Files rond Utrecht vanwege een ongeval op A27; drie auto’s op elkaar gebotst Files rond Utrecht vanwege een ongeval op A27; drie auto’s op elkaar gebotst

Files rond Utrecht vanwege een ongeval op A27; drie auto’s op elkaar gebotst

Files rond Utrecht vanwege een ongeval op A27; drie auto’s op elkaar gebotst
Bron: Rijkswaterstaat
Vanwege een ongeval op de A27 bij Utrecht staan er op meerdere snelwegen rond de stad auto’s stil. De ANWB zegt dat de afgesloten rijstroken op de plek van het ongeluk rond 12.00 uur weer vrijgegeven kunnen worden.

Vanwege een ongeval op de A27 bij Utrecht staan er op meerdere snelwegen rond de stad auto’s stil. De ANWB zegt dat de afgesloten rijstroken op de plek van het ongeluk rond 12.00 uur weer vrijgegeven kunnen worden.

Het ongeval gebeurde rond 10.40 uur, vlak voor knooppunt Rijnsweerd. Drie voertuigen die in noordelijke richting reden kwamen om nog onbekende reden in botsing met elkaar.

Omdat er maar twee rijstroken beschikbaar zijn op de zesbaansweg is er een file achter het ongeluk ontstaan. Niet alleen op de A27 staan voertuigen stil, maar ook het verkeer dat vanaf de A12 komt, staat in de file.

“De A27 bij Rijnsweerd is rond 12.00 uur vrij”, schrijft de ANWB op sociale media. Raadpleeg de website van Rijkswaterstaat voor actuele informatie.

11 Reacties

Reageren
  1. Lombokker

    “Omdat er maar twee rijstroken beschikbaar zijn op de zesbaansweg”.
    Dus op een achtbaansweg zouden er nog vier rijstroken beschikbaar zijn. Dan was die file dus een stuk korter geweest, of was er misschien helemaal geen file ontstaan, want het is nu vanwege de vakanties niet zo druk op de weg.

  2. Realist

    Sterkte voor alle betrokkenen. Tijd om deze weg te verbreden!

  3. Bill

    @Lombokker, als er meer banen zijn is er meer verkeer en is de kans op ongelukken dus ook groter. Het zal dus vaker vaststaan vanwege ongelukken dan nu.

  4. Opzij

    Misschien was ‘opzij. opzij, opzij’ “Scherpschutter” hier bij betrokken? 😉

    De oplossing (voor minder ongelukken en betere doorstroming) is niet meer rijstroken , maar eerder minder -, en snelheidsverlaging. Misschien moet er wel en chicane geplaatst worden ;-).
    De oorzaak van ongelukken is overdreven haast, te hard rijden, niet goed opletten (telefoongebruik achter het stuur!?).

  5. Koel Hoofd

    Nederland is gewoon vol, ook het wegennet.

  6. Scherpschutter

    @Opzij 9/8/2022 – 16:01
    Misschien was ‘opzij. opzij, opzij’ “Scherpschutter” hier bij betrokken? 😉

    Ik kan u gerust stellen. De V8 Bi-Turbo maakt het prima.

    Verder lijkt me wel duidelijk dat dit al lang een 20-baanssnelweg had moeten zijn. Het zoveelste ongeluk op die plek. De politiek moet dit zichzelf aanrekenen.

  7. Rob H.

    Als het daar het zoveelste ongeluk daar is, dan moet de maximum snelheid daar naar beneden, ter verhoging van de veiligheid.

    Dat verhoogt meteen de wegcapaciteit, zodat verbreding niet nodig is.

  8. Rutger

    maar weer eens voor Scherpschutter https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/de-zeven-gevaarlijkste-wegen-van-nederland/

  9. W.

    Dit knooppunt zou gebaat zijn bij een betere inrichting in plaats van meer stroken. Om de een of andere reden veranderen veel automobilisten in een stel incapabele debielen op het moment dat ze op dit knoopunt van strook wisselen tussen de richtingen A28/A27/A12.

  10. Toetoet

    @ Scherpschutter

    Goh, je kan je niet eens een V10 Biturbo veroorloven.
    Wat een praatjes komen er toch elke keer uit die armoedige zolderkamer.

  11. Staetler

    Het is triest dat er vocale fietsers zijn die de verkeerstechnische oplossing voor deze situatie denken te hebben.
    @W: correcte observatie! Daar van rijbaan of-strook wisselen of anticiperen op blijft een boeiende belevenis.
    Met vriendelijke groet,
    PeterH

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).