Digitale klok op Stationsplein telt af tot opening tweede deel | De Utrechtse Internet Courant Digitale klok op Stationsplein telt af tot opening tweede deel | De Utrechtse Internet Courant

Digitale klok op Stationsplein telt af tot opening tweede deel

Digitale klok op Stationsplein telt af tot opening tweede deel
Foto's: Bas van Setten
Op het Stationsplein staat sinds donderdag een digitale klok die aftelt tot de opening van het tweede deel van het plein. Zaterdagmiddag duurde het nog ruim 3 dagen tot het nieuwe gedeelte van het Stationsplein opengaat.

Op het Stationsplein staat sinds donderdag een digitale klok die aftelt tot de opening van het tweede deel van het plein. Zaterdagmiddag duurde het nog ruim 3 dagen tot het nieuwe gedeelte van het Stationsplein opengaat.

Het nieuwe gedeelte van het Stationsplein maakt de weg vrij tussen het huidige plein en het Moreelsepark. Nu is de snelste weg nog via het winkelcentrum Hoog Catharijne. Ook wordt de kiss & ride-zone verplaatst naar de Moreelsehoek.

Met de opening van het nieuwe stuk is het plein overigens nog niet helemaal klaar. In augustus gaat ook het laatst gedeelte van de fietsenstalling open, waarna Utrecht echt de grootste stalling van de wereld heeft.

7 Reacties

Reageren
  1. Steve

    Ook komt daar de definitieve taxistandplaats aan de centrumzijde.
    Hoeven we eindelijk niet helemaal meer naar het Smakkelaarsveld te lopen.
    En kijken of het nu wel duidelijk staat aangegeven.

  2. Massegast

    Een echte klokkentoren zou trouwens een mooie toevoeging in het Stationsgebied zijn. Dan krijgt zo’n gebied toch een beetje meer karakter. Maar ik vrees dat we digitaal verder gaan.

  3. Utrechter

    En kunnen treinreizigers dan ook via de centrumzijde van de stationshal het station verlaten en dat plein op, of moet iedereen in dat rare bochtje om blijven lopen? Anders gaat zo’n plein natuurlijk weinig nut hebben…

  4. Erwin

    @Utrechter: goed punt! Volgens mij komen aan de centrumzijde geen in- en uitvangen. Alleen aan de twee zijkanten. Uitermate vreemd natuurlijk, maar in Utrecht doen ze dit wel vaker (zie TivoliVredenburg).

  5. Herman

    Hoe raar het ook klinkt er komt geen uitgang aan de kopse kant van het station richting Stationsplein. Er zit zelfs een gapende spleet tussen station en plein.

    Reden: Klepierre wil dat iedereen langs zijn graai en snaai vreetschuur moet lopen.
    Iedere eerstejaars LOI student “loopstromen” snapt dat de huidige slinger vanuit de stationshal en stationsplein niet bevorderlijk is om grote groepen mensen soepel te laten doorlopen. Weer een aandachtspunt erbij voor de herstelwerkzaamheden.

  6. wollie

    heb ik me ook over verwonderd Herman! de oplossing is om niets meer op het stationsplein te nuttigen tot dit is opgelost.

  7. Joep

    @ Herman
    we blijven maar iedere 15 jaar herstellen, met miljoenen aan gemeenschapsgeld, om problemen die Kleppierre (en Corio an andere voorlopers) steevast zelf creëren met hun massale invloed op de politiek (je gaat toch echt wel aan omkoping en corruptie denken). Utrecht CS en Hoog Catherijne versie-weet-ik-niet-hoeveel, kun je nu toch al weer een massale, grijze, grauwe flop noemen qua leefbaarheid in de stad en het is over een jaartje of 10 toch wel weer uit met de pret na de volgende vastgoedbubbel en crisis. Zitten we weer met een nog groter gedrocht opgescheept dan de vorige keer.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).