Drukte op wegen rond Utrecht, maar nog geen verkeersinfarct Drukte op wegen rond Utrecht, maar nog geen verkeersinfarct

Drukte op wegen rond Utrecht, maar nog geen verkeersinfarct

Drukte op wegen rond Utrecht, maar nog geen verkeersinfarct
Beeld: ANWB
Het is druk op wegen rond Utrecht, zoals eigenlijk al voorspeld was. Automobilisten moeten rekening houden met files. De wegwerkzaamheden aan de A2 leveren de nodige vertraging op.

Het is druk op wegen rond Utrecht, zoals eigenlijk al voorspeld was. Automobilisten moeten rekening houden met files. De wegwerkzaamheden aan de A2 leveren de nodige vertraging op.

Donderdagavond ging de A2 nabij Utrecht voor de derde keer dicht voor werkzaamheden. Vooral het eerste weekend zorgde de afsluiting voor een verkeersinfarct op de wegen in en rondom Utrecht, voornamelijk in Nieuwegein. In Nieuwegein werden maatregelen genomen om herhaling hiervan te voorkomen.

Nu de zomervakantie is afgelopen had Rijkswaterstaat gewaarschuwd voor nog grotere drukte. De dienst had automobilisten opgeroepen om vrijdagmiddag niet de weg op te gaan in Utrecht.

De voorspelling is uitgekomen, het is weer stilstaan op de snelwegen rond Utrecht. Zowel op de A27 als op de A12 staan files die zorgen voor de nodige vertragingen. Er is echter nog geen sprake van een verkeersinfarct.

Maandagochtend om 05.00 uur gaat de A2 weer open. De werkzaamheden duren nog langer, tot 30 september en er volgen nog meerdere weekendafsluitingen.

Gekoppelde berichten

4 Reacties

Reageren
  1. Lisa

    O!!!! Het kan dus wel? Dus de automobilisten waren gewoon een beetje eigenwijs de afgelopen 2 weken?

  2. Katja

    Teveel auto’s en teveel mensen. Hebben we het nou nog niet door ?

  3. Koel Hoofd

    @Katja
    Oh dat hebben ze echt wel door hoor.
    Kon. Juliana zei in de jaren vijftig namelijk al dat NL vol was.
    Toen hadden we nog slechts ruim 10 miljoen inwoners, nog geen half miljoen auto’s want die konden we toen niet betalen en nog geen 150.000 bedrijfsvoertuigen.
    .
    De politiek was het daar toen (en nog) pertinent niet mee eens, het koningshuis is sindsdien door de politiek steeds verder buitenspel gezet want ‘Massa is Kassa!’

    70 jaar later hebben we 18 miljoen inwoners met 9 miljoen auto’s en 1.2 miljoen bedrijfsvoertuigen met een Nederlands kenteken op onze wegen…daar komen alle buitenlandse voertuigen nog bij en ze moeten allemaal tanken….

    Nu komt het:
    Al die mensen in de (binnenstedelijke) files moeten vaker tanken wanneer ze eindeloos moeten optrekken en stoppen dan wanneer ze kunnen doorstromen. Elke extra tankbeurt is pure winst voor de overheid, zeker indien ze dat langs de snelweg moeten doen.
    Milieu/klimaat is echt geen issue, dat is slechts een excuus om meer geld binnen te harken onder motto groene groei want Massa is Kassa!

    Wat denk je dat de stroomprijs gaat doen als straks het voertuigenpark is geelektrificeerd en NL van het gas af is? Reken maar op forse stijgingen want alles wat de overheid nu dankij fossiel binnenharkt moet straks via stroom binnenkomen.

  4. wollie

    @koel hoofd
    het probleem met duurzame energie is juist dat het zó goedkoop wordt, dat je er amper nog geld aan kunt verdienen.

    brandstofvoertuigen vind je straks alleen nog in het museum, erin rijden wordt een milieudelict.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).