Ernstig ongeluk met motorrijder op A28 bij Rijnsweerd Ernstig ongeluk met motorrijder op A28 bij Rijnsweerd

Ernstig ongeluk met motorrijder op A28 bij Rijnsweerd

Ernstig ongeluk met motorrijder op A28 bij Rijnsweerd
Beeld: Rijkswaterstaat
Op de A28 is donderdagmiddag ter hoogte van Rijnsweerd een ernstig ongeluk gebeurd met een motorrijder. Het ongeval gebeurde rond 17.15 uur.

Op de A28 is donderdagmiddag ter hoogte van Rijnsweerd een ernstig ongeluk gebeurd met een motorrijder. Het ongeval gebeurde rond 17.15 uur.

Zowel de politie als de ambulance is uitgerukt voor het ongeluk. Ook is er een traumahelikopter opgeroepen.

Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De verbindingswegen vanuit Amersfoort en Utrecht in de richting Breda zijn momenteel afgesloten. Achter het ongeluk is een file ontstaan.

14 Reacties

Reageren
  1. Toine Goossens

    Ja, nu doet iedereen het zwijgen toe. Weer een ongeval met persoonlijk letsel op de aansluiting van de A27 en A28. Dit is dit jaar al het zoveelste ongeluk op deze wegvakken.

    En er maar tegen blijven om De A27 en A28 uit elkaar te halen. Nee dat mag niet. Wij houden de verbetering van de veiligheid tegen omdat een paar bomen bij Amelisweerd kost. Bomen zijn per slot van rekening belangrijker dan verkeersveiligheid.

    Het is diep droevig.

    Laatst is Shell veroordeeld omdat zij het recht van de mens op schone lucht/CO2 beperking niet voldoende serieus nemen. Gaan we nog meemaken dat het slachtoffer van vandaag een proces tegen de KVU begint? Door hun verzet is dit ongeluk veroorzaakt.

    Niet dat ik dat toejuich of zou ondersteunen. Ik wijs de toenemende claimzucht vanuit actiegroepen af, om de samenleving buiten democratische processen om, naar hun hand te zetten. Alles wat ‘ links’ georienteerde bewegingen uitvinden, wordt straks met graagte door een rechtse groeperingen nagedaan.

    Het dringt maar onvoeldoende door dat wat links zich permiteerd, met genoegen door rechts wordt gekopieerd. Levensgevaarlijk om daar niet bij stil te staan.

  2. bawang putih

    @Toine
    wat knap dat u de oorzaak van het ongeluk al weet!

  3. Hans

    @ Toine Goossens

    In het bericht staat: ‘Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd’.
    Maar u weet er meer van?
    En dan dit: het verzet van vrijwel de gehele Utrechtse bevolking tegen de verbreding van de A27 rechtstreeks de schuld geven van dit nare ongeval is zacht gezegd absurd.
    Vervolgens: de actiegroep die opkomt voor onze Utrechtse bossen is volkomen legitiem en volgt keurig de wet-en regelgeving van dit land. En met succes tot nu toe.
    Tot slot: wat een onzin dat wat ‘links verzint’ door ‘rechts’ wordt overgenomen. Dat is evidente apekool.

  4. W.

    @Toine Goossens: Mensen zijn niet tegen een herinrichting van het knooppunt ten behoeve van de verkeersveiligheid, maar tegen de verbreding c.q. meer asfalt ten koste van de natuur. Je kunt ook, zoals ikzelf, prima voor herinrichting zijn en tegen verbreding. Die dingen zijn namelijk helemaal niet onlosmakelijk verbonden, laat staan dat ze hetzelfde zijn.

    Ergo, kortzichtige stroman die je hier toepast en wat het links-rechts stokpaardje ermee te maken heeft, Joost mag het weten.

  5. Ger

    Beetje nuance Toine: het verzet gaat met name tegen de verbreding van de bak die risicovol is en waar een goed alternatief voor is (2×6 in de bestaande bak). De aan en afvoer (varkensbocht) kun je dan gerust nog blijven verbeteren. En mocht het plan voor een gehele verbreding doorgaan dan is het een illusie dat er dan nooit meer ongelukken gebeuren.

  6. Angelique

    @Hans
    “vrijwel de gehele Utrechtse bevolking” = ongefundeerd.
    Mensen die elkaar opzoeken met dezelfde mening en elkaar versterken.

