Extra zwaarbewapende politie op Utrecht Centraal na aanslagen Brussel | De Utrechtse Internet Courant Extra zwaarbewapende politie op Utrecht Centraal na aanslagen Brussel | De Utrechtse Internet Courant

Extra zwaarbewapende politie op Utrecht Centraal na aanslagen Brussel

Extra zwaarbewapende politie op Utrecht Centraal na aanslagen Brussel
Er is extra politie aanwezig op Utrecht Centraal en andere grote stations in Nederland aanwezig naar aanleiding van de aanslagen in Brussel gisterochtend. Dat heeft het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid als reactie op de terreurdaden laten weten.

Er is extra politie aanwezig op Utrecht Centraal en andere grote stations in Nederland aanwezig naar aanleiding van de aanslagen in Brussel gisterochtend. Dat heeft het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid als reactie op de terreurdaden laten weten.

De aanslagen in Brussel zijn vooralsnog geen aanleiding om het dreigingsniveau in Nederland aan te passen. De zwaarbewapende agenten zijn ingetseld in de grote stations in Nederland vanwege de internationale treinen die er aan- en afrijden.

DSC_7059
Agenten met zware bewapening woensdagochtend

DSC_7053

30 Reacties

Reageren
  1. Frank

    Allemaal voor een vals gevoel van veiligheid.
    Want helpen doet het geen zier. Het aantal aanslagen dat beperkt is gebleven of voorkomen is door de aanwezigheid van een politieagent is op de vingers van één hand van een onvoorzichtige medewerker van een houtzagerij te tellen.

    Als als ik als terrorist met mijn rugzak het station in loop, Allahu Akbar roep en aan een touwtje trek, is er niemand die me tegenhoudt. Dat is nu juist de makke van terreur.

  2. Geenstijl@Utrecht

    @Frank, je hebt helemaal gelijk, maar we moeten ons niet laten verlammen door angst en terreur, maar vooral solidair blijven, en stilstaan bij de slachtoffers.
    Laten wij vooral waakzaam zijn, dat is het enigste wat ons nog rest, en de opsporingsdiensten gewoon hun werk laten doen.

  3. Frank

    @Geenstijl:

    Zo is dat. En angst is een slechte raadgever. Als een aanslag op het station 1 seconde duurt, dan zijn er in een jaar op het station tenslotte nog altijd 31535999 seconden waarin er geen aanslag gepleegd wordt.

  4. Vrolijke Noot

    Het is van belang dat wij als Europa rustig blijven, geen paniek want dat is wat deze fundamentalisten willen, laten wij rustig onze wonden likken, om daarna in alle kracht terug te slaan als antwoord op deze vorm van terreur.
    LATEN WIJ OOK VOORAL STILSTAAN BIJ DE DODEN EN GEWONDEN VAN DEZE LAFFE TERREURDAAD.

  5. Utrecht Centraal

    Terreur is zeer moeilijk te voorkomen zonder goed inlichtingen vooraf. Mochten die er plots wel zijn, of iets verdacht waar genomen worden dat is het juist goed dat er al direct ( zichtbaar) hulp aanwezig is om in te grijpen, of hulp te bieden, of erger te voorkomen door de dader uit te schakelen, of te ontruimen. Er zijn ook al een tijd onzichtbare bewakers aanwezig op het grootste station van NL. Het is het meest kwetsbare & strategische doelwit van ons spoornet.Dus bewaking hiervan is zeer reel. Ook bezoekers doen er goed aan zich hier van bewust te zijn, zonder angst/paniek gevoel.

  6. Hans Oudwijk

    Frank 22 MAART 2016 OM 12:10
    Helemaal gelijk Frank maar het is natuurlijk vooral binnen het stadium van voorbereidingen dat deze barbaarse islamitische aanslagen door inlichtingendiensten onderschept (kunnen) worden.

    Telkens weer. Na elke islamitische aanslag bezweert onze overheid ons altijd dat wij niet in oorlog zijn met de islam. Zo ook nu weer. Dit in tegenstelling tot de veelvuldige oorlogsverklaringen en -daden die alleen de afgelopen jaren al door islamitische terreurgroepen – maar ook vanaf de kansels – t.a.v. ‘het westen’ geuit zijn.

