Na maandenlange voorbereiding ligt de Moreelsebrug sinds gisteren ineens al een heel stuk boven de sporen. Met behulp van een gigantische hijskraan van 120 meter hoog is vrijdagnacht het eerste brugdek over het spoor gehesen en op de pijler op het perron geplaatst. Zaterdag volgde nog eens drie delen.
Projectorganisatie CU2030 laat weten dat de eerste helft van de Moreelsebrug sneller op zijn plaats ligt dan verwacht. Na de zomer wordt er gestart met het werk aan de kant van het Moreelsepark en worden beide delen met elkaar verbonden. Eind dit jaar is de hele brug klaar.
Moreelsebrug
De Moreelsebrug wordt een brug voor fietsers en voetgangers tussen de binnenstad en de westkant van de stad. De brug wordt zo een belangrijke schakel in het netwerk van hoofdfietsroutes in de stad. De totale lengte wordt circa 275 meter en loopt vanaf de Croeselaan tussen de Knoopkazerne en de Rabobank, over het spoor richting het Moreelsepark. De breedte is zo’n 10 meter.
Kenmerkend voor de brug is de rij IJzerbomen die op de brug worden geplant. De brug wordt aangelegd als nieuwe ‘interwijkverbinding’, vooralsnog zonder trappen naar de perrons. In de toekomst worden de trappen alsnog aangebracht. Bij het ontwerp is hiermee rekening gehouden.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.