Cor Jansen wordt de opvolger van Rijk van Ark als directeur van Utrecht Marketing. Van Ark was sinds januari 2017 directeur van de organisatie en wordt in maart 2019 opgevolgd door Jansen.
Jansen is momenteel directeur Regionale Samenwerking bij de Universiteit Utrecht waar hij eerder de rol van directeur Communicatie & Marketing vervulde (2011-2017). Ook is Jansen sinds 2014 voorzitter van het Business Peloton Utrecht.
Beate van Dongen Crombags van de Raad van Toezicht van Utrecht Marketing: “Wij zien in Cor Jansen de juiste man om Utrecht Marketing naar de volgende fase te brengen. Hij is een verbinder met kennis en ervaring van de stad en regio. Cor is zeer goed in staat om het verhaal van Utrecht verder vorm en invulling te geven met bewoners, bezoekers, bedrijven en kenniswerkers. Zodat Utrecht Marketing nog meer van alle spelers in de stad en regio wordt.”
Jansen noemt het een gedroomde volgende stap. “Utrecht Marketing blijft zich ontwikkelen als een organisatie die zich niet alleen aanpast aan haar veranderende omgeving, maar juist ook haar veranderende omgeving mee vorm geeft. Aan dat proces succesvol leiding mogen geven motiveert mij zeer.” Rijk van Ark gaat verder als fulltime directeur bij de Metropool Regio Amsterdam.
9 Reacties
ReagerenDe gesubsidieerde baantjes-machine draait gelukkig nog steeds soepeltjes door in Nl en Utrecht. Goed om te zien dat er nog steeds voldoende manieren zijn om onze belastingcenten op te maken.
“verbinden”, AAAAARRRGGHHHHHHHHHHHH
Deze nieuwe citymarketeer komt bij de universiteit vandaan. Hopelijk krijgen we daarmee ook weer iets terug van die mooie “Utrecht, stad van kennis en cultuur” gedachte. Of gaat Cor Jansen het destructieve “feesten, festivals en festijnen” beleid voortzetten?
Ik ben het nooit met JdV eens maar dit keer voor 100 procent wel. Deze baan: Lekker het borrelcircuit langs, ideeetjes opdoen tijden een wijntje of dineetje zonder enige vorm van verantwoordelijkheid. Duur betaalde fun/hobbybanen waar je niets voor hoeft te kunnen en waar je totaal niet op afgerekend kan worden. Als de verveling toeslaat dient de andere funbaan zich zo weer aan.
Ik ga ervan uit dat hij gewoon weer De Uithof invoert! Daar komt ie per slot van rekening vandaan.
Jaja een nieuwe bobo voor het hyperkapitalistische ‘citymarketing’ circuit. Goedbetaald fulltime ouwehoeren om de bussen toeristen hier te krijgen, de lasten zijn toch voor de bewoners
ideetje: ARE yoUtrecht
@Joris: bijna goed. Misschien iets simpeler en herkenbaarder: iamYoutrecht!
En verder: tja, citymarketing. Utrecht is ook maar een merk in de ogen van marketeers, dus allez-hop, op naar nog meer volksvermaak, aan het gepeupel verkocht met bezwerende formules als: goed voor de economie van de stad. Economie voor wie, de bewoners? Zie Amsterdam, Parijs, Venetië…
ontopic (moet er tegenwoordig blijkbaar bij): Cor, gefeliciteerd!