Daalsetunnel, Kardinaal Alfrinkplein en A27 drukste filepunten in stad | De Utrechtse Internet Courant Daalsetunnel, Kardinaal Alfrinkplein en A27 drukste filepunten in stad | De Utrechtse Internet Courant

Daalsetunnel, Kardinaal Alfrinkplein en A27 drukste filepunten in stad

Daalsetunnel, Kardinaal Alfrinkplein en A27 drukste filepunten in stad
Op de kruising Daalsetunnel – Weerdsingel Westzijde, De A27 (knooppunt Rijnsweerd A27/A28 en A27 t/m afrit 31) en op het Kardinaal Alfrinkplein vindt de meeste filevorming in de stad plaats. Dat blijkt uit de jaarlijkse rapportage van TomTom.

Op de kruising Daalsetunnel – Weerdsingel Westzijde, De A27 (knooppunt Rijnsweerd A27/A28 en A27 t/m afrit 31) en op het Kardinaal Alfrinkplein vindt de meeste filevorming in de stad plaats. Dat blijkt uit de jaarlijkse rapportage van TomTom.

Utrecht staat gerekend over 2015 op de negende plaats in jaarlijkse TomTom Traffic Index. Een rit in en om de stad leverde in 2015 gemiddeld zestien procent vertraging op. Dat is twee procent meer dan het jaar daarvoor.

In de ochtend- en avondspits was dit respectievelijk 30 en 47 procent. Dat betekent dat iemand die dagelijks in de spits van en naar werk reed, vorig jaar 90 uur in de file heeft gestaan.

De drukste ochtend- en avondspits zijn op maandag, dinsdag en donderdag. TomTom keek ook naar de ontwikkeling over afgelopen acht jaar. De gemiddelde vertraging in Utrecht schommelde altijd rond de 21 procent, nam tot vorig jaar af naar 14 procent en stijgt nu dus weer iets.

De drukste dag van 2015 in Utrecht was dinsdag 10 november.

4 Reacties

Reageren
  1. Toine Goossens

    Is het mogelijk om toegang tot de details te krijgen?

    Na reconstructie van de A27 zal het hele file probleem op het genoemde wegvak zijn opgelost.
    Dan zullen automobilisten die nu de afslag Veemarkt kiezen om naar de Noordelijjke randweg te rijden, de snelweg bij Overvecht verlaten. Dat betekent minder verkeer op het Kardinaal Alfrinkplein en een sterke afname van het sluipverkeer door Tuindorp Oost.

    Als de gemeente niets doet, dus geen kosten maakt, lossen deze problemen vanzelf op. Dat geld kan dan aan kwetsbaren en fragiele ouderen worden besteed.

  2. RobH

    @ Toine: Nog meer geld naar de ouderen?

    http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/05/next-checkt-ouderen-vormen-de-rijkste-groep-van-nederland

  3. Toine Goossens

    @Rob,

    Ik bedoel de sociaal maatschappelijke positie van fragiele ouderen en kwetsbaren. Die wordt slechter en hun aantal neemt de komende jaren sterk toe. Wie veel geld heeft kan zich financieel wel redden, maar de sociale schil om hen heen brokkelt flink af.
    Wie geen geld heeft kan eigenlijk geen kant uit.

    Gemeenten moeten meer aandacht geven aan de vraag hoe zij de samenleving in hun gebied over 5, 10 en 15 jaar gestalte willen geven. Voor mij is het logisch dat je daarvoor spaart door door taken met een lage toegevoegde waarde niet uit te voeren.

  4. JdV

    Ik ben het met Toine Goosens eens. Het probleem lost zich vanzelf op. Nederland groeit de komende jaren door naar 18 miljoen inwoners, met name in de Randstad. De gemeente Utrecht zal de komende 18 jaar haar best doen Utrecht steeds ontoegankelijker te maken door het afsluiten van wegen.. Deze 2 factoren samen zullen er voor zorgen dat Utrecht in zijn geheel gemeden gaat worden, en als er niemand de stad meer in kan is er ook geen probleem meer.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).