Gebied rond Catharijnesingel krijgt steeds meer vorm; deel rijbaan nu afgerond | De Utrechtse Internet Courant Gebied rond Catharijnesingel krijgt steeds meer vorm; deel rijbaan nu afgerond | De Utrechtse Internet Courant

Gebied rond Catharijnesingel krijgt steeds meer vorm; deel rijbaan nu afgerond

Gebied rond Catharijnesingel krijgt steeds meer vorm; deel rijbaan nu afgerond
Bij de herinrichting van de Catharijnesingel zou de auto minder ruimte moeten krijgen.
Het deel van de rijbaan langs de Catharijnesingel ter hoogte van de Vredenburgkade is klaar. Er liggen klinkers en beide weghelften zijn van elkaar gescheiden door een stukje groen.

Het deel van de rijbaan langs de Catharijnesingel ter hoogte van de Vredenburgkade is klaar. Er liggen klinkers en beide weghelften zijn van elkaar gescheiden door een stukje groen.

Ook het fietspad in de richting van het Moreelsepark is gereed. Aan de kant van het water wordt momenteel nog gewerkt aan het fietspad. Ook komt er nog een busbaan en een halte waar reizigers in en uit kunnen stappen. Dat meldt CU2030.

Vorige maand werd een update gegeven over de werkzaamheden aan de Catharijnesingel zelf. Ondanks het coronavirus gaat het werk namelijk gewoon door. Aannemer Rob Peerdeman zei dat er voorbereidingen werden getroffen om de singel uit te graven.

De oplevering van de herstelde singel staat gepland voor september 2020.

Gekoppelde berichten

19 Reacties

Reageren
  1. Jacobson

    Toch goed dat Utrecht destijds voor die groene variant heeft gekozen. Anders hadden we nu met een kale middenberm gezeten!

  2. Monique

    Ik zou graag zien dat er extra naar die onderdoorgang gekeken wordt. Dat is nu voor fietsers niet fijn met al die autouitlaatgassen.

  3. JdV

    @monique. Helemaal mee eens. Fietspad weghalen fietsers via de andere zijde van HC laten rijden. Goed plan!

  4. Tom

    Als student destijds kunnen kiezen voor de varianten van CU2030. Nu na jaren weer terug in Utrecht, en moet zeggen, het is echt mooi geworden en gaat nog veel mooier worden

  5. Martijn

    @Jacobson Er komen een stuk of 20 bomen op dat stukkie. een deel komt in de middenberm. De rest langs de kade.

  6. Steve

    Het is klaar?
    Laat mij niet lachen!
    Als je vanaf het CS komt, moet je enorm uitkijken.
    Waar de nieuwe weg ophoud (vlak voor de zebra (Vredenburg / Smakkelaarsveld) gaat de weg enorm naar beneden.
    Die aansluiting is verre van goed afgemaakt.
    U bent gewaarschuwd!

  7. wollie

    in de anderhalvemetersamenleving is meer ruitme voor fietsers nodig. derhalve stel ik voor dat catharijnesingel tussen vredenburg en mariastraat wordt afgesloten voor autoverkeer.

  8. Koel Hoofd

    Waar komt die busbaan?
    Blijft de ingang tot de parkeergarages met stoplichten daar?
    Is het nog steed een donker hol met slecht licht in die tunnel, of is dat intussen opgelost?

    @ Monique als daar ook nog bussen gaan rijden en stoppen wordt het voor fietsers niet te harden…

  9. Menno

    Hopelijk komt er een rij van zo groot en zo vol mogelijke bomen, om die architectonische schandvlek maximaal uit het zicht te houden vanaf de overkant. Zo te zien is dat op de Catharijnesingel toch al een verloren zaak, geen ruimte direct bij de gevel alleen langs de kade.

  10. Wim

    @ koel hoofd

    Ja wat ontbreekt is een voorsorteervak voor die afslag naar de parkeergarage. Heel gek. Auto’s die vanuit het zuiden richting Vleutenseweg rijden, staan eindeloos stil totdat het stoplicht vrijgeeft voor linksafslaand verkeer. Niet fijn voor Monique en alle andere fietsers.

  11. Michiel

    @Koel Hoofd – Die tunnel is al lang geen donker hol met slecht licht meer. Alleen het wegdek is nog een zooitje maar de tunnel zelf is prima (al blijft het natuurlijk een tunnel).

  12. Pee

    Fietspad is wel heel erg ruim gemaakt.
    Hoelang is het daar al een bouwput?
    Word wel een keer tijd dat de boel afgemaakt word.

  13. Rinke Doornekamp

    Wat een afschuwelijke omgeving, ik snap niet dat iemand dit mooi kan vinden.
    Jacobson legt de vinger op de zere plek ik heb indertijd ook voor de groene variant gekozen. Maar groen is er niet te zien alleen beton met in het midden een soort grote Engelse drop. Zo gauw mogelijk wegwezen hier!

  14. Koosjer

    Ongeveer in 2009/2010 riepen ik en vele anderen al dit het eindresultaat. buiten het winkelcentrum, tegen zou gaan vallen.

    Dit is namelijk een plan waar alleen het grote geld een rol in speelt.

    We werden door de meerderheid, van ook de reaguurders, weggezet als zeikerds. Hate to be wrong.

    Utrecht leert nooit van zijn fouten.

  15. JdV

    @wollie: in tegenstelling tot fietsers houden automobilisten zich perfect aan de 1 1/2 meter regel, dus ik stel voor die te belonen door het fietspad te verwijderen waar (bij verkeerslichten) fietsers zich niet aan die regel houden. O nee, wacht ff, fietsers stoppen nooit voor rood. Mijn fout. Vandaar de 30% van de verkeersslachtoffers in Utrecht die fietsers en 24% die snor/bromfietsers zijn.

  16. erwin

    @Wim: uiteindelijk zullen automobilisten niet zo gek meer zijn om vanuit het zuiden met de auto het centrum in te willen aangezien ze altijd stil staan op de Catherijnesingel. Heel fijn voor Monique en andere fietsers!

  17. erwin

    Overigens had ik ook graag een berm tussen rijbaan en fietspad gezien. Wel zo fijn voor Monique en alle andere fietsers!

  18. Bernhard

    Bouwkundige flop. Over een weg heen bouwen levert grimmige tunneltjes op, waar het stinkt en allerlei randfiguren zich graag ophouden. De uitlaatgassen blijven er ook zo heerlijk hangen. Als het geld niet regeerde, dan had men wel voor een open opstelling gekozen, met veel meer groen.

  19. wollie

    @jdv het is tegenwoordig mode om. met raampjes open te rijden, vooral daar waar voetgangers en fietsers gepasseerd worden. best vervelend voor monique en andere fietsers

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).