2. Aqua

    nog meer fietsende kubussen erbij..

  3. Yoshua

    Flitsbezorgers zijn handig wanneer je bezoek hebt en het bier is op.
    Binnen tien minuten gekoeld Hertog Jan blikjes voor een prijs lager dan bij de Appie uit de koelkast inclusief bezorgkosten.
    Flink levert brood van Vlaamsch Broodhuys.
    Binnen een paar minuten komen ze vers brood leveren, ideaal.

  4. Koel Hoofd

    Belachelijk en buitengewoon onwenselijk business concept over de ruggen van de fietskoeriers, verdienmodel nul komma nul…. totdat alle boodschappen per fiets op afroep worden thuisbezorgd….want daar gaat dit heen.
    Jeff Bezos volgde met Amazon dezelfde strategie op een ander vlak, dat heeft hem 20 jaar geduurd en tientallen miljarden van investeerders om de Amerikaanse ‘stenen retail’ de nek om te draaien. En dat land was al ‘post order minded’ vanwege de idiote afstanden.
    Die leegstand in Utrecht, is een nevenresultaat van zijn succes, versneld door het autowerend beleid en de kredietcrisis.
    Wanneer straks ook onze supermarkten en buurtwinkels vervangen zijn voor dark stores en fietskoeriers, is de sjeu van stedelijk wonen echt wel weg hoor.

  5. Massegast

    De ene dag bezorgen ze je de boodschappen, om je de volgende dag het ziekenhuis in te rijden. Te zuur hè, deze reactie. Maar ja, het ziekenhuis indraaien is ook vrij zuur.

  6. Pee

    Nog meer van die gasten met een doos op hun rug die de snelste route nemen , maar lang niet de veiligste.
    Verkeersregels gelden niet voor hun.
    Mocht je er 1 voor zijn donder rijden onthoud dan goed dat jij altijd de schuld krijgt als automobilist.

  7. Suzanne

    volgens mij zetten ze in hun koerier-vacatures dat je aso moet zijn, iedereen af moet snijden en met niemand of verkeersregels rekening hoeft te houden. Gorillaso misschien een betere naam?

  8. GeeWee

    Een bezorger krijgt 11,54 per uur. Kwartje per rit voor stroom en afschrijving. Verder 3 eurootjes marge op de boodschappen in de tas + 1,80 bezorgkosten. Dat kan toch nooit uit? Of zijn we straks echt zo verslaafd dat we onze spullies ook laten bezorgen als het 9 euro kost?

  9. Speak Up

    Grappig dat rechtse reaguurders, en rechts is van de vrije markt, altijd zo tegen de vrije markt zijn. Opvallend.

  10. Teringjantje

    Het zou mooi zijn als Jumbo van zijn positie gebruik maakt om wat maatschappelijke verantwoording te tonen en er bij Gorillas op aan te dringen dat hun bezorgers zich niet als een soort Bokito’s door het verkeer bewegen. Overigens mag de wetgever zich ook wel wat nauwlettender op dit soort praktijken gaan richten. Bij een leus als : “overal in Utrecht binnen 10 minuten bezorgd” kun je natuurlijk wachten op kamikaze acties en ongelukken en meten er toch alarmbellen afgaan. Maak er een half uur van ofzo, ook snel genoeg toch?

  11. Bromsnor

    Bromsnor is nog van de oude stempel, vroeger kwam de bakker langs uit armoe, Bromsnor vind al die fietskoeriers ook maar armoe. Laten we het minimum loon nog maar wat verhogen en zelf naar de winkel gaan.

  12. JeeWee

    Als wij er niets bestellen houdt het vanzelf een keer op.

  13. RABE

    Grote onzin. Kan het dat een boodschap niet een dagje kan wachten. Kijk in de voorraadkast als er bezoek komt. Wees creatief. Dan hebben we die gevaren op de weg niet nodig

  14. Moniek

    Er is een prima oplossing voor bovengenoemde problemen: massaal niet bestellen bij Jumbo/Gorilla. En misschien ook de winkels een paar maanden mijden? Dan is de beslissing aan meneer van Eerd.

  15. Binnenstadbewoner

    Jep maaltijdbezorgers rijden als idioten door het verkeer. Ik zie het elke avond. Tegen verkeer in, nog even snel voor een auto of bus langs etc.. Zouden ze niet als idioten door het verkeer rijden dan kunnen ze niet binnen 10 minuten bezorgen zoals ze steeds uitschreeuwen. De schuld ligt niet alleen bij de (te) jonge ‘riders’ maar vooral bij het businessmodel. Het wachten is op een serieus verkeersongeluk. Dan komt de discussie pas op gang … .

  16. Realist

    Prima, kwestie van vraag en aanbod. Veel succes!

  17. Pee

    @Speak Up
    Wat heeft de vrije markt te maken met gevaarlijk gedrag in het verkeer.?

  18. Koel Hoofd

    @Speak Up
    Ik zal het voor je nuanceren.
    Ook een vrije markt heeft kaders nodig vanwege één hele simpele reden: homo homini lupus. Vertaling: man is a wolf to other men.
    De hele online wereld heeft geen kaders en die zullen er ook nooit komen omdat het ongrijpbaar is en blijft vanwege de miljarden gebruikers.
    Die hele platform economie mag van mij worden uitgebannen vanwege uitbuiting/slavernij 21e eeuw, opzettelijke misleiding en zinloze nodeloze milieubelasting en -verontreiniging in elk mogelijk opzicht in de hele wereld.

