Het Utrechtse bedrijf Clever°Franke heeft het logo voor het Eurovisie Songfestival van volgend jaar gemaakt. Het evenement is dit jaar in Nederland en het Utrechtse bedrijf heeft alvast een bijdrage geleverd door op basis van data het nieuwe logo te ontwerpen.
Gert Franke en Thomas Clever zaten samen op de HKU en begonnen een ontwerpbureau in Utrecht. Het bedrijf werkt inmiddels wereldwijd op het gebied van datavisualisatie. Ook het logo voor het Songfestival is gebaseerd op data en symboliseert de 65e verjaardag van het festival waar 41 landen zullen meedoen.
Het design is volgens de organisatie echte Dutch Design en is simpel, intelligent, minimalistisch en experimenteel. Ook is de humor en ‘sparkle’ van de wedstrijd niet uit het oog verloren.
Thomas Clever, mede-oprichter, vertelt over het logo: “We wilden de rijke historie van het Eurovisie Songfesival eren in de visuele identiteit. Met onze eigen ontwikkelde software en historische data hebben we een iconische identiteit ontwikkeld die de historie van het festival tot leven brengt op een unieke manier.”
DUIC sprak Clever°Franke al eens uitgebreid over de bijzondere manier van ontwerpen en de stap naar het buitenland. Lees dat hier nog eens terug.
1 Reactie
ReagerenPrachtig, kleurrijk en stijlvol logo. Mijn complimenten aan Clever Franke. Waar Utrecht trots op kan zijn.