Sinds 2 juli zijn alle bussen van het busstation Centrumzijde verplaatst naar de andere kant van het station. Al die veranderingen bij het station kunnen mooie beelden opleveren, zoals de twee filmpjes van Maarten van Maanen. Hij ziet het uitzicht vanaf z’n werkplek iedere dag veranderen.
In de filmpjes is het contrast goed te zien: van een gestroomde busbaan veranderde zijn uitzicht in een zandbak. Het busstation is voor zo’n anderhalf jaar gesloten. Er komt een werkruimte voor de bouw van het nieuwe gecombineerde bus- en tramstation, de bouw van de Uithoflijn, het Platform, het nieuwe Stationsplein met fietsenstalling en de Moreelsebrug.
4 Reacties
ReagerenAls je dat filmpje van die rijdende bussen ziet realiseer je dat die chauffeurs ook wel een apart beroep hebben rondje door de stad en busstation elke dag opnieuw
Wat een leuke filmpjes!
Helaas heeft men bij die hele verbouwing van het busstation niet meteen er voor gekozen om die hele bus te vervangen door elektrische smalspoor trams zoals die al jaren door het centrum van Lissabon rijden. HIER In Utrecht hebben we het voordeel dat we al jaren geleden de last hebben gehad van de aanleg van de aanleg van de vrije busbaan en die vrije busbaan hadden nu eenvoudig omgebouwd kunnen worden in een smalspoor trambaan. Geen stinkbussen meer maar elektrische trams. Weer een stapje in de richting van een Co2 vrije of in ieder geval Co2arme stad. Ben ik nu de enige die er nog over nadenkt om tot een Co2 arme stad te komen en is het voor de rest allemaal politiek geleuter. Als het om de poen gaat,je bereikt meer internationaal gezien met een Co2arme stad dan met de eenmalige start van de TOUR en met het Co2 arm maken van Utrecht heb je langer plezier dan met de start van de Tour, of zie ik het allemaal Verkeerd?.?
Ben wel benieuwd naar de reacties.
@R.VAN. ‘t.
electrische bus/waterstofbus. et voila, hetzelfde resultaat zonder dat je complete trambanen moet aanleggen en onderhouden.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.