  7. Rob

    @ Toine Goossens
    Wat knap van die twee op unieke wijze opererende neuronen, dat ze een verband zien tussen dit ongeluk en de plaatselijke politiek!

  8. Ton

    Beste mensen,
    zullen we de (zwaar gewonden) motorrijder even niet gebruiken voor ons eigen heilige gelijk.

  9. Hans

    Goed dat je ons hierop wijst Ton.
    Hans

  10. Ciska

    @Hans
    “het verzet van bijna de gehele Utrechtse bevolking.” Laat me niet lachen. Wellicht in uw omgeving, maar verder
    Toine heeft groot gelijk

  11. Toine Goossens

    Dit is dit jaar al het zoveelste ongeluk op het aansluittraject van de A27/A28. Een deel van de ongevallen vindt plaats op het weefvak binnen de betonnen bak. Een ander deel vindt plaats op de verbindingslussen. Om de veiligheid te vergroten dienen die lussen een veel bredere bocht te maken. Het gevolg daarvan is dat de aansluiting op de A27 niet binnen de bestaande bak past.

    Wie tegen het verbreden van de bak is, is tegen het vergroten van de veiligheid door ruimere verbindingslussen te maken. Gaat u eens op zoek bij de BRON bestanden en bekijk het aantal ongevallen dat op dit korte stukje gebeuren.

    Maar niemand is geinteresseerd in het vergroten van de veiligheid. Als dat in de bebouwing van de stad zelf zou gebeuren zou het ach en wee tot in Berlijn te horen zijn; zoveel kabaal wordt er gemaakt. De petities voor het verbeteren van de veiligheid in de stad zelf zijn een jaarlijks terugkerend fenomeen.

    Het is exclusief denken ten voeten uit. Wat mij niet zeert, wat mij niet deert. Inclusie is een hip begrip, iedereen heeft de mond er vol van. Maar niet als het gaat over die zaken die anderen betreffen.

    Inclusiviteit staat voor wederkerigheid, voor begrip voor een ander. In dit geval de verkeersveiligheid. De anti auto mentaliteit, en de vele andere anti bewegingen, laten zien hoe exclusief Utrechters in hun denken zijn.

    Dat anti denken, vooral door linkse bewegingen, zal haar weerslag op de samenleving hebben. Wordt wakker voordat rechts dat gedrag overneemt.

  12. Koel Hoofd

    Ik hoop van harte dat de motorrijder het zonder al te erge verwondingen overleefd.

    @Toine Goossens
    U heeft gelijk, we leven onder het juk van de dicatuur van de domme minderheid die heel hard kan schreeuwen.
    Dit was al in de jaren 50 voorspeld door Joseph Schumpeter in zijn boek ‘Capitalism, Socialism, and Democracy’. Veel gelezen boek op universiteiten, maar die studenten begrijpen niet wat die man probeerde duidelijk te maken. Ze staren zich allemaal blind op een ander idee van hem, ‘creative destruction’,
    Dat noemen we tegenwoordig innovatie, en moet je eens kijken wat er aan achterlijkheid geinnoveerd is….

  13. Marc

    Ik weet toevallig dat er 2 personen op de motor zaten, een jongen en zijn vader. Ik ken de jongen, hij werkt namelijk bij mij. Hij heeft mij verteld dat ze achterop een andere auto zijn gereden. Hij is er met een paar schrammen vanaf gekomen maar zijn vader is er erger aan toe. Het ziet er niet goed uit tot nu toe.

  14. Hans

    Jammer dat hier soms de tegenstelling verkeersveiligheid / natuurbescherming wordt gecreëerd. Daar schieten we toch niks mee op? Niemand wil onveilige verkeerssituaties en niemand ziet graag het scenario ‘dag vogels, dag bloemen’ werkelijkheid worden… Maar dat laatste is helaas volop aan de orde.
    Wat betreft veilig verkeer zijn er meer mogelijkheden dan verbreden en reconstrueren. Er bestaat ook nog zoiets als het aanpassen van je snelheid als situaties daarom vragen. Verkeer en Waterstaat kan daar in reguleren, bijvoorbeeld door de maximum snelheid terug te brengen naar 80 of 70 km per uur als dat de veiligheid ten goede komt. Maar dat vinden mensen die willen scheuren minder leuk natuurlijk.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).