    Dat onderschepping van het plannen van islamitische terreur niet eenvoudig is toont onderstaande link. Dit lijstje betreft alleen de grote aanslagen en niet de dagelijkse straatterreur zoals dreiging, agressie en (groeps)intimidatie die in heel Europa steeds pregnanter en daarom zichtbaarder wordt. De overheid heeft geen controle meer.

    http://nieuws.tpo.nl/2016/03/22/overzicht-aanslagen-naam-islam-europa-911/

  7. DutchSelfDefenseArmyUtrecht

    Iedereen die sympathiseert met het gedachte goed van dit soort terroristen zou gewoon opgesloten moeten worden, het is gewoon verschrikkelijk laf wat er in Brussel is gebeurt.
    Maar zolang er getolereerd word dat er met de vlagen van IS word gezwaaid tijdens demonstraties zullen fundamentalisten/terroristen zich thuis voelen in Europa, omdat het te tolerant is, en die tolerantie zal duur betaalt worden door het volk.

  8. Realist

    Ik vrees dat Europeanen en Nederlanders zich liever aanpassen aan de fatsoenseisen van moslims en liever steeds sharia vriendelijker zullen worden om de dreiging van ellende en verschrikking die daar achteraan kan komen te voorkomen. De soldaten van Allah hoeven slechts af en toe een terreurdaad uit te voeren en zo zal langzaam maar zeker Allah’s leger overwinnen. Van integratie komt nog minder terecht dan tot nu toe het geval was door de steeds grotere nieuwe aanwas van nieuwe ‘mede-Europeanen’. Er zullen meer enclaves ontstaan waar de westerse wet niet zal gelden. Waar de politie niet naar binnen durft zonder militaire ondersteuning of ze zullen zelf sterker bewapend en getraind moeten worden. Dit is al praktijk in wijken in verschillende Europese steden.
    Sterkte en medeleven voor de slachtoffers.

  9. Geenstijl@Utrecht

    Minder,minder,minder, terreur, Meer,meer,meer, liefde.

  10. Vivant Omnes Virgines

    @Hans Oudwijk@Realist
    Laat mij even inhaken op jullie opmerkingen… We zijn inderdaad niet in oorlog met de Islam en enclaves waar Shariah wetgeving wordt toegepast zijn er niet.
    Wat er nu gebeurt is niet het gevolg van de multiculturele samenleving, maar van het geopolitieke conflict in het M.O., waar religie overigens maar een kleine rol in speelt.
    Jullie stellen dat moslims niets liever dan de Shariah willen, en dat islam intolerant is. Hoeveel moskeeen hebben jullie eigenlijk van binnen gezien? Ik vele, en dit wordt niet gepredikt of goedgepraat.
    Mijn hele schoonfamilie is islamitisch, waarvan sommigen behoorlijk streng. Zij hebben net zo’n grote afkeur van geweld en terreur tegen wie dan ook als ik. Ik kan dit gewoon niet rijmen met wat jullie en vele andere beweren over de islam.

  11. Herman

    En dat allemaal om ons een gevoel van veiligheid te geven. terwijl wet weten dat tegen dit soort terreur geen beveiliging mogelijk is. Iedere gek kan met een bompakket ergens heen gaan en op het knopje drukken. Die agenten kunnen beter in de wijken hun werk gaan doen. Dat gebeurt meer dan op Utrecht CS.

  12. Joris

    @DutchSelfDefenseArmyUtrecht Je hebt helemaal gelijk.
    Ik hoop dat je ook het laffe optreden van sommige mensen tegen bijvoorbeeld vluchtelingen of lokale bestuurders daaronder schaart?

  13. Hans Oudwijk

    Vivant Omnes Virgines 22 MAART 2016 OM 23:53
    Veel succes verder met bellenblazen.

  14. JdV

    @Joris. Zeker !!! Geweld tegen lokale bestuurders of bekende personen is uit den boze. Kijk maar naar Pim Fortuijn of Theo van Gogh. Beide om het leven gebracht door extreem links of extreem moslim. Goed dat u daar tegen bent, we zitten helemaal op 1 lijn. Linkse extremisten en moslimextremisten hebben de afgelopen jaren al talloze doden op hun geweten.

  15. Lauk

    Laten we voor alles onze kop d’r bij houden,. Wat gebeurd is, is verschrikkelijk, punt. Niet verder opkloppen van de emoties maar goed nadenken over wat ons te doen staat. Gisterenavond zag ik op het NOS-nieuws het tegenovergestelde: 20 minuten lang angst verspreiden, alleen al die stem van de correspondent in Brussel; heeft zeker een aparte trainhjing in emo-verslaggeverij gehad.. Aan het eind van de uitzending vroeg de nieuwslezeres iemand poeslief of die ook niet vindt dat de mensen zo angstig reageren… Ja, kunst: NOS doet zelf mee aan het opkloppen van de angst. Angst op zich is reëel, maar moet niet met ons aan de haal gaan.

