Het vraagteken op de gevels van Broese op de Stadhuisbrug en De Slegte op de Oudegracht, maakt donderdag definitief plaats voor het nieuwe logo en de nieuwe naam: ‘Polare’.
CEO Paul Dumas: “De naam Polare is geïnspireerd op de Poolster: ‘Stella Polare’. Een heldere en betrouwbare ster die al eeuwenlang als belangrijk ijkpunt dient voor de navigatie. Dat is precies wat wij willen zijn voor onze klanten: een gids die hen helpt de juiste boeken te vinden.”
Ook online veranderen de namen. De websites www.selexyz.nl en www.deslegte.com worden 26 juni vervangen door www.polare.nl.
Belevingswerelden
De introductie van de nieuwe merknaam vormt het beginpunt van de route die Polare de komende tijd zal afleggen. De winkels worden één voor één thematisch ingedeeld, “Zodat de bezoeker onderdeel gaat uitmaken van verschillende belevingswerelden”, aldus ProCures.
Faillissement
Het Nederlandse Selexyz werd in april 2012 overgenomen door ProCures en daarmee van een faillissement gered. ProCures – dat tevens eigenaar is van de Nederlandse en Belgische boekwinkels van De Slegte – heeft de vestigingen van beide boekwinkels het afgelopen jaar in een aantal steden onder één dak gebracht.
Polare
Op dit moment heeft Polare 36 vestigingen, waarvan 28 in Nederland en 8 in België. In een aantal Nederlandse steden worden nog filialen samengevoegd, waardoor Polare naar verwachting uiteindelijk 21 vestigingen in Nederland en 8 vestigingen in België telt.
Komend weekend wordt de introductie van het nieuwe merk gevierd met onder andere optredens van het Utrechtse koor de Steegzangers, Ellen ten Damme en Utrechts DJ collectief Funkel & Funkel.
1 Reactie
ReagerenDe steegzangers timmeren aardig aan de weg vandaar dat de wachtlijst zo enorm is alleen bassen kunnen ze nog wel gebruiken
dus bassen wil je bij een groot Utrechts koor
de steegzangers zijn VET en zijn op zoek naar bassen