    Dus ik ben voor de vrije markt, maar wel binnen harde kaders want anders zijn we binnen de korste keren weer terug bij af: de elite wordt weer op haar wenken bediend door horigen en lijfeigenen.
    Dat is precies wat Gorilla nu doet, arme laag opgeleide mensen met extra doodgewicht op de fiets tegen een fooi boodschappen laten bezorgen vanwege het gemak en comfort van de hoogopgeleide rijken, die te lui en te dom zijn om voor zichzelf te zorgen. En onze politiek staat erbij, kijkt er naar, en applaudiseerd want fietsen is gezond en goed voor het milieu.
    Zelfs onze wethouder heeft banden met een fietskoeriersdienst, lekker policor verhaal. Ik heb nog nooit eentje van die blauwe koeriers lachend zien fietsen, wel zwetend en scheldend.

  19. Carlo

    @Pee bij speak up is alles de schuld van rechts.

  20. Hugo Aylva

    Kijk, ik ben ook geen fan van flitsbezorgdiensten, ik ga liever zelf even langs de échte supermarkt met een groot assortiment. En ik begrijp ook alle argumenten met betrekking tot de verkeerveiligheid. Maar blijkbaar hebben deze diensten bestaansrecht en dat heeft Jumbo denk ik goed ingeschat. Overigens betekent dat ook niet (in tegenstelling wat sommige mensen hierboven schijnen te denken ) dat er meer flitsbezorgers komen, alleen dat ze nu voortaan spullen van Jumbo gaan bezorgen. In een ander interview met de financieel topman van Jumbo werd ook nog gezegd dat Jumbo ook liever heeft dat klanten naar een filiaal komen dan dat er gebruik wordt gemaakt van een flitsdienst, maar dat het nu eenmaal iets is wat je niet kunt tegenhouden en er dan maar beter mee kunt samenwerken. Immers geldt: If you can’t beat them, join them. Kijken wanneer Ahold/AH in zee gaat met een concurrerende aanbieder…

  21. Katja

    Is het nou zo moeilijk om even zèlf naar de supermarkt te gaan ?
    Je wordt ermee doodgegooid. Luiheid.

  22. Willem

    Ik wens de gorilla’s baggervette winsten toe. Het is duidelijk dat ze een gat in de markt hebben aangeboord.
    Sommige reaguurders garandeerden een faliekante mislukking bij de introductie een jaar geleden, maar daar lijkt geen sprake van!

  23. Rob van wijnen

    dat gaan we zien!! doet u mij maar 2 kratten bier.
    daarbij PIC NIC heeft zeer nette bezorgers en ik kan best 2 dagen wachten.
    zolang de Ambulance maar binnen een kwartier bij me kan zijn vind ik het allemaal prima geregeld

  24. Anlies

    Rabe is nog van de oude stempel en faxt zijn reacties door naar Duic.
    Zelfs ik ben met mijn 77 jaar nog moderner dan deze man

  25. Speak Up

    @ Pee
    “Wat heeft de vrije markt te maken met het verkeer”

    Alles> arbeid is de kostenbesparende factor waar (toekomstig) aandeelhouders altijd gierig op zijn. Personeelskosten laag houden EN het personeel harder sneller en productiever laten werken (door ze onder druk te zetten en met behulp van schijnloondienstconstructies).

    Bij maaltijdbezorgers leidt het stelselmatig onder hoge druk zetten van de bezorgers tot het nemen van onverantwoorde risico’s in het verkeer, omdat tijd geld kost.

    Zie ook de pakketbezorgers.

    Maar daarnaast valt me de heftige tegenstand van reaguurders op, dit terwijl dit soort bedrijven gewoon inspelen op de vraag vanuit luie pubers, studenten en hipsters. Er is vraag, dus aanbod loont. Een gat waar ondernemers dus inspringen. Dat is letterlijk de vrije markt in actie. En daar zitten dus negatieve gevolgen aan vast. Of je moet dus de markt niet volledig vrij willen laten. Valt ook over te praten wat mij betreft, maar dan moet je dus alleen niet bij de rechtse partijen zijn. Geen van hen.

  26. Joey

    Gebruik sinds de zomer bijna alleen nog maar gorillaz en getir voor de boodschappen.
    Zou graag willen dat marqt ook zou bezorgen. (Ja ik woon niet in utrecht)

  27. Kaat

    https://www.nu.nl/economie/6148511/flitsbezorgers-rukken-op-in-nederland-maar-geld-verdienen-lukt-ze-nog-niet.html

    Nu snap ik wel waarom ze Jumbo nodig hebben…

  28. Anne Marie ten Berge

    Mag je onder de 18, bier ‘vervoeren’?

  29. Jan van de Wallen

    @Rob van wijnen: Picnic heeft geen kratten bier

  30. Koffie

    @redactie – overigens is er wel een minimaal bestelbedrag; 20 euro.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).