  16. Wim Vreeswijk

    Het zal nog een hele klus worden om Utrecht optimaal te beveiligen. Je zet ergens een tas of koffer neer en die laat je op afstand tot ontploffing brengen, met alle gevolgen van dien. Daar hoef je zelfs geen zelfmoordterrorist voor te zijn….Er is de afgelopen 30 jaar totaal niet nagedacht door ‘Den Haag’ !

  17. utrechtse vogel

    @Vivant Omnes Virgines

    Weet je waarom wij simpele zielen denken dat het overgrote deel van het terrorisme vanuit de islam komt? Omdat die terroristen allemaal heel hard allah akhbar roepen terwijl ze onschuldige mannen, vrouwen en kinderen doorzeven met kogels en spijkerbommen. Omdat de islamitische staat de aanslagen claimt. Omdat die islamitische staat een zo groot mogelijk kalifaat wil stichten in naam van allah. Omdat er gericht aanslagen op Joodse doelen worden gepleegd. Omdat de Europese terroristen vaak bekeerde moslims zijn. Omdat in moskeen in Overvecht het salafisme wordt gepredikt inclusief actieve homo- vrouwen- joden- afvalligenhaat.

    Daarom.

  18. Jansen

    Zullen we dan ook maar rechtse, nog rechtsere en liberale bestuurders en politici mede veranwtoordelijk houden, aangezien het ingrijpen in het midden-oosten een van de oorzaken is, naast vele andere oorzaken.

    O ja, en natuurlijk met name de VVD, die vanwege met name kostenbesparingen uit achtergestelde niet-westers-georiënteerde gebieden zo nodig gastarbeiders moest halen die vervolgens door de politiek uit Den Haag niet voorbereid werden op deelname aan onze samenleving en vaak genegeerd werden. Een van de factoren om haat tegen je te kweken: uitbuiting, negeren, veroordelen. Ik zeg nadrukkelijk; dit is 1 van de oorzaken, naast vele anderen.

    Zo ongenuanceerd als uw denken lust ik er nog wel een paar. De meeste mensen, links en iets mindere mate midden en nog weer minder rechts, zijn mensen die het liefst in vrede leven en hun nabestaanden lief hebben. Heb je daar als mens zijnde iets op tegen dan ben je zelf mede de boosdoener en oorzaak van het probleem. Dat is heel simpel. Kortom, de meeste bestuurders en machtswellustelingen die geen kennis van zakken hebben zijn heel erg medeschuldig. Mensen die zich laten meeslepen door deze zelfde politici zijn mede-schuldig. Niemand weet hoe het allemaal echt zit en niemand kent de echte oorzaken, een combi van vele factoren. het erge is dat alleen de mensen die enige kennis van zaken hebben dat zullen toegeven. Wen aan een andere wereld, maar blijf gewoon je naasten lief hebben. Dat is het enige wat je kan doen, wil je tenminste in een lieve wereld leven.

  19. Frank

    @JdV: Het is altijd makkelijk om een specifiek venster in de tijd te pakken en dan bepaalde stromingen te framen.

    De rechts extremistische OAS heeft eind vijftiger, begin zestiger jaren 12.500 slachtoffers gemaakt met 1000 aanslagen. Grotendeels in één land…

    Wist je dat niet, was je het vergeten, of laat je dat doelbewust uit je bericht?

  20. Hans Oudwijk

    Lauk 23 MAART 2016 OM 11:59
    Praat vooral voor jezelf, Lauk.
    Bang ben ik niet maar wel op mijn hoede. Daarbij. Het NOS journaal – NOS staatspropaganda – is wel de slechtste, meest politiek correct gekleurde bron om gedegen en op de realiteit gestoeld nieuws te vergaren. Na lezing van DUIC ben je al beter en breder geïnformeerd.

  21. Jansen

    https://decorrespondent.nl/4225/Brussel-leert-over-terreur-is-alles-al-gezegd-behalve-wat-bijna-iedereen-denkt/422318325-7329bd51

    Niks aan toe te voegen.

  22. JdV

    @Frank. Nee hoor. Mijn historische kennis is prima. De OAS? Kinderspel vergeleken bij de miljoenen die zijn omgekomen door links geweld, uitgevoerd door Stalin en Mao, de grootste massamoordenaars aller tijden. Ik wilde het beperken tot dit millennium. Zoals vandaag de dag, met honderduizenden Noord-koreanen die lijden en sterven in een linkse dictatuur.

