De gemeente is tevreden over de voortgang van de Amsterdamsestraatweg. Volgens de gemeente is dankzij genomen maatregelen de straatweg schoner geworden en zijn kleine ergernissen, als kapotte verlichting, verholpen.
Tegenwoordig rijdt er dagelijks een veegkar in de lange winkelstraat. Daarnaast heeft de gemeente kleine defecten en ergernissen aangepast zoals straatverzakkingen en kapotte of onhandig geplaatste objecten.
Daarnaast zijn twee definitieve ontwerpen voor twee van de drie aan te pakken pleinen, dat bij de Boorstraat – Bethlehemweg en bij de Sint Ludgerusstraat, af. De uitvoering hiervan start rond de jaarwisseling.
Door de nieuwe maatregelen, als de overlasttelefoon en controleacties, zegt de gemeente dat klachten en problemen van bewoners snel worden opgelost. Bij de herinrichting die voor aankomend jaar staat gepland wordt de straat een 30 km/u zone.
Gekoppelde berichten
Amsterdamsestraatweg krijgt drie winkelgebieden
Het plan om de Amsterdamsestraatweg veiliger en leefbaarder te maken bestaat onder andere uit zogeheten ‘winkelconcentratiegebieden’.…
Bewonersgroepen willen 30 km/u zone maken van Amsterdamsestraatweg
Verschillende bewonersgroepen rond de Amsterdamsestraatweg hebben zich verenigd en maken zich hard om van de…
Collectieve sluitingstijden Amsterdamsestraatweg vanaf 1 juni van kracht
Burgemeester Van Zanen heeft laten weten dat de eerder aangekondigde collectieve sluitingstijden op de Amsterdamsestraatweg vanaf…
3 Reacties
ReagerenHet is weer een en al propaganda wat de klok van de gemeente slaat. Tijdens de vorige week gehouden bijeenkomst voor bewoners en winkeliers over de ASW tussen Paardenveld en Marnixlaan was unanieme kritiek op verkeersonveiligheid en de moeilijke oversteekbaarheid (met name tijdens de spits). Niemand begrijpt waarom verkeerslichten niet door overstekers even op rood gezet kunnen worden zodat ze veilig over kunnen steken (Van Hooijdonk heeft besloten een aantal van de verkeerslichten helemaal weg te halen om het scheuren door auto’s aan te moedigen). De invoering van 30 km/uur daar is al ruim 2 jaar sprake van, maar er gebeurt niets. Recentelijk is dat overigens door Van Hooijdonk geweigerd (het beroep tegen dat besluit wordt binnenkort door de rechtbank behandeld). De bewoners en winkeliers wordt dus gevraagd om over 30 km/uur te praten terwijl Van Hooijdonk al lang besloten heeft om dat niet te doen en van de ASW een verkeersriool te maken/te houden.
Wat betreft de collectieve sluitingstijden. De burgemeester beweert dat er wel 3000 klachten waren in 2 jaar. Uit wob informatie blijkt (a) dat die klachten betrekking hebben op de hele ASW (tot Maarssen) en (b) dat daar zo goed als geen klachten bij zitten over de horeca. Wel veel klachten over het te laat ophalen van huisvuil, het los zitten stoeptegels, ontbreken van fietsklemmen (kortom allemaal dingen die de gemeente verzuimt te doen). Overigens het bezwaar van de gedupeerde horeca ondernemers tegen het besluit van de burgemeester om de sluitingstijden te beperken is nog steeds niet door de gemeente behandeld. En voor zover er al sprake was van overlast heeft die zich inmiddels verplaatst naar de Kanaalstraat en andere delen van de ASW. Leve het waterbedbeleid van Van Zanen.
@keesvanoosten Interessante observatie. Hoe zit dat precies met Lot van Hooijdonk? Waarom wil zij niet dat de ASW 30 km/u wordt. En waarom wordt dit bewoners/ondernemers dan wel voorgespiegeld? Welke onzichtbare belangen spelen hier rond dit dossier? Misschien dat DUIC zelf eens kan bellen met Lot over hetgeen Kees van Oosten hier aangeeft?
Welke vorderingen? Ik kom dagelijks op de ASW maar mijns inziens is er de afgelopend tijd niets veranderd. Nog steeds hetzelfde gajes dat zich op de trottoirs ophoudt, dezelfde malafide wedkantoortjes, koffiehuizen en andere schimmige etablissementen die hun duistere zaakjes ongestoord voortzetten, dezelfde hardrijdende Golfjes en BMW’s, dezelfde scooters die op volle snelheid tussen fietsers en voetgangers doorslingeren, enz. enz.
Dit soort berichten is inderdaad niets meer dan doorzichtige propaganda.