Geen treinen tussen Utrecht Centraal en Schiphol | De Utrechtse Internet Courant Geen treinen tussen Utrecht Centraal en Schiphol | De Utrechtse Internet Courant

Geen treinen tussen Utrecht Centraal en Schiphol

Geen treinen tussen Utrecht Centraal en Schiphol
Archieffoto Utrecht Centraal
Er rijden momenteel geen treinen tussen Utrecht Centraal en Schiphol. De NS meldt dat het komt door inzet van hulpdiensten.

Er rijden momenteel geen treinen tussen Utrecht Centraal en Schiphol. De NS meldt dat het komt door inzet van hulpdiensten.

De treinverstoring begon rond 16.15 uur en het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.

5 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Waar zouden we zijn zonder de trein? In ieder geval niet op tijd op Schiphol voor de start van de vakantie.
    Gelukkig komt dat ongeveer maandelijks voor dus ov reizigers zullen er wel aan gewend zijn.

  2. Erik

    Ik was gisteren (28 juli) in Amsterdam Bijlmer ArenA en daar was een deel afgezet, waardoor er geen treinen konden rijden.
    Er was op dat station een ongeluk gebeurd. Iemand van het perron of van de trap gevallen. Er was ook veel politie aanwezig.
    Ik moest toen met de metro naar Amsterdam Centraal en nam de trein naar Utrecht Centraal.

  3. Ik klaag niet,,ik draag

    En maar klagen,,we leven in de top 10 beste land ter wereld
    Maar gaat een treintje niet op tijd
    Klagen ,,klagen

  4. Sjaak

    JdV

    Het voorbeeld van een verwend nest. Tijd te veel. Genoeg welvaart om over zo ongeveer ieder onderwerp te klagen.

    First world problems

    In Nederland rijdt tussen de 89% en 92% van de treinen op tijd. Enig idee hoe hoog dat percentage is? En dat terwijl de overheid al meer dan 25 jaar structureel te weinig investeert in onderhoud en veiligheid op het spoor (voor de Nederlandse situatie). Daar komt nog bij dat veel vertragingen veroorzaakt worden door ongelukken, of door gedrag van reizigers. Als 1 trein vertraging oploopt, bijvoorbeeld door vervelende reizigers, dan is de kans groot dat andere treinen nog meer vertraging gaan hebben. Het gemiddeld aantal minuten vertraging per jaar dat reizigers die dagelijks (op werkdagen) reizen is stukken minder dan het aantal minuten dat dagelijkse autoreizigers (op werkdagen) qua woon-werk-verkeer gemiddeld genomen op jaarbasis in de file staan.

    O ja, als je op vakantie gaat vanaf Schiphol dan ga je natuurlijk niet op het laatste moment , maar volg je natuurlijk de adviezen dat je ruim op tijd aanwezig moet zijn. Je had trouwens gewoon via Amersfoort of Hilversum kunnen reizen naar Schiphol. Kost je misschien 20 minuutjes extra. Mocht je echt in enorme tijdnood komen dan vergoed de NS je taai. Gewoon even contact zoeken met het veelvuldig op de stations aanwezige servicepersoneel. Kun je die niet vinden, dan zijn er ook nog 2 serviceloketten waar je zo goed als altijd vriendelijk te woord wordt gestaan en geholpen wordt.

    Overigens, waar komt die belachelijk trend vandaan dat iedereen maar vliegend op vakantie moet. Dat is ineens een recht van mensen geworden ouzo, terwijl het bakken met problemen oplevert.

    Natuurlijk mag je kritiek hebben op de NS, zo vind ik de treinen (en de stations) gruwelijk vies (dat heeft te maken met gruwelijke aanbestedingen op schoonmaakbedrijven waar de schoonmakers zelf de dupe van zijn nota bene) en zit ik niet zo te wachten op dat ieder station een winkelcentrum is geworden, maar op het feit dat een trein eens vertraging heeft is onzin. Treinen zijn machines en daar gebeurd wel eens iets mee. Treinen rijden over een ingewikkeld netwerk en daar gebeurd wel eens iets mee. Vaak dingen waar mensen nog niet eens veel aan kunnen doen. Treinen vervoeren reizigers en die doen we eens raar of daar gebeurd ook wel eens iets mee.

  5. ik ruk nooit

    @Erik Bedankt, ik vroeg me al de hele rijd af at er gebeurt was maar kon er nergens wat over vinden.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).