Update 09.54 uur: de trams beginnen weer te rijden.
De trams op de Uithoflijn in Utrecht rijden niet. Vervoersbedrijf U-OV laat weten dat er vervangend busvervoer wordt ingezet.
Tram 22, zoals de lijn heet, heeft sinds de start op 16 december 2019 een paar keer te maken gehad met storingen. Als de storing langer dan 45 minuten duurt worden er bussen ingezet. Dat is donderdagochtend ook het geval.
Komend weekend worden er ook al reparatiewerkzaamheden uitgevoerd aan het asfalt op de gecombineerde tram- en busbaan op het Utrecht Science Park. Dit asfalt was bij de oplevering al niet goed.
De storing van tram 22 is verholpen. De dienstregeling wordt zo snel mogelijk opgestart.
— U-OV (@UOV_info) January 23, 2020
Gekoppelde berichten

Asfalt tram- en busbaan Uithoflijn nu al aan vervanging toe
Er zijn problemen met het asfalt op de gloednieuwe gecombineerde bus- en trambaan op de…
11 Reacties
ReagerenNeem aam dat dit een gevalletje garantie is of moet deze rekening weer door het verhogen van WOZ en parkeerbelasting betaald worden. Het is de duurste tramlijn ter wereld en op deze manier blijft hij ook met stip op nummer 1 staan.
en dat is…. 12 of nog meer…?
Ha, de dagelijkse storingsmelding van de Uithoflijn. Leuk.
@CAs dit is 4 waarvan een verkeerd geplaatst rugzakje. De andere 3 keer in de eerste 5 wkn dat de tram rijdt vind ik niet slecht.
12 of meer slaat dus nog helemaal nergens op
Wederom een simpele enkelvoudige storing, die de hele lijn stil legt. Alleen aan het begin einde van de lijn liggen wissels, waarmee een tram van het ene op het andere spoor kan komen; wat nodig om van rijrichting te wisselen. Hierdoor is het onmogelijk om de trams op slechts een deel van het traject te laten rijden, of eventueel het punt van storing te passeren.
Oh, sorry Piet, was al vooruit aan het tellen….
Die ouwe low tech trams in Amsterdam rijden altijd.
Electronica is kwetsbaar, snel ontregeld of kapot en heeft een zeer beperkte levensduur. Daar gaat Utrecht nu achter komen.
Die simpele bussen waren echt zo gek nog niet, dan was je tenminste altijd op tijd.
Ook al was je soms veel liever gewoon vet te laat geweest.
@Marcel 59: is dat serieus waar? Dat is dan toch wel een ontwerpfout van formaat, hoe kwetsbaar maak je je dienstverlening daarmee zeg…
Toch een beetje vreemd dat een storing aan het eind van het traject (bij de P+R Science Park) ervoor zorgt dat op het gehele traject geen trams kunnen rijden. Was er bij al die miljoenen euro’s niet een klein potje voor wat extra wissels?
Krankzinnig dat er pas na 45 minuten bussen worden ingezet bij een storing! Wat een faal project die hele tramlijn. En dan nog nomineren ze de verantwoordelijk wethouder tot bestuurder van het jaar!
@koel Hoofd die in amsterdam rijden niet altijd. Maar daar zijn zoveel lijnen en geen Duic of RTVu die hier aandacht aan besteden.
@MtU de keus is er juist geweest om geen wissels te doen. Die zijn juist storingsgevoelig.