Bus- en tramhaltes op Utrecht CS Centrumzijde meerdere weekenden afgesloten vanwege werkzaamheden Bus- en tramhaltes op Utrecht CS Centrumzijde meerdere weekenden afgesloten vanwege werkzaamheden

Bus- en tramhaltes op Utrecht CS Centrumzijde meerdere weekenden afgesloten vanwege werkzaamheden

Bus- en tramhaltes op Utrecht CS Centrumzijde meerdere weekenden afgesloten vanwege werkzaamheden
Archieffoto DUIC
Vanwege werkzaamheden zijn de bus- en tramhaltes op Utrecht CS Centrumzijde vijf weekenden niet bereikbaar. In plaats daarvan vertrekken alle bussen vanaf de haltes op busstation Jaarbeurszijde. De trams beginnen en eindigen op halte Jaarbeursplein, net buiten het centraal station. Komend weekend, op zaterdag 4 en zondag 5 maart, wordt het werk voor het eerst uitgevoerd. 

Vanwege werkzaamheden zijn de bus- en tramhaltes op Utrecht CS Centrumzijde vijf weekenden niet bereikbaar. In plaats daarvan vertrekken alle bussen vanaf de haltes op busstation Jaarbeurszijde. De trams beginnen en eindigen op halte Jaarbeursplein, net buiten het centraal station. Komend weekend, op zaterdag 4 en zondag 5 maart, wordt het werk voor het eerst uitgevoerd. 

Er komen meer lampen op de perrons en in de tunnel. Het werk wordt uitgevoerd in de weekenden van 4, 11, 18 en 25 maart. In het weekend van zaterdag 1 en zondag 2 april vinden de laatste werkzaamheden plaats.

De aanpassingen van de haltes gelden in de vijf weekenden voor de gehele zaterdag en de gehele zondag, inclusief de nacht aansluitend op de zondag.

De actuele reisplanner is te vinden op de website van het U-OV of 9292.

16 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Dat noem ik nou eens goede timing. Tijddns stakingen je station verbouwen.

  2. trol

    Ben benieuwd wat er aangepast gaat worden. Het is één van de grootste falen van het nieuwe station (zowel qua logistiek, als qua uiterlijk.) Als daar iets aan gedaan wordt, is het al iets. Alleen de nooit afgemaakte/afgewerkte overdekte stukken van alle perrons en de afgrijselijke tunnels gemaakt van tegels in de sale zijn nog erger.

  3. Vrolijk rechts

    @JvD
    Waarschijnlijk is de verbouwing al lang geleden gepland??
    Moeilijk he nadenken.

  4. Martijn

    Tunnels naar de perrons Centrumzijde? Die zijn er toch niet meer sinds de toegangen vanuit de Middentunnel zijn afgesloten? Zelfs vanuit de aanpalende fietsenstalling moet je nu via de stationshal om hier te komen.

  5. Kloek

    @ Trol

    Eigenlijk is het station in Utrecht best een faal. Zeker als je het vergelijkt met Rotterdam Centraal (zelfde architecten of niet?). Alleen heeft Utrecht dan de Ali-Express variant gekregen. Daar is het allemaal wel meer dan gelukt.

    Overigens is de onderwereld niet alleen niet-aangepast, ze is zelfs uitgebreid en ligt er verwaarloosder bij dan voor de verbouwing van Utrecht CS. En laat nu net de bussen en treinen stoppen in de onderwereld.

  6. Trees

    @JdV, de chauffeurs staken niet in de weekenden. Er kan inderdaad wat meer verlichting op de perrons bij.

  7. Ridele

    Het merendeel van de bussen uit het Centrumgedeelte komt aan op Jaarbeurszijde, wil je de trein naar b.v Amsterdam halen dan moet je eerst het hele stationsgebouw door lopen en kom je onderweg het aankomst en vertrekbord tegen wat vroeger aan Centrumzijde geplaatst was.

    Waar ligt nu het Centrum van Utrecht ?
    Dat ligt aan de Jaarbeurszijde blijkt nu.

  8. Franck

    Misschien ook eens een keer schoonmaken! Smerige vieze perrons. Bah

  9. WvR

    @Ridele:
    Maar wil je de trein richting het (noord-)oosten, of het zuiden willen hebben, dan is er weer niks aan de hand. Ik wist niet dat centrumzijde Utrecht werd gedefinieerd als “zo dicht mogelijk bij het perron richting Amsterdam”.

  10. JdV

    @vrolijk rechts: het is JdV. Moeilijk he, lezen?

  11. Wim

    @ Trol, @ Koel Hoofd

    Weliswaar off topic, maar wel een waarheid als een koe. Die onderwereld Wat een verschrikkelijk uitstralingsloos station is Utrecht CS als je eenmaal de perrons staat.

  12. Vrolijk rechts

    @JvD
    Ach kijk eens naar je 1e bericht.Tijdens schrijf je ook niet echt top.
    Fijne dag verder i 1 vd auto’s.

  13. Echte utrechter

    Deze zijde van het busstation is inderdaad een mislukking van de eerste orde. Het oude busstation wat er vroeger lag was “ gezellig “ vergeleken met de tegenwoordige naargeestigheid. Aan de kelders van de fietsenstalling is meer aandacht besteed. Verwacht weinig van de opfris beurt maar laten we positief proberen te blijven. Erger kan het niet worden lijkt mij.

  14. trol

    de ali express versie….ik vind het een goede, zeker voor de hal zelf.
    En Wim, dit is en was ook gewoon het ontwerp. Niemand die dacht: laten we alles even afmaken en afwerken. De keuze ook voor een lichte vloer, na een week al de uitstraling van iets dat er 20 jaar ligt.

    Verder blij met Utrecht CS, maar dat is vooral omdat er gewoon treinen aankomen en vertrekken 🙂

    Dat busstation centrumzijde heeft het meeste weg van de jaren 80 tunnels onder HC. Valt weinig aan te verbeteren,… Jaarbeurszijde is ook een logistiek gedrocht. Past wel goed bij het busvervoer zelf. Dat is natuurlijk in Utrecht ook een lachertje, terwijl we dat allemaal zouden moeten gaan gebruiken Hoi Lot!
    Einde offtopic.

  15. Peter

    Graag ook trappen van de Moreelsebrug naar de perrons en een betere toegang naar de stationshal aan de stadskant in plaats van een heel stuk omlopen vanaf het Moreelsepark. Bovendien is die toegang nu veel te klein en te druk.

  16. Koel Hoofd

    @Wim
    Ik weet van niks.
    Maar ben het wel eens met @Trol en @Kloek, door dat station wil ik niet eens meer met het OV en wil niet eens meer naar dat stationsgebied. Wat een immens groot faalproject is dat geworden omdat de politiek niet naar de uitslag van het referendum wilde luisteren omdat ze vonden (en nog steeds vinden) dat ze het zelf allemaal veel beter weten.
    Gemiste kans.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).