Fietser gewond na aanrijding met auto op Kardinaal de Jongweg in Utrecht Fietser gewond na aanrijding met auto op Kardinaal de Jongweg in Utrecht

Fietser gewond na aanrijding met auto op Kardinaal de Jongweg in Utrecht

Fietser gewond na aanrijding met auto op Kardinaal de Jongweg in Utrecht
De plek van het ongeval
Een fietser is zaterdagochtend gewond geraakt na een ongeval op de Kardinaal de Jongweg in Utrecht. De politie doet momenteel onderzoek en zegt op zoek te zijn naar getuigen.

Een fietser is zaterdagochtend gewond geraakt na een ongeval op de Kardinaal de Jongweg in Utrecht. De politie doet momenteel onderzoek en zegt op zoek te zijn naar getuigen.

Het ongeluk gebeurde rond 10.15 uur. De fietser reed vanuit de Van Everdingenlaan richting de Jan van Galenstraat en stak hierbij de Kardinaal de Jongweg over. Tegelijkertijd reed er een automobilist over deze weg richting de A27. Beiden kwamen met elkaar in botsing.

De fietsers is met letsel naar het ziekenhuis gebracht. Hoe het ongeval kon gebeuren is niet bekend. politie onderzoekt de zaak en roept hierbij de hulp in van getuigen.

12 Reacties

Reageren
  1. Paul

    Niet alleen wordt op de Kardinaal de Jong vrijwel constant te hard gereden, maar ook staan de verkeerslichten voor voetgangers zeer ongunstig afgesteld voor voetgangers en fietsers.
    Hier meer flits palen en borden 50 km , andere instellingen verkeerslichten kan mogelijk het aantal ongelukken verminderen.

  2. WJM

    En Wie reed door rood???

  3. Theo G.

    Ik woon vlak bij deze kruising. De verkeerslichten zijn nog niet zo lang geleden opnieuw afgesteld. Heel onlogisch hoe ze werken. De verkeerslichten voor de fietsers en de voetgangers lopen niet meer synchroon. Als de hogere lichten voor de voetgangers op groen en gaan en geluid maken duurt het nog een tijdje voor het lager hangend licht voor fietsers geluidloos op groen gaat.

  4. Tony Farelli

    Lekker tweebaansweg van maken, met voldoende slingers om blijvend de snelheid uit het verkeer te halen;

    De weg lijkt wel een circuit. in de zomer slechthorende mannen van middelbare leeftijd op herriefietsen, in de winter opgeschoten jeugd in boem-autootjes….

  5. Willem

    Het is een druk kruispunt daar.
    Beter afstemmen van de verkeerslichten kan al goed helpen, maar het is ook belangrijk goed te monitoren wat het gedrag van de verkeersdeelnemers is ter plekke.
    Vaak word bij dit soort berichten gelijk over auto’s geklaagd die zich niet aan de regels houden, maar de grootste groep die door rood rijdt verplaatst zich nog altijd per fiets…

  6. Mark

    @paul, kan ook zijn dat de fietser door rood reed. Wie er fout was is hier echt niet op voorhand te zeggen aangezien te veel mensen (fietsers en automobilisten) schijt hebben aan verkeersregels.

  7. Inez

    Niet echt een veilige kruising en dan gaan ze er ook nog een extra busbaan neerleggen om een halve minuut sneller op het USP te zijn: https://utrecht.bestuurlijkeinformatie.nl/Reports/Item/ee51c36c-d946-4bef-ad6f-4f1515f8bcc1

  8. Ihsan

    Onbegrijpelijk dat deze snelweg nog midden in de stad ligt. Gewoon afbreken die handel, terug naar 2x 1 baan, drempels, en om de 100 meter flitspalen.

  9. Marc

    Ziet er goed uit Inez. Snellere route tussen overvecht en USP, betere doorstroming overige verkeer en verbetering oversteekmogelijkheden fietsers en voetgangers. Mooie efficientie slag

  10. Pee

    Vaak krijgt de automobilist de schuld maar ik zie meer fietsers door rood rijden dan auto’s.
    Flitspalen voor fietsers , die verplicht een verzekering moeten aanschaffen en een kentekenplaatje achterop moeten bevestigen.
    En ieder jaar een verplichte APK voor fietsers en brommers.
    Ook dat zal helpen .

  11. Koel Hoofd

    WIE reed er door rood?
    En HOEZO staat het onkruid er een dikke meter hoog zodat fietsers/voetgangers er in verdwijnen?

    @Inez
    Dank voor de link
    Werkelijk een hysterisch GL plan, ettelijke miljoenen uitgeven voor luttele seconden tijdswinst van de bus wat dan zogenaamd een paar honderd extra busreizigers (=meer geld) voor de transporteur oplevert.
    Opvallend is ook dat de doelstelling ‘schone lucht’ in dat document uit beeld raakt.

    @theo
    Dat is expres gedaan en er zit ook een logica in.
    Voetgangers, heel erg langzaamverkeer wat ook blind kan zijn en begeleidingshonden kunnen niet fietsen, heeft zo meer tijd om over te steken. Het komt in Utrecht heel erg vaak voor dat ze veel te weinig tijd krijgen en nog midden op de weg lopen terwijl hun stoplicht al weer op rood springt. Fijn, met die korte lontjes en stuk ongeduld achter het stuur.
    Fietsers zijn niet blind en ook stuk sneller dan een voetganger en hebben daarom ook geen geluidsignalen (of extra tijd) nodig om te zien dat ze mogen oversteken.

    @Toni Farelli
    Ruim een jaar geleden werd er nog een stuk harder gereden dan die 50km/u van nu en ook toen namen fieters bizarre risico’s, net zoals sommige afgerukte eikels achter het stuur.

    Ik wil je er ook op attenderen dat lage snelheid dankzij de milieukarren niet meer zaligmakend is. Een botsing met een e-SUV op 30km/u kan dodelijk zijn voor voetgangers/fietsers. Het is namelijk een grote hoekige (type tank) met veel massa (2300kg, het 2-3 dubbele gewicht van brandstofauto’s) waar je dan tegenaan knalt en vervolgens onder komt omdat die dingen ook hoog op de wielen staan en met een hoge motorkap slachtoffers tegen het asfalt laat slaan..
    Je maakt meer kans op minder kleerscheuren bij een botsing met een volvo V70 op brandstof op 50km/u dan met een nieuwe volvo e-C40 op 30km/u. Dat hoef je niet in het echt uit te proberen, dat is gewoon met natuurkunde en wiskunde te berekenen.

  12. Diederik

    @Marc: gratis bier voor iedereen?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).