Gemeente doet onderzoek naar verkeersveiligheid in Kanaleneiland-Zuid in Utrecht Gemeente doet onderzoek naar verkeersveiligheid in Kanaleneiland-Zuid in Utrecht

Gemeente doet onderzoek naar verkeersveiligheid in Kanaleneiland-Zuid in Utrecht

Gemeente doet onderzoek naar verkeersveiligheid in Kanaleneiland-Zuid in Utrecht
De verkeerssituatie Marco Pololaan moest in 2018 nog een keer op de tekentafel
De gemeente doet onderzoek naar de verkeersveiligheid in de Utrechtse wijk Kanaleneiland-Zuid. Dit met het doel om de veiligheid te verbeteren. Het onderzoek duurt van 12 tot en met 25 september.

De gemeente doet onderzoek naar de verkeersveiligheid in de Utrechtse wijk Kanaleneiland-Zuid. Dit met het doel om de veiligheid te verbeteren. Het onderzoek duurt van 12 tot en met 25 september.

Sluipverkeer is mogelijk een van de boosdoeners: auto’s die files of werkzaamheden willen ontwijken, rijden door de straten van Kanaleneiland-Zuid. “Waardoor het in de wijk juist erg druk wordt. Ook zijn er regelmatig onveilige situaties door hard rijden en asociaal rijgedrag”, schrijft de gemeente in een wijkbericht.

Bewoners en de gemeente zien juist liever dat er meer ruimte komt voor fietsers, wandelaars en groenvoorzieningen. Dat is zo vastgelegd in de Omgevingsvisie Kanaleneiland-Transwijk. Voor het veiliger maken van de wijk, gaat de gemeente eerst de huidige situatie onderzoeken.

Routes

Er komen daarom verkeerscamera’s in de wijk te hangen. Deze camera’s kunnen anonieme metingen uitvoeren, die laten zien welke routes automobilisten door de wijk nemen. De camera’s worden na het onderzoek weer verwijderd. Personen en woningen worden niet gefilmd.

6 Reacties

Reageren
  1. Wim

    Het grnijp van de verbindingsweg en zorgt voor het sluipverkeer, zorg gewoon dat die wegen opblijven zoals ze waren als 50 jaar geleden toen 9k mijn rijlessen kreeg op kanalen eiland

  2. FB59

    Columbuslaan/Churchilllaan in 2018 op de tekentafel. Nu 2022 wordt het aangepast. Of het veiliger wordt met rode fietsstroken vraag ik me af.

  3. Bill

    Ik zou eerder naar de bestuurders van de auto’s in die kant van de stad kijken, veel asociaal rijgedrag.

  4. Don

    Kan de uitslag van het onderzoek wel vast geven. Het is onveilig er moet meer ruimte komen voor fietsers en voetgangers rijstroken worden versmald er komt een richting verkeer, 30 km zones en stadsboulevards. Er is geen rekening gehouden met extra handhavers die bv de anonieme camera’s gaan bewaken. Graag even het adres waar ik de rekening naar toe kan sturen ik die het voor de helft van het gecontracteerde bureau.

  5. Massegast

    O, wat is het erg daar op Kanaleneiland en ook op Overvecht! Zo lees je nog eens wat, want ik ben al jaren niet meer in die wijken geweest. In de jaren 60 was ik af en toe nog wel eens op Kanaleneiland. Nette buurt toen hoor, voor zover ik me kan herinneren. Maar wat een bende tegenwoordig. Komt door de jongelui zeker. Altijd wat. Gelukkig is de gentrification gearriveerd. De gemeente heeft wel andere dingen an ze hoof. De burgemeester werd al verordonneerd om in Madrid te verschijnen. Ken je nagaon. Maar verder niet om het een of ander. Ik rij al jaren Audi waor. Hoor ik nou ook bij die bende?

  6. cas

    Ik krijg zo’n idee dat ze denkbeeldige bewoners hebben gesproken. Maar goed, dingen verzinnen om beleid door te duwen is de gemeente niet vreemd.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).