Opnieuw pech voor de reizigers van de Uithoflijn. Tram 22 tussen Utrecht Centraal en P+R Science Park rijdt weer niet. Het is de elfde storing in acht werkdagen.
De trams op de Uithoflijn rijden vrijdagmiddag niet door een defecte tram. U-OV raadt reizigers aan om met de reguliere bussen te reizen en het is niet de eerste keer deze maand dat reizigers dat advies krijgen.
Afgelopen weken was het bijna dagelijks raak met storingen op de Uithoflijn. De ene keer ging het om een wisselstoring van een paar minuten, de andere keer lag het tramverkeer urenlang stil. Op 7, 8, 9, 13 en 17 juni waren er zelfs twee storingen per dag. Waarom het de laatste weken zo vaak raak is, is niet duidelijk.
17 Reacties
ReagerenZucht. Het zou makkelijk zijn om vol leedvermaak hier iets neer te zetten. Maar zelfs de grootste fans van OV zullen nu toch wel moeten toegeven dat dit een waardeloos project is. Dus laat maar….
Een tram is storingsgevoeliger dan een bus. Met name als er een aanrijding is of er iets met de baan of bovenleiding gebeurt, dan is het voor de tram einde oefening. In echte tramsteden als Amsterdam, Den Haag en Rotterdam zijn er dan vaak wel omleidingsroutes, zodat de dienst toch nog uitgevoerd kan worden. Utrecht, met één lijntje (lijn60/61 en 22 worden immers als alles klaar is gekoppeld) heeft die uitwijkmogelijkheden niet. Om storingen zoveel mogelijk te voorkomen had deze tram als een metro aangelegd moeten worden: geen gelijkvloerse kruisingen en een volledig van het overige verkeer gescheiden baan. Om financiële redenen is dat niet gebeurd. Je kunt dus wachten op dit soort ellende. Het enige wat helpt is om voldoende reservebussen, met personeel, klaar te hebben staan. En ook dat is – helaas – niet gratis, vooropgesteld dat je de chauffeurs kunt vinden….
Schandalig en onaanvaardbaar.
Je zou maar pr boer zijn daar en iedere keer iets moeten bedenken om te communiceren….
Begint een echte soap te worden …
Er rust een vloek op die lijn.
Blijft bizar, een half miljard voor de meest onbetrouwbare tramlijn van het land. Hou mijn hart vast als Nieuwegein straks ook afhankelijk wordt van deze lijn. En ook als ze op langere termijn de Merwedelijn aan gaan leggen.
En daarom wachten we met het bouwen van woningen tot 2035! in Polder Rijnenburg!
We wachten met de bouw totdat de Uithoflijn 22 een tijd foutloos rijdt.
En zo/n wethouder v. Hooydonk en A Schaddelee Vergunning, kan dus niet rijden de mensen zitten nog steeds op hun post, zucht……
Who is John Galt?
Nou W, dat wordt lang wachten. Er is regelmatig gedonder zoals bekend, maar ze blijven er geld in pompen. Ze hadden beter van af het begin aan een metro kunnen werken.
1900 degelijke Siemens elektrische trams rijden af en aan door weer en wind door de stad tot aan de uithoeken van de buitenwijken zuilen ondiep hoograven rivierenwijk zonder storing. 2022. …… lelijke gele monsters rijden met veel kabaal rond en zijn continu stuk. Lang leve de moderne techniek. Piepen ze niet. Dan weigeren ze wel. de vooruitgang mensuuuuuh. By the way aan de graad van roggenweg zijnnin het complex voor de tramhalte. Al 5 gezinnen vertrokken en verhuis van ellende.
Zo jaag je de mensen het OV wel uit…stort asfalt en laat er (trolley)buusen overheen rijden.
@ Karel Walet
Pas voor de 100000000000e keer; de tram is een project van de provincie. De enige reden waarom de stad Utrecht erbij betrokken is, is omdat de tram door de stad rijdt. Dus kap nu eens met dat domme en stomme gezeik op van Hooydonk als het over de tram gaat.
Het tramproject heeft wel te maken gehad met corrupte VVD’ers, ambtenaren die op de loonlijst van BAM stonden en vriendjespolitiek en doofpotten. Niet zo raar dat het allemaal niet helemaal werkt zoals het zou moeten, er is gewoon ondermaats gepresteerd en er is veel geld achterover gedrukt, met name door de bouwwereld en dat is niet zo verrassend, want dat gebeurd structureel. Je ziet hier naar rechts lullen en rechts vullen te kijken. In slow motion.
Bedank de BAM inderdaad maar, die zijn er als enige niet slechter van geworden. Opeens snapten ze er allemaal niks meer van, bijzonder als (spoor)bouwer. Maar ook de voorbereiding, aansturing en controle vanuit BRU, ongelofelijk. Laat een stel ZZPers elkaar maar bezig houden, die vermaken zich wel.
@ Confusius, Tja, het was wel de rekenkamer van de Stad Utrecht die aan Hooijdonk, (GL)mobiliteit, gevraagd heeft waar de fakenota’s waren. die zij met 12 miljoen betaald had zonder ze te controleren.
confusius check: https://www.duic.nl/algemeen/wethouder-van-lot-van-hooijdonk-overleeft-uithoflijn-debat/
Confusius Confused?