  23. Vrij Utrecht

    Het doel van de Terroristen is te bereiken dat er in onze samenleving groepen tegen over elkaar komen staan. In dit geval dus niet Islamisten tegen Islamisten. Als we daar gevolg aan gaan geven zijn ze effectief. ISIS heeft niets met Islam waarde te maken, het zijn primair criminele types die macht willen uit oefenen. Ze kapen de Islam als dekmantel.
    Gerrit Wilders speelt hun in de kaart door aanvullend haat te zaaien.
    Wijsheid is onze democratie waarde hoog te houden en begripvol te blijven.

  24. Vivant Omnes Virgines

    Hans Oudwijk 23 MAART 2016 OM 11:14
    Ik ben niet aan het bellenblazen, ik geef alleen aan dat mijn uitgebreide ervaringen met moslims totaal haaks staat op wat jij beweert.

    utrechtse vogel 23 MAART 2016 OM 12:44
    Ik ontken niet dat het meeste terrorisme uit naam van de islam gebeurt, ik zeg alleen dat het niet inherent aan de islam is. Als het dat wel was, zouden we hier echt niet meer zijn. Als je dat niet snapt ben je inderdaad vrij simpel en hoor je eigenlijk gewoon niet meer mee te doen.
    Tuurlijk, je kunt de koran van voor tot achter bestuderen en dan concluderen dat moslims slecht zijn omdat er gewelddadige intolerantie dingen in staan. Dat is net zo stom als verf bestuderen en dan denken dat je iets van kunst weet.
    Het gaat er echter om hoe dingen geïnterpreteerd worden en dat is meestal niet eenduidig en tijdgebonden.

  25. Rabbi Jacob

    Waarom kan ik als Joodse inwoner van dit land niet normaal met mijn kepeltje over straat lopen, zonder bespuugd en beschimpt te worden door allochtonen met een moslim achtergrond.
    Ik ben Joods, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met Israël en zijn beleid eens ben.
    De intolerantie is alleen maar toegenomen dankzij de migratie vanuit niet westerse landen, hoelang kun je nog tolerant zijn en je ogen sluiten als Nederlandse samenleving voor dit verschijnsel.

  26. Wim Vreeswijk

    Indien U ooit de glossy van Elseviers Weekblad over 70 aanslagen in de afgelopen 40 jaar erop na zou slaan kunt U concluderen dat alle 70 aanslagen uit de koker van LINKS komen. Dus waar hebben we het in godsnaam over ????

  27. Frank

    @JdV

    Je verwart massamoord door overheden met terrorisme en verget Israel.

    “Ik wilde het beperken tot dit millennium.”

    Dan zijn we weer terug bij af. Zoals ik al zei. Het is makkelijk om een tijdspanne te beperken om stromingen te framen.

  28. Wim Vreeswijk

    Ik ben niet blij met mijn gelijk over mijn vele waarschuwende voorspellingen tijdens mijn cordon sanitair tussen 1986 en 2001. Het verbaast me dus allemaal niks. Het wachten is dan ook op de grote knal in Utrecht. Het is helaas niet anders.

  29. Frank

    @Wim Vreeswijk

    Het terroristisch geweld van vandaag de dag is in hoge mate terug te voeren op de acties van onze rechtse ‘vrienden’ in de VS, waaronder het ‘genie’ Paul Bremer en de Bush dynastie. Waarom hoor ik je daar niet over?

  30. Wim Vreeswijk

    Onze regering, maar ook Engeland en Frankrijk lieten zich inderdaad te lang leiden door de VS (als bevrijders in 1945) met militaire interventies in Irak, Afghanistan, Lybië hetgeen gigantisch veel kwaad heeft veroorzaakt bij de moslims zodat je op actie uiteindelijk reactie krijgt. Dat is zeer link omdat we nu al 53 miljoen moslims in West-Europa hebben toegelaten en meestal in achterstandsbuurten (banlieus) wonen en er weinig tot integratie-eisen zijn gesteld. We zitten dus nu letterlijk op een demografische tijdbom. In de periode 1986-2001 hadden ‘we’ ook geen beveiliging, dus zaten we in een cordon sanitair. Pas toen Fortuyn en van Gogh sneuvelden was men bereid om 12 miljoen per jaar uit te trekken voor de 24-uurs beveiliging van Wilders.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).