Zijn het de enthousiaste verkopers? De vernieuwende inhoud of heeft Bert van der Roest toch bewezen that there’s no such thing as bad publicity? “You name it”, zegt Frank Dries, hoofdredacteur van het nieuwe glossy-tijdschrift Straat, “Het kan van alles zijn. Maar ik vind het gewoon een geweldig magazine.”
De spin-off van de daklozenkrant Straatnieuws verscheen afgelopen vrijdag voor het eerst en loopt als een trein. Dries: “Er zijn er nu een stuk of 1000 verkocht. Of dat normaal is weet ik niet, want ik heb nog nooit een glossy verkocht. Maar het is wel minder dan de normale straatnieuws, daar worden er vooral in de eerste paar dagen veel van verkocht. Soms wel duizenden, maar die is ook maar twee euro.”
Aan verkopers zal het volgens Dries niet liggen. “Sommigen hadden, nog voordat het blad uit was, al zo lopen promoten dat ze al bestellingen uit hadden staan.”
De glossy verschijnt in een oplage van 20.000 stuks en wordt vooral verkocht in Amsterdam en Utrecht. Het gaat nu nog om een experiment. Als het een succes blijkt, verschijnt het blad vier keer per jaar.
1 Reactie
ReagerenNou maar hopen dat Broos Schnetz en consorten beter opletten,,,,,,