Buschauffeurs van Syntus Utrecht en U-OV staken opnieuw op maandag 27 juni Buschauffeurs van Syntus Utrecht en U-OV staken opnieuw op maandag 27 juni

Buschauffeurs van Syntus Utrecht en U-OV staken opnieuw op maandag 27 juni

Buschauffeurs van Syntus Utrecht en U-OV staken opnieuw op maandag 27 juni
Archieffoto
Busreizigers moeten opnieuw rekening houden met het uitvallen van busritten in stad en provincie Utrecht. Er zijn nieuwe stakingen aangekondigd in het Utrechtse openbaar vervoer. Ditmaal heeft vakbond FNV laten weten dat een deel van de buschauffeurs werkzaam bij Syntus Utrecht en U-OV het werk zal neerleggen op maandag 27 juni.

Busreizigers moeten opnieuw rekening houden met het uitvallen van busritten in stad en provincie Utrecht. Er zijn nieuwe stakingen aangekondigd in het Utrechtse openbaar vervoer. Ditmaal heeft vakbond FNV laten weten dat een deel van de buschauffeurs werkzaam bij Syntus Utrecht en U-OV het werk zal neerleggen op maandag 27 juni.

De leden van de vakbond FNV die bij U-OV werken, gaan staken in Utrecht, Nieuwegein, Wijk bij Duurstede en Zeist. De FNV-leden die bij Syntus Utrecht actief zijn, staken in de plaatsen Amersfoort, Bunnik, Mijdrecht en Montfoort. Dit heeft ook gevolgen voor het busverkeer in Utrecht.

De staking duurt 24 uur en heeft als gevolg dat er op maandag 27 juni in de hele stad en provincie Utrecht minder bussen rijden. De bussen die uitvallen als gevolg van de staking moeten zo snel mogelijk uit de reisplanners verdwijnen.

De vervoerders adviseren de reizigers die toch met de bus gaan, om kort voor vertrek nog de reisplanner te checken om te zien of de bus rijdt.

CAO

Op 7 juni werd er ook al gestaakt door de leden van de vakbond. Er werd toen gestaakt omdat een meerderheid van de leden van vakbond FNV niet ingestemd hebben met het eindbod van de werkgevers van de CAO Openbaar Vervoer. De acties zijn om hun standpunt kracht bij te zetten.

Gekoppelde berichten

6 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Prima. Dat zal alleen maar bewijzen dat het een overbodige en archaische vorm van dienstverlening is die prima kan verdwijnen.

  2. Hans

    JdV heeft het weer niet begrepen.

  3. Atilla Vigh

    @JdV dus OV is niet nodig in jouw optiek?

  4. JdV

    @Hans: jawel hoor
    @Atilla: Niet in de huidige, overbodige vorm. Er zijn betere en goedkopere oplossingen dan de hele dag bijna lege bussen rond te laten rijden met te duur personeel.

  5. Hans

    @JdV
    Uw observatie als zouden er de gehele dag vrijwel lege bussen rond rijden met te duur personeel klopt van beide zijden niet.
    1. Het is vrijwel altijd druk in het o.v.
    Busvervoer is daarom ook een populaire vorm van openbaar vervoer. Aan passagiersaanbod bestaat er geen gebrek.
    2. Het personeel probeert een eerlijke boterham te verdienen en doet uiterst verantwoordelijk werk waar een redelijke beloning tegenover dient te staan.

    Andermaal: u heeft het niet helemaal scherp.

  6. Im

    @jvd
    Je leeft geloof ik in een andere wereld.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).