Design producten van oud textiel; 30 BN’ers steunen Utrechts bedrijf | De Utrechtse Internet Courant Design producten van oud textiel; 30 BN’ers steunen Utrechts bedrijf | De Utrechtse Internet Courant

Design producten van oud textiel; 30 BN’ers steunen Utrechts bedrijf

Design producten van oud textiel; 30 BN’ers steunen Utrechts bedrijf
Met 30 ‘dragers’ start het Utrechtse bedrijf i-did vandaag een campagne voor recyclen van oud textiel. Ze hopen met de actie meer bekendheid te krijgen voor het inzamelen van kleding. Het bedrijf maakt namelijk nieuwe vilten tassen van textiel afval: de Circular Bag. Elke dag wordt een ander bekend persoon ingezet om de tas te promoten voor het goede doel, zoals cabaretier Dolf Jansen en de assistent-trainer van FC Utrecht Jean Paul de Jong.

Met 30 ‘dragers’ start het Utrechtse bedrijf i-did vandaag een campagne voor recyclen van oud textiel. Ze hopen met de actie meer bekendheid te krijgen voor het inzamelen van kleding. Het bedrijf maakt namelijk nieuwe vilten tassen van textiel afval: de Circular Bag. Elke dag wordt een ander bekend persoon ingezet om de tas te promoten voor het goede doel, zoals cabaretier Dolf Jansen en de assistent-trainer van FC Utrecht Jean Paul de Jong.

“Het uiteindelijke doel is om de textielafvalberg kleiner te maken”, aldus Go de Roij van Zuijdewijn van i-did. De campagne bestaat uit 30 dagen waarin 30 verschillende ambassadeurs zich met verhalen, beelden en filmpjes uitspreken over wat hen beweegt. Samen met i-did ontwerpen de BN’ers allemaal naar eigen idee een vilten tas die ook in de campagne zichtbaar zal zijn.

De ambassadeurs zijn onder andere Sabrina Starke, Manuel Broekman, Sylvana Simons, Leon Mazairac en Doreen  Boonekamp. “Consumenten kunnen nu ook eenmalig vier soorten tassen kopen tijdens deze campagne”, aldus De Roij van Zuijdewijn. “De awareness is belangrijk, maar we wijzen niet met het vingertje. We zijn geen politieke organisatie.”

“We vonden twee ambassadeurs niet spannend genoeg. Dus we dachten waarom doen we er geen 30”, lacht De Roij van Zuijdewijn. “Het is leuk om te zien hoe enthousiast de dragers van de tassen zijn ook al hebben ze niet direct het imago dat bij een dergelijke campagne hoort. Zo hebben we bijvoorbeeld Manuel Broekman gevraagd om mee te doen en die heeft een heel ander bereik dan wij.”

Verschillende bedrijven hebben zich al verbonden aan het MVO-atelier. Zo worden tassen voor het merk Superdik, het label van Wehkamp whkmp’s OWN, maar ook kerstpaketten voor NUON al gemaakt van het gerecyclede materiaal.

Zondag wordt ook nog een speciale tas gepresenteerd ter ere van David di Tomasso. Die dag wordt de dan tien jaar overleden oud FC Utrecht speler herdacht in het stadion. Een tas met nummer 4 wordt dan door Jean Paul de Jong aangeboden. De campagne start vandaag om 17.30 uur.

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).