Veertig treinen rondom Utrecht vallen uit door ziekmelding verkeersleider Veertig treinen rondom Utrecht vallen uit door ziekmelding verkeersleider

Veertig treinen rondom Utrecht vallen uit door ziekmelding verkeersleider

Veertig treinen rondom Utrecht vallen uit door ziekmelding verkeersleider
ProRail heeft vanwege een ziekmelding op de verkeersleidingspost in Utrecht besloten om het treinverkeer op verschillende trajecten rondom Utrecht maandagochtend tijdelijk te staken. Volgens een woordvoerder van ProRail konden zo’n veertig treinen niet rijden.

ProRail heeft vanwege een ziekmelding op de verkeersleidingspost in Utrecht besloten om het treinverkeer op verschillende trajecten rondom Utrecht maandagochtend tijdelijk te staken. Volgens een woordvoerder van ProRail konden zo’n veertig treinen niet rijden.

ProRail kon geen vervanger vinden voor de zieke, waardoor het treinverkeer op verschillende trajecten werd stilgelegd. Dat gebeurde op de trajecten Utrecht – Arnhem, Ede/Wageningen – Barneveld en de Haar – Rhenen.

ProRail vond in de loop van de ochtend een vervanger voor de zieke. Het treinverkeer is inmiddels opgestart en moet rond 10.30 uur weer op volle sterkte rijden.

ProRail kampt naar eigen zeggen al langer met een tekort aan treindienstleiders.

14 Reacties

Reageren
  1. JdV

    mmmm. Politie sluit snelwegen rondom Utrecht af. Op de verkeercentrale in Driebergen is wegens een ziekmelding helaas onvoldoende bezetting. Als gevolg daar van heeft de politie besloten alle snelwegen rondom Utrecht af te sluiten door middel van rode kruizen boven alle rijbanen.
    Zou dat een acceptabel scenario zijn of volgen er dan kamervragen?

  2. sjaak

    Fantastisch! Na alle jarenlange bezuinigingen op zorg, leger en politie met alle gevolgen van dien, worden deze gevolgen nu ook duidelijk in het OV.
    Een zieke verkeersleider en het treinverkeer ligt plat!
    Nederland houtje-touwtje-land. Rutte bedankt!

  3. Joas

    Dit zijn dus rechstreeks de econmomische gevolgen van mogelijke Covidbesmettingen. Dit gaat dus over 1 zieke.

    Door 1 zieke zijn dus duizenden tot tienduizenden mensen niet of te laat op hun werk verschenen (er gaan best wat mensen in 1 trein; en dit zijn er dus 40; laat het even op je inewerken).

    Laten we het eens over honderden ziekmeldingen per dag hebben? En we hebben het dus over duizenden positieve testuitslagen per dag, dus ook duizenden ziekmeldingen,waaronder ook cruciale banen.

    EN maar lekker shoppen op Black Friday met z’n allen op een kluitje, zonder afstand…..

    De economische schade van 1 zieke in een cruciale baan is niet te overzien,

  4. MJPD

    @Joas
    Wie zegt dat deze verkeersleider Corona heeft? Misschien is het wel griep. Of wilde u enkel uw statement afgeven aangaande Black Friday? Wat heeft dat er mee te maken? De oorzaak namelijk staat in de laatste zin van het artikel…

  5. Ed.

    Boontje …

  6. Joas

    @ mjpd

    Door Corona mag niemand met verkoudheidsverschijnselen werken totdat test negatief is. Daarnaast schets ik een scenario dat verder rijkt dan deze ene zieke. Er zijn dus vele ziekmeldingen momenteel op vele werkvloeren met dergelijke gevolgen. Met en zonder Covidbesmettingen.

    En dan Black Friday. Het gedrag van mensen leidt tot een volgende opleving van de golf over 2 weken en in januari. Let maar op. We hadden het virus al in de zomer enigzins onder controle kunnen krijgen. Stom menselijk gedrag veroorzaakt het tegenovergestelde.

  7. Bert

    Dus joas maakt zich zorgen om 1 zieke, waardoor wellicht mensen te laat komen. En noemt dat de financiele schade door corona. Terwijl er niet bekend was dat die persoon corona heeft plus het leeuwendeel van de mensen tegenwoordig thuiswerkt.

    Dan neem ik aan dat joas gallisch wordt van het feit dat er complete bedrijfssectoren om zeep worden geholpen in naam van corona?

    Dit geheel heeft niks te maken met zgn. “Bezuinigingen” op het ov (die er niet zijn), maar met het zoveelste falen van een incompetente overheid. Er is een prima salaris plus arbeidsvoorwaarden voor de functie verkeersleider, wat volgens prorail een mbo functie is, maar ze weten de vacatures niet te vullen. Oftewel: slechte HR

  8. Joas

    @ Bert

    Begrijpend lezen behoort niet je talenten, klaarblijkelijk.

    Verder heeft dit weinig met overheidsbeleid te maken, maar met het feit dat ProRail met uitval van werknemers te maken heeft, vanwege duidelijke redenen en dat het niet makkelijk is personeel te vinden in deze belangrijke, niet eenvoudige en stressvolle banen.

  9. MJPD

    @Joas
    “Door Corona mag niemand met verkoudheidsverschijnselen werken totdat test negatief is. ”

    Dat komt niet door Corona, dat komt door alle zinloze maatregelen.

    “En dan Black Friday. Het gedrag van mensen leidt tot een volgende opleving van de golf over 2 weken en in januari. Let maar op. We hadden het virus al in de zomer enigzins onder controle kunnen krijgen.”

    Een volgende opleving…? De cijfers dalen al twee weken op rij. En was u ook zo verontwaardigd over de demonstratie op de Dam met 10.000 en dat het Offerfeest geen strobreed in de weg werd gelegd afgelopen zomer…? Vast niet.

  10. woutvr

    ProRail kon geen vervanger vinden voor de zieke
    en
    ProRail vond in de loop van de ochtend een vervanger voor de zieke.
    En belangrijk werk (willen) doen en belangrijk werk (willen) delen.
    Interessant!

  11. Scherpschutter

    U -beste burger- heeft liever door een per definitie incapabele overheid gerunde vervoersdiensten dan onderling concurrerende capabele private bedrijven die vechten om de gunst van de consument met de beste dienst voor de beste prijs: now suffer the consequences.

  12. Joas

    Ach ja

    Wat moet ik zeggen over mensen die nuttige maatreglen (ze gaan nog lang niet ver genoeg) zinloos vinden.

    Mensen die nog steeds complotwappie-taal in het rond spreiden kunnen we als samenleving beter negeren of voor het gerecht dagen wegens hun negatieve en diruptieve uitwerking op de rest van de samenleving, waardoor we al veel te lang onnodig in de shit zitten.

    En volgens mij was er bij de demo op de dam in mei veel minder aan de hand, dan bij vele demo’s die daarna volgde, zoals ook de veiligehidsregio, de gemeenteraad van Amsterdam en de 2e kamer achteraf moesten beamen. De burgemeester had alleen beter naar de microfoon kunnen lopen en de demo na 45 minuten moeten afkappen. Men probeerde daar afstand te houden de meeste deelnemers (dik 95%) hadden mondkapjes op. Dat is daarna bij vele viruswappie- en boeren- en pro-zwartepiet demo’s volledig genegeerd.

  13. Joas

    @MJPD

    De daling is de afgelopen 2 weken juist zo goed als gestagneerd. De daling zat in de weken daarvoor. Mark my words, gelet op het zichtbaar waarneembare gedrag in de samenleving de afgelopen 2 weken en het verwachte negeren van de maatregelen rondom de feestdagen graven we ons eigen graf als samenleving.

  14. L van Hoek

    @ Scherpschutter. Prorail netbeheerder. Dat is geen NS/Veolia/etc. Wanneer je Prorail privatiseert verlies je kennis en invloed. En Groot Brittannië is een voorbeeld van geprivatiseerde OV sector die ook niet goed functioneert.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).