Gemeente Utrecht zet online gebarentolk in | De Utrechtse Internet Courant Gemeente Utrecht zet online gebarentolk in | De Utrechtse Internet Courant

Gemeente Utrecht zet online gebarentolk in

Gemeente Utrecht zet online gebarentolk in
Archieffoto van het Stadskantoor. Foto: Bas van Setten
De gemeente Utrecht zet een online gebarentolk in voor een betere communicatie met doven en slechthorenden. De gemeente wil zo toegankelijker zijn voor alle inwoners.

De gemeente Utrecht zet een online gebarentolk in voor een betere communicatie met doven en slechthorenden. De gemeente wil zo toegankelijker zijn voor alle inwoners.

Door een knop op de website kan er nu een online gebarentolk helpen met diverse zaken regelen voor doven en slechthorenden. Linda Voortman, wethouder Publieksdienstverlening, zegt: “We willen graag een gastvrije gemeente zijn voor alle Utrechters. De gebarentolk als extra dienst is weer een stap vooruit in toegankelijke dienstverlening voor iedereen. Doven en slechthorenden kunnen ook bij ingewikkelde vragen of verzoeken met de gemeente praten, zonder dat ze zelf een tolk hoeven in te schakelen.”

Als iemand op de knop Teletolk klikt, krijgt deze persoon direct contact met de tolk. De tolk staat in contact met het klantencontactcentrum van de gemeente. De dove of slechthorende bezoeker kan op twee manieren een vraag aan de Teletolk stellen: mondeling via gebarentaal of schriftelijk via het toetsenbord. Het antwoord krijgt de bezoeker via gebarentaal of chatfunctie.

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).