Gemeente Utrecht wil Dodt van Flensburglaan groener maken en afsluiten voor verkeer Gemeente Utrecht wil Dodt van Flensburglaan groener maken en afsluiten voor verkeer

Gemeente Utrecht wil Dodt van Flensburglaan groener maken en afsluiten voor verkeer

Gemeente Utrecht wil Dodt van Flensburglaan groener maken en afsluiten voor verkeer
De Dodt van Flensburglaan. Bron: Google Maps
Naast de 285 die moeten verrijzen in Staatsliedenbuurt, wil de gemeente Utrecht ook de Dodt van Flensburglaan groener maken en afsluiten voor autoverkeer. Het mogelijke gevolg hiervan is wel dat het drukker wordt op de Everard Foeckstraat.

Naast de 285 die moeten verrijzen in Staatsliedenbuurt, wil de gemeente Utrecht ook de Dodt van Flensburglaan groener maken en afsluiten voor autoverkeer. Het mogelijke gevolg hiervan is wel dat het drukker wordt op de Everard Foeckstraat.

De plannen voor het project Nieuw Buurland in de Staatsliedenbuurt liggen er al eventjes. Woningcorporatie Mitros wil in het gebied 150 huizen slopen om er vervolgens 285 nieuwe woningen te bouwen. De gemeente heeft vorig jaar al ingestemd met het plan waar de eisen instaan waarbinnen Mitros mag ontwikkelen.

In die plannen is ook te lezen dat de gemeente de wens heeft om de Dodt van Flensburglaan groener te maken. In de hoek tussen deze straat en de Samuel Mullerstraat moet een groen gebied komen.

Verkeer

Daarnaast zou uit onderzoek blijken dat het mogelijk is om de Dodt van Flensburglaan af te sluiten voor verkeer. “Als we de straat afsluiten voor verkeer, dan is het gevolg dat het drukker wordt op de Everard Foeckstraat als er geen andere aanpassingen worden gedaan”, is te lezen in een wijkbericht.

Omwonenden van het gebied zijn gevraagd hun mening te geven over deze plannen. “Op basis van alle informatie die wij verzamelen wordt er een keuze gemaakt voor de Dodt van Flensburglaan.”


Ken jij de verhalen achter de Utrechtse horeca uit de 20e eeuw? Arjan den Boer en Ton van den Berg hebben samen een boek over de verdwenen horeca uit deze periode gemaakt en dat is nu te bestellen in de DUIC shop! Bestel hier een exemplaar in de voorverkoop.

Gekoppelde berichten

7 Reacties

Reageren
  1. Realist

    Kijk voor de aardigheid eens hoe groen het nu al is. Om te bouwen worden er eerst bomen gekapt, vervolgens komt er een stukje groen voor terug. Meer volk, meer huizen maar ook meer groen gaan niet samen.

  2. Utrechtvoorutrecht

    @Realist Blijkbaar wel dus. Dat doemdenken van u helpt ons weinig vooruit.

  3. Leon

    Lijkt me een goeie.

  4. Cas

    Er wordt om een mening gevraagd maar we eten hoe de gemeente omgaat met participatie…. Doen ze dus niet aan

  5. Koel Hoofd

    De Everard Foeckstraat kan extra verkeer helemaal niet aan.

    @Realist heeft gelijk.
    Meer mensen op een kluitje en meer groen gaat niet samen.

  6. j3g3t3

    Dit is volgens mij het gevolg van jaren lang bouwen op zgn. inbrei-lokaties: hoezo kapitaalvernietiging?

  7. Buurtbewoner J

    Heb begrepen dat het aantal auto’s per dag drie keer zo hoog wordt, van 50 naar 150 per dag. Mijn indruk is dat dit niet echt leidt tot echte drukte in de straat. Is nu echt erg rustig. Zo rustig dat je kunt stellen dat de kinderen op straat onvoldoende aan grote stads verkeer wennen…. Die kun je dan pas op hun 12e de Talmalaan over laten